Gå till innehåll

Imfromsweden

Members
  • Innehåll Antal

    1 608
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Imfromsweden

  1. Har som projektarbete att jobba med en sk. , men har problem med att förstå den bakomliggande fysiken helt De mesta material angående detta är också på engelska (samt väldigt luddiga), så svårt att uppfatta hur det går till. Någon som har en aning? Slaktavfall kanske?
  2. ? Sånt ser man väl hela tiden, när folk synar istället för att shova med drag då de inser att de sparar lite pengar när de missar?
  3. Hur funkar det med skatt om man spelar på en europeisk sida men får sin rakeback på moneybookers av en affiliate för sidan. Är det skattefritt? Hur ska man visa det för skv isåfall? tacksam för svar.
  4. shgh what? Hur utesluter det ena det andra? Både multi accounting och att colluda är fusk, punkt slut. Dessutom får du det att låta som att alla fuskar mer eller mindre vilket absolut inte är sant. Personligen har jag inte gjort något av ovanstående, och kan inte tänka mig att någon av de jag pratar poker med skulle göra det heller.
  5. !? Det är naturligtvis fortfarande fusk.
  6. Va? Är du seriös nu?
  7. Håller med, anonyma bord är såå efterblivet.
  8. Inte atm, är fortfarande ner på året så håller mig till 6maxen tills jag är tillbaka i det gröna
  9. Aa lätt! Man behöver kod också, PMa mig så kör vi gogogo Jag är i diamond
  10. Jag litar inte en minsta dugg på de europeiska sidorna, det har visat sig om och om igen hur shady dom är/dålig security/etc dom har. Det visade sig väl senast för några veckor sedan någon som hackade anon tables på ongame typ, och lade upp det på 2p2 för att visa precis hur enkelt det var? Jag försår inte riktigt hur du tror att anon tables kommer att leda till mer action? Jag menar bumhunters kommer fortfarande sitta ut om dom märker att du höjer din BTN första handen. Det andra möjliga skulle väl vara om man tror att fler fisk sätter in pengar på sidan när de hör talas om anon tables, men det är väl högst tveksamt/marginellt det också. Personligen tycker jag att det är synd att de ska döda en viktig del i det som är poker, att utforma reads mot någon och anpassa sig mot en speciell spelare var en rätt intressant och viktig del inom pokern imo. Helt enkelt anser jag att anon tables har en hel del nackdelar, men få, och högst tvivelaktiga fördelar.
  11. Ja för det första så känns det ju jävligt osäkert, har ju visat sig att det är hur enkelt som helst att hacka det där, och se spelares riktiga namn, vilket obv ger ett väldigt stort övertag. För det andra så har jag hört att förekommer bra mycket mer collusion/liknande vid anon bord. Långt mycket svårare att uptäcka och stoppa. Samma går för bots, som frodas vid anon bord. För det tredje tar det bort all slags dynamik man kan ha mellan regs, som endast uppkommer efter hundra eller t.om. tusentals händer. På anon bord försvinner denna slags dynamik, då man vanligtvis får max 100 händer mot samma spelare. För det fjärde har vissa program stöd för HUD på dessa bord ändå (exempelvis HEM), dock kan det bara visas session stats. Dock har de flesta inte det, exempelvis PT3 Känns som det ger ett rätt stort övertag. Jag gillar det inte en smula.
  12. Så in i helvete dumt med anonyma bord imo, tyvärr verkar det vara en trend som sprider sig.
  13. Viktor vann super high rollern på över 1.25 mille $$ wow
  14. Ja tack, hur kan någon säga att husky är bäst? Att artosis har börjat streama nu på sistone är rent guld också. Måste även säga att jag tycker att day9 är väldigt duktig också. Och +1 på matchen mellan MMA och donrageu naturligtvis.
  15. mirror ju Ger det väl en titt ändå. Edit: Okej det var rätt sjukt.
