Gå till innehåll

Metaddict

Members
  • Innehåll Antal

    14 146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av Metaddict

  1. WP.
  2. OMG Pris för det där schabraket?? Var exakt ligger det sa du?
  3. SÅJA United vinner, Arsenal förlorar och Liverpool tappar en ledning. Kan det bli bättre? Iofs, Chelsea kunde tappat också men det hade varit lite väl overkligt
  4. Happy Hallowen alla läsare önskar farbror Metal
  5. Urrrrrrrrrrrrrk så jävla bakisssssssss Coola bilder bör vara på väg från igår kväll iaf
  6. Sinnessjukt bra avsnitt av Entourage verkligen!
  7. Skit samma Lite väl standard hand kanske men I believe in you!1!!!!11!!!
  8. Diskussion? Lol.
  9. Räcker med "du har TP och fi har checkat två gånger" här
  10. Gå in på http://www.mmabloggen.se/page/3/ och kolla in UFC All Access. Tycker de brukar vara rätt tråkiga och tillgjorda men fyfan så skön Anderson Silva verkar vara. Ännu mer impad av honom nu Kör runt med motorcykel och äter Big Mac inför matcherna. Paintballfreak, de fryser kulorna så det ska göra mer ont att bli träffad
  11. För att? Jag förklarade iaf mina tankegångar
  12. Det blir över $200 för fi att syna om vi pushar, mer än 100BB. Vi ligger väl högt i vår range som tar oss till river på det här sättet, men hyfsat lågt i värdepushrangen? Svårt att säga hur ofta fi synar men om det ska vara lönsamt att pusha måste vi väl vinna vid showdown mer än hälften av gångerna han synar? Brukar man inte säga så? Betsizingen på river skiljer sig vid en snabb titt inte så mycket från flop så jag tror faktiskt inte man ska tolka in alltför mycket i det, speciellt inte om fi nu är duktig för nivån. Det jag tycker talar desto mer för det du säger om vår motståndares handstyrka är det faktum att han checkar den turnen. Normalt skjuter ju folk där igen med alla bluffar och alla ess (är han riktigt bra skjuter han väl för värde med KK även där istället för att checka eftersom STs range ser ut att vara ordentligt mycket mer viktad mot pocketpar och tior IMO). När de checkar verkar det i princip alltid vara antingen ungefär 88-99 och JJ-KK eller tvåpar+. Om det stämmer är jag tveksam till push river, jag tror isåfall inte fi överlag synar tillräckligt ofta med pocketparen för att push ska ge högre EV än syn. Möjligt jag underskattar STs image. En annan brasklapp är att jag mycket väl kan ha helt fel i mitt resonemang Jag håller helt med om att det lär vara bra ur balanseringsperspektiv att höja river om vi tar oss dit såhär, annars blir man väl extremt polariserad. I vilket fall vill jag mycket hellre beta turn än checka, som spelat med syn på flop då.
  13. Updates: Inte spelat mer poker. De senaste dagarna har vi mest tagit det lugnt. Kollat film (och jag har tagit varenda chans jag hittat för att kunna kolla på mitt kära älskade UFC. Man vet att man är brutalt fightingskadad när man tittar på Never Back Down och tycker den är helt ok!!! Slutet spårade dock tillochmed ännu mer än jag hade kunnat ana så där blev det precis som att jag vaknade ur min förtrollning och insåg vilken skitfilm vi glodde på. Tjejen var dock helt farligt jävla vacker IMO), varit på massage och ffa shoppat en jävla massa. Har fyllt min garderob därhemma totalt med alla T-shirts jag köpt på mig så jag bestämde mig för att denna resa skulle bli väldigt lugn med shopping. Mmmmmmmm köpt TIO stycken jävla T-shirts på under en månad här nu. GG WP META Inser mer och mer hur tråkigt det är med poker ju längre jag inte spelar, men samtidigt ökar på något konstigt sätt ändå min