Wiznakh Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Har inte spelat FL på länge, men bestämde mig för att testa lite eftersom det var längesen och det stått rätt still på NLSnG fronten på sistone. Känner mig riktigt vilsen och ej säker på hur jag ska spela "rätt". Vill komma igång lite bättre med FL, så tänker posta lite händer för analys i framtiden. Detta är från min första session med FL 0.5/1, med den här BR småpengar, men vill komma igång först. Bordet är grymt löst med idioter kors och tvärs, alla FI är synstationer i stort sett. Alla har ordentliga stackar. FI:s händer i Vitt nedanför. Dealt to LordWiz111 [ 9d 9s ] LordWiz111 raises [$1]. Frozenink calls [$1]. Tractordude1 folds. geopat raises [$1.25]. bigburt7 folds. LordWiz111 raises [$1]. fel? kanske borde synat? Frozenink calls [$1]. halvtajt faktiskt, möjligt att han har nått geopat calls [$0.50]. ** Dealing Flop ** [ 3h, 5s, Qh ] geopat bets [$0.50]. kan sitta med allt från 72o till AA, spelat riktigt konstigt hela sessionen LordWiz111 raises [$1]. raisar för info, rätt eller fel? Frozenink calls [$1]. tror han har nån form av hand, Q eller färgdrag möjligen? geopat calls [$0.50]. ** Dealing Turn ** [ Kd ] geopat checks. tror inte han har ett skit, inte säker dock LordWiz111 checks. känner mig dominerad av frozenink, borde bettat ut kanske? Frozenink checks. checkar efter, färgdraget då möjligen? ** Dealing River ** [ 8h ] geopat bets [$1]. tror fortfarande inte han har något. LordWiz111 folds. känns som jag måste folda, tror att frozen har färgen och kommer raisa, annars är det stor risk att någon har K eller Q ändå och jag är slagen, kan jag hitta synen någonstans? Frozenink calls [$1]. inte färg då tydligen.... geopat shows [ Ad, 4d ] high card ace. Frozenink shows [ 6s, 6c ] a pair of sixes. Frozenink wins $11 from the main pot with a pair of sixes. Citera
Svinto Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Din trebet preflop är bra, du har chansen att isolera en dålig motståndare samtidigt som du har en bra hand. Helt rätt att höja på floppen. Jag tycker inte att information är en speciellt stor anledning att höja dock. Du har antagligen bäst hand och du vill slå ut motståndarna eller få dem att betala dyrt. Det är mycket viktigare än all information du kan få. På turnen måste du betta. Om du då blir höjd kan du kanske få bli lite nervös, men du kan absolut inte sitta och blir rädd för en synmaskin som synar. På rivern skulle jag syna och antagligen lägga mig om spelaren efter mig höjer och nästa spelare synar eller höjer. Citera
Wiznakh Postad 10 December , 2005 Författare Rapport Postad 10 December , 2005 tack svinto, jag uppskattar hjälpen, ingen som har några andra åsikter kanske? Citera
Recommended Posts