Gå till innehåll

NLT - Runner-runner-färg får mothugg på river.


heybike

Recommended Posts

Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Sandvik"

 

Players:

Freddie747 (EUR 33,80 in seat 1)

lykke23 (EUR 41,89 in seat 2)

TankarErik (EUR 34,25 in seat 3)

bjuggen (EUR 39,77 in seat 4)

HERO (EUR 50,00 in seat 5)

krede (EUR 41,93 in seat 6)

 

Dealer: TankarErik

Small Blind: bjuggen (0,25)

Big Blind: HERO (0,50)

 

HERO was dealt: 2s - Ts

 

krede Fold

Freddie747 Fold

lykke23 Call (0,50)

TankarErik Fold

bjuggen Call (0,25)

HERO Check

 

Preflop: Precis satt mig vid bordet. Plockar upp en "Doyle Brunson" i BB, check.

 

 

Flop Ac - Tc - 8s

 

bjuggen Check

HERO Check

lykke23 Check

 

Flop: Rundcheck. Har ganska troligt bäst hand.

 

 

Turn Ac - Tc - 8s - 6s

 

bjuggen Check

HERO Bet (1,40)

lykke23 Call (1,40)

bjuggen Call (1,40)

 

Turn: Plockar upp ett spaderdrag to go with my pair. Betar pot, får två call. En på nåt drag och en på par är min tanke. Kanske får checka river vid blank.

 

 

River Ac - Tc - 8s - 6s - Ks (Pot: 5,7)

 

bjuggen Fold

HERO Bet (3,25)

lykke23 Raise (6,50)

 

River: Sätter färgen. Bjuggen foldar istället för check. Jag betar strax över halvpot. En osäkerhetsbet som förhoppningsvis får syn av ett par som inte sätter mig på runner-runner-färg. Lykke mini-raisar. Har han också satt färgen? Ren stöld? Tvåpar? Vad är mitt move här? Vill förstås ha synpunkter på spelet i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle trycka allin i det här läget. Om han hade Axs så skulle han betat tidigare, Om han hade qjs så skulle han förmodligen betat innan floppen. Q9s el J9s är de enda händer jag kan sätta honom på som slår dig. Jag tror inte att man spelar q8s preflop i detta läge, vissa spelare skulle göra det.

 

Men på de här nivåerna spelar folk alla kort i samma färg så han kan ju ha J2s. Därför är det inte fel att bara syna i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror inte han har satt dig på färgdrag.

han hade förmodligen tryckt till lite extra redan på flop / turn om han haft några starka händer...

tror på set eller 2par.. kanske till o med 10 K eller liknande hand... känns inte som han har acet iaf... se hur långt ifrån jag var ;)

raisa :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så här slutade handen.

 

HERO Call (3,25)

 

lykke23 shows: 8h - 8c (three of a kind, eights)

HERO shows: 2s - Ts (a flush, king high)

 

HERO wins: EUR 17,80 (with a flush, king high)

 

 

Valde att syna. Frågan är hur mycket EV jag missar när jag väljer syn framför rasie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så underbart att se ett slöspelat set bli krossat p.g.a. dåligt spel från lykke23. Undrar hur han tänker när han inte skyddar sin fina hand mot eventuella steg och färgdrag på floppen. Sen kommer ytterligare ett färgdrag på turn och han fortsätter att slöspela Känns så rättivist att du drog ut honom.

 

Jag hade dock höjt tillbaks en gång till på rivern. Tror det finns ganska många händer som kan lykke23 tänkas syna med. Utan read hade du dock fått ett svårt beslut om han hade ställt in.

 

Om spelet i övrigt finns väl inte så mycket att säga. Du har en skithand ur position som du får se fyra gratiskort med. Du tror att du leder efter rundchecken på floppen och plockar upp ett bra drag på turn. Betar och får syn, sätter ditt drag och får lite betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...