motivation igen när jag ändå är här och bara "njuter av livet". Även om jag hållit nere kostnaderna enormt (tror inte många andra pokerlirare här bränner mindre än jag just nu) så går det åt rätt mycket pengar. Kommer nog lira fortsatt liten mängd så länge jag är kvar i Thailand men tyvärr är det bara drygt två veckor kvar nu ändå. Planerar storgrind på svensk mark och har höga målsättningar, men man vet aldrig med mig. Igår pallrade jag mig faktiskt ner till "gymet" i byggnaden. Där är en del fattiga förbränningsmaskiner och de verkar ha riktat in sig på magträning Resten får man jobba sig igenom med hjälp av ett sånt dära Total Gym eller vad man ska kalla det. Krävs lite tankeverksamhet för att uppfinna övningar till alla kroppsdelar, men förutom baksida lår har jag lyckats täcka resten tror jag Hade tänkt bli medlem på ett gym hyfsat nära här men när det blivit både förkylning med hosta och sen ryggproblem har det inte passat. Nu är det inte lönt ändå så jag kommer nog hålla igång kroppen bottenvåningen här så länge. Blir stenhård träning i HBG sen iaf, riktigt jävla sugen på det, till skillnad från pokern Det tog ca 3½ veckas dålig kost och träningsuppehåll för att mitt sockerberoende skulle komma tillbaka förresten. Kul att ha ett tidsmått på hur lång tid det tar Känns som jag alltid kommer ha de anlagen. Det enda som får bort det är att jag går till gymet. Funkar alltid. Efter ungefär två pass är det värsta sötsuget borta och jag vill bara äta nyttig mat igen. Halloween nu för övrigt. Vi ska ut ikväll då det tydligen är rätt mycket aktiviteter, och imorrn är det ju ManU på TV så då har man inte heller mycket val, blir utgång även då Nästa vecka ska vi till Khon Kaen i nordöstra Thailand. Angies morsa bor utanför där nånstans. Har aldrig träffat henne trots över ett år (grattis till oss) med Angie. Lite komiskt. Borde vara lugnt iaf eftersom Angies brorsa verkar älska mig Anyway, Angie ska göra någon slags semi-insideraffär där så det är därför vi åker dit Något hus med ganska mycket mark som någon bank vill bli av med. Väldigt billigt är det, så Angie ska nog köpa marken och ha kvar den ett tag för att sen sälja. Ska bli lite spännande att se faktiskt. Får se när vi åker. Jag ser mest fram emot att bo på ett hotell med pool. Hoppas bara solen skiner så man kan få steka och bada lite, har varit för jävla dåligt väder här hela resan faktiskt. Ägaråsnorna här har fortfarande inte fått någon att börja med att fixa till poolen och gymet så det är fortfarande tilt. Verkar vara många som tröttnat nu! Massa lägenheter till salu och uthyrning säger Angie. Det är verkligen sjukt att de låter området förfalla såhär när det kunde blivit så sjukt fint. Nu har jag skrivit alldeles för länge. Ska avsluta med veckans skivtips: Cynic har återförenats efter typ 15 år. De hann bara göra en skiva, Focus, men den är också legendarisk. Metal/jazz/fusion-aktig skiva. Nu har de väl blivit gamla så den nya skivan är inte speciellt mycket metal alls, mer åt rock/jazz/fusion-hållet istället. Skivan heter Traced in Air. Check it out (vet att ingen kommer göra det egentligen).
  14. Även 175BB djupt?
