TjockisBagarn Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Om vi för enkelhetens skull antar att alla vid bordet har samma stackstorlek som du, hur många BB måste man ha i stacken för att olika händer ska bli användbara? Har man t.ex 200 BB så är det ju befogat att limpa/höja med alla SC, medan om man har 4 BB i stacken är det EV- att spela SCs eftersom när du väl träffar har du ingen deg att ta betalt med. Vart ligger gränsen för olika draghänder: SC? PP? Citera
parre Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Omöjligt att svara på i ett vakuum. Om någon har höjt innan och fyra pers synat så ska degen bara in med en suited connector även om du bara har 4BB kvar... Citera
TjockisBagarn Postad 6 December , 2005 Författare Rapport Postad 6 December , 2005 Låt oss säga att alla har foldat fram till dig och du sitter i CO - 1 Citera
jacobmal Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 http://www.pokerstove.com/analysis/unsuited.php kanske Citera
Staahla Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Vid fullring brukar jag ha 20xkostnad som tumregel (notera, endast som tumregel) när jag synar preflop med SC. Exempel: Tjockisbagarn höjer 4xbb Har du nu över 80xbb i stacken så... Staahla synar Sen minskar jag på kraven ju bättre position jag har gentemot höjaren. Dock drar jag mig för att spela dem i allt för tidig pos. Har ungefär samma krav för låga PP men då bryr jag mig betydligt mindre om position. Citera
Recommended Posts