  16. Meh. Plussade massor de första månaderna... sen gick det käpprätt åt he****. Har dock trots det ett plussande år, tror ca. 50-60k$. 120k$ under EV. Målet för 2012 blir att springa som en gud. Kom igen, en gång!
  17. Herregud, att någon sådant ska behöva hända, speciellt när man är så ung är verkligen tragiskt. Vila i frid
  18. 2p2 är avundsjuka Grattis!
  19. Hehe, vi hade några bataljer bara. En hand där du checksynade A9 på AQ9K på turn och river mot mig som pfr (efter vilken det finns en chans att jag, förhastat naturligtvis, visste ju inte vem du var, uttalat mig om din intelligensnivå) Måste förresten fråga vad du hade i handen när du cbet/synade på KQ7hh och check/shippade en tia på turn
  20. Nån på pf som nickar flugan87 på nån av eu-sidorna hehe?
  21. Tror att det är upp till varje skola att bestämma om de ska lägga kemi B i tvåan eller trean... har inte haft matte E än, kommer nästa termin Aja, jag slipper iaf psykologi, filosofi och KEMI då
  22. Desutom - har börjat lira Starcraft, det är rätt så awesome. Om det är någon som har lust att ta en match, skicka bara ett pm!
  23. Hehe, dags för en uppdatering antar jag. Låt oss börja med pokern. Under de gånga månaderna har mina fortsatta försök att bygga tillbaks till de nivåer jag tidigare spelat lett till en utveckling av framför allt en dålig ovana - tilt. De senaste månaderna har jag spelat så lågt som 1/2, och allt har gått bra ända tills... det inte gjort det. Förr eller senare får jag en dålig session, och då sitter jag där med rullen vid 25/50. Resultat har gått som väntat, och jag har sparkats tillbaks till småstakes-träsket. Detta hände än igen för 3 veckor sedan och jag pratade med en framgångsrik highstakes spelare efteråt om det på skype. Han menade på att den enda som kunda förändra mitt beteende är jag själv. Tveksamt svarade jag att det var för svårt, att jag blir för arg när jag förlorar och att jag aldrig skulle klara det. Han svarade inte i likhet med andra spelare som brukar råda till profesionell hjälp eller att bara bita ihop. Nej, denna killen sa åt mig att jag bör sluta. Om jag inte klarar av att hålla ihop det bör jag inte hålla på med det. Cheesigt som det låter var det någonting som hände då den kvällen när jag satt där tänkte jag på vad han hade sagt. Jag hade ju aldrig tidigare tänkt på att sluta med poker. Skulle det bli den enda lösningen, och skulle det bero på att jag inte kan kontrollera mig själv? Var det så det skulle sluta? Det hela kändes väldigt vemodigt. Egentligen hade ju jag bara skyllt på att jag inte klarade av att hantera tilten, för att själv slippa ta itu med den. Det är mycket enklare att bara sätta sig med rullen vid 25/50 och därefter skylla på att man inte klarade trycket, än att faktiskt ta sig samman och kryssa ner. Jag förstod att ansvaret ligger enbart på mig själv, och att jag måste skärpa mig. 2-3 veckor gick förbi, och jag hade min andel av tuffa sessioner. Dock var jag konstant övertygad om att jag skulle inte tilta. Och om jag sur skulle jag stänga ner sessionen istället för att jaga förluster. Det har faktiskt gått över förväntan än så länge. Inte nog med att jag har lyckats hålla mig borta från att jaga förluster, jag har lyckats hålla humöret uppe trots tuffa beats. Så måste erkänna mig nöjd än så länge, och intentionen är att fortsätta i samma tempo. Min tid av tilt och förlust-jagningar är nu förhoppningsvis över. Det skall krigas för att hålla det löftet! Så det täcker väl rätt bra pokerfronten. Livet utanför pokern är tuffare än någonsin förut, trean tar verkligen kolen på mig Den **** kemin alltså. Hatar skiten. Filosofi och psykologi suger ju också rätt halvhårt när man har tråkiga lärare. Måste dessutom komma på något "psykologiskt experiment" att göra innan jul. Några förslag? /Wall of text
  24. Jag suger etc + ca 2k$ blire väl
×
×
  • Skapa nytt...