  15. Wow. Vet inte hur jag orkar ens. Men ok. Du tycker det är bra att kallsyna 98s i SB i inlägg ett, och sen donka MPBK in i två pers på dragig bräda. I nästa inlägg ska du spela tightare preflop och postflop för att motståndet är hårdare. Dina resonemang för bet verkar vara skolboksexempel på "jag betar för information". Kanske en livedonkamentskada så det ska man väl inte döma ut någon för iofs Eller så levlar du, eller så är det något jag inte fattar. Kan ju vara så. Om du checkraisar kan du iaf få liiite värde av ett CB från PFR. Jag tror väldigt sällan du får fold av båda motståndare på en sådan här bräda när du donkar och du har redan sagt att man inte kan checksyna. Mao pissar du bort pengar. Om du bara hade sagt nåt om att exploatera något LAGtard som ALLTID höjer alla donkbets och sen stackar av med A-hög hade väl inte postflop varit sååå hemskt (medan preflop ändå är det skulle jag tro). Här stänger du ner mot ALLA synar/flophöjningar som inte förbättrar. Och när du väl "förbättrar" blir det relativt ofta till sämst hand. Alla åttor fyller en massa stegar och hjärter åtta är obv inte så bra. Trodde nummer ett man lärde sig som pokerspelare var vikten av position. Det hade inte varit alls lika dåligt om du själv varit BB men nu ger du personen i den positionen bra odds för att syna och sätter dig själv isåfall ur pos mot två pers. Och då har jag inte sagt något om risken för squeeze. Preflop är bara uselt, punkt slut. Ibland gör man dåliga spel bara för att man känner för det (typ jag vill se en flop) och det är väl ok, ingen är perfekt, definitivt inte jag Pottkontroll är ett annat ord som dyker upp i mitt huvud... Jag är nog klar med det här nu. GL!
  16. Har alltid tyckt "pissdunk" är så sjukt och äckligt men jag har enorma mål för nästa Sverige-period och jag tror jag har insett nu att pissflaska är den enda vägen att gå för mig. Jag säger bara, förbered er på något stort!!
  17. Lol, ni tar TVÅ av mina tre förslag!! Suckeeeeeeeers muahahaha Nä skoja bah, blir nog bra
  18. De korta exempel som de visar upp är ju faktiskt saker som jag inte sett i någon pokerbok tidigare. Det ska nog dock snarare ses som ett statement mot pokerböcker i allmänhet mer än något grymt för just denna bok. Istället för skit som "här har din motståndare säkert tvåpar och du bör folda" går de igenom EV med EQ och FE etc. Kombinatorik. Grunder som egentligen alla som lirar småhögt borde kunna men få verkar göra (inklusive mig själv, så ta det inte som skryt ). Utan att veta känns det som det är mer åt Mathematics of Poker-hållet (fast antagligen väldigt förenklat). Prisvärt eller inte, vem fan vet, det verkar smått osannolikt. Infon LÄR gå att hitta på andra ställen om man bara orkar engagera sig och nöta tillräckligt mycket.
  19. Finns säkert många som inte håller med men jag ääääääälskar den där linjen här. Givet din read då obv. Eller jag menar frugans...
  20. Metaddict

    .

    Synar nog bara river med såna där retardmongostackar. Men du verkar älska att pusha rivrar oavsett stackdjup så kanske blir svårt då.
  21. Ehm, GÅ OCH LÄGG DIG till att börja med Det och dricka massor av vatten lär hjälpa mer än att bomba C-vitamin skulle jag tro.
  22. Preflop är ju visst uselt. Det är iaf definitivt inte LAG för fem öre, snarare löspassivt. Sen tycker jag personligen flopleaden är katastrofal. Och framförallt är påståendet att du annars skulle vara tvungen att vika, om du checkar och någon betar, 100% befriat från logik. Menar faktiskt inte att vara otrevlig men om det är sådär du förlorat dina pengar är det nog inte bara riggen man har att skylla.
  23. Går bara att läsa på en dator och går inte att printa skiten så jag vet inte ens hur det skulle gå till rent praktiskt. Om man inte kan knäcka DRM då men hade man kunnat det hade den väl varit ute redan.
  24. Metaddict

    .

    FYP ps jag har spelet på Nintendo 8-bit!!!!11!!!
×
×
  • Skapa nytt...