Gå till innehåll

Multitabla eller inte på Low Limit?


Pistol Pete

Recommended Posts

Hej.

 

Jag spelar 0,25 0,50 eller 0,5 1 och då spelar jag alltid ett bord. Saken är den att jag får betraktas som en tight spelare.

 

Ibland har man ju oturen att få kalla kort en lång stund och då blir det att jag slösurfar och pysslar med annat och kanske tappar koncentrationen.

 

Är det då bättre om man är en vinnande spelare att börja spela 2 bord? Är det oftast lönsamt att spela 2 bord om man kan?

 

Jag brukar också OFTAST hålla mig till att som mest torska $100 om jag spelar 0,25 - 0,50. Tycker ni att jag borde spela 2 bord med inköp 50 i inköp eller ska jag sitta på ett bord och kanske köpa in igen om jag förlorar?

 

Tack för ett grymt forum!

 

* Lite RP och flytt till Pokerteori - QoS *

* Stavningspill - Hickmott *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på 0.25/0.50 och spelar på tre eller fyra bord.

 

Fördelen är att man alltid hittar kort på något av borden. Spelar man bara ett bord så kan skitkort plötsligt börja se rätt skapliga ut. Disciplinproblem med andra ord...

 

Nackdelen är att man inte har lika bra koll på sina motståndare.

 

Den största fördelen är att det går grymt snabbt att ta bonusar. :D

 

När det gäller att köpa in dig så tycker jag du ska köpa in dig för max. Speciellt om du spelar tight så vill du ju få rejält betalt när du väl får action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev faktiskt en seriöst mer vinnande spelare när jag la till ett andra bord. Det gav mig nog med pokerstimuli för att hålla uppmärksamheten bara på pokern och inte på porren, err, jag menar nyheterna/pokerforum/helgon...

 

Sedan dess har jag allt eftersom lagt till fler bord tills jag hittat min nivå för profitmaximering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...