Gå till innehåll

Angelicaj

Members
  • Innehåll Antal

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

Angelicaj's Achievements

Member

Member (2/3)

0

Anseende bland gemenskapen

  1. Hej igen! Som ni kanske förstår så är dessa fall mycket sällsynta och det är svårt för mig att svara rent generellt vad som händer med pengarna eftersom vi måste titta på varje fall individuellt och sedan avgöra vad som ska ske. Jag frågade säkerhetsavdelningen och fick till svar att i mer exceptionella fall så gör vi vårt bästa att betala tillbaka pengar till de spelare som han eller hon har spelat emot. Vi ger ger också drabbade spelare pengar tillbaka i form av kampanjer eller specialerbjudanden. Mvh, Angelica Jansson Everest Poker
  2. Jag ber om ursäkt för att jag inte har svarat tidigare på frågan om vad som händer med pengarna när konton blir låsta av olika anledningar, den vanligaste är faktiskt att folk försöker att använda andras betalningsalternativ. Faktum är ju att vi tittar på alla fall individuellt och saken är den att pengarna sitter kvar på spelares konto och så fort vi får in verifieringsdokument och verifieringen är klar så aktiverar vi kontot och spelaren kan spela igen eller betala ut pengarna om han eller hon så önskar. Anledningen till att vi begär att spelare i vissa fall ska verifiera sig för att se att de är den rätta ägaren till ett visst konto nummer eller NETeller konto är för att skydda spelaren. Jag vill bara understryka de två spelare som Expressen har valt att skriva om inte följde reglerna men trots detta så fortsatte vi att kommunicera med dem regelbundet för att hitta en lösning så snabbt som möjligt. I båda fallen valde spelarna från början att inte skicka in sin information men efter ytterligare kommunikation med oss så gjorde båda spelarna det och båda kontona är öppna och de kan spela och betala ut sina pengar. Vi vinner som sagt inget på att konfiskera några pengar. Pengarna stannar på spelarens konto tills han eller hon har verifierat sin information. Mvh, Angelica Jansson Everest Poker
  3. Igen, alla fall som handlar om spelare som använder andras kreditkort undersöks av säkerhetsavdelningen och det är upp till dom att avgöra från fall till fall vad som ska göras. Med vänlig hälsning, Angelica
  4. Om han skulle ha förlorat pengar så skulle hans spel också annulleras och vi skulle ha tagit på oss att att bettala de pengar som andra spelare vann från honom. De spelarna är ju oskyldiga. Vad bra! Då ska jag nog låna en kompis kreditkort och se om jag kan spela ihop lite pengar. Vinner jag så ber jag honom verifiera sina uppgifter och förlorar jag pengarna så spelar det ju ingen roll då ni ändå kommer att ersätta honom. Du hör kanske hur dumt det låter? Alla fall som handlar om spelare som använder andras kreditkort undersöks av säkerhetsavdelningen och det är upp till dom att avgöra från fall till fall vad som ska göras. Med vänlig hälsning, Angelica
  5. Klart att vi bryr oss! Vi lägger ner mycket tid och energi på att försöka hjälpa spelare att hitta lösningar när det uppstår problem och twister. Det gäller för alla fall och även det fall som togs upp av Expressen. Han kan ju fortfarande få ut sina pengar om han skickar in dokumenten som behövs. Med vänlig hälsning, Angelica
  6. Hej igen! Jag skulle vilja besvara era kommentarer angående fallet som Expressen tagit upp. Jag kan ju börja med att säga att det fall som Expressen beskriver inte är hela historien men tyvärr kan jag inte diskutera alla detaljer här på forumet pga. av vår privacy policy. Men jag ska försöka så gott det går i alla fall! Detta stämmer inte utan vi ger alltid tre alternativ till spelare för att skicka in sina dokument: fax, mail eller vanlig post. Saken är den att det är lite mer komplicerat när man vill erbjuda telefonsupport på 15 olika språk. Jag anser heller inte att detta fall är komplicerat. Spelaren har angett kreditkort som inte har hans namn och som helt klart inte tillhör honom. Han blir ombedd att verifiera de andra personernas kort som finns på hans konto, men han kan inte det. Då måste vi ju utgå ifrån att han inte känner kortinnehavarna. Vi kan ju inte veta att han har tillstånd att använda någon annans kort. Som ni säkert förstår så kan vi inte avslöja alla våra säkerhetskontroller men vårt mål är att göra insättningar så enkla som möjligt och samtidigt följa banklagar och regler och skydd av personuppgifter som alla aktörer online måste följa. För att försäkra oss om att alla spelare vet vad som gäller måste de godkänna de regler och villkor som gäller på Everest Poker innan de kan registrera ett spelarkonto. Där finns tydligt angivet att det inte är tillåtet att använda ett betalkort eller något annat betalningsalternativ som tillhör en annan person. Mer info finns på: http://www.everestpoker.com/policies/terms.html Visst är det väl så att en del spelare struntar i att läsa reglerna och därför påminns spelare även om att det inte är tillåtet att använda andra personer betalkort varje gång de gör en insättning. Ni som spelar på Everest Poker känner till det meddelande som står i fet röd skrift längst upp på sidan för inbetalningar. Jag tycker att spelare måste ta något slags ansvar för sina handlingar. Vad det gäller vår policy så måste vi följa riktlinjerna vi får från Kahnawake Gaming Commission eftersom vi har vår licens där. 1.7 Lagligt kapital. Kapitalet som Spelaren använder för insatser har ej erhållits på ett illegalt sätt och kan rätteligen användas av Spelaren, utan några restriktioner, förpliktelser eller hinder. Spelaren intygar att de betalningssätt som spelaren använder är registrerade i dennes namn, och att betalningssätten inte tillhör eller används av någon annan spelare. 2.2 Betalningsförsummelse. I händelse av att en Spelares auktoriserade betalning av någon anledning inte skulle honoreras ogiltigförklaras Spelarens spelplaceringar. Alla eventuella vinster som spelaren tjänat in förverkas och kommer ej att betalas ut till Spelarkontot. Detta är ju givetvis olyckligt men vi måste följa riktlinjerna angående vårt avtalsvillkor som vi får från Kahnawake Gaming Commission eftersom vi har vår licens där. Om han skulle ha förlorat pengar så skulle hans spel också annulleras och vi skulle ha tagit på oss att att bettala de pengar som andra spelare vann från honom. De spelarna är ju oskyldiga. Igen så måste vi följa riktlinjerna vi får från Kahnawake Gaming Commission eftersom vi har vår licens där. Jag hoppas att detta kan reda upp några av de felaktig uppfattningar som finns om Everest Poker! Glad Poker-Påsk! Med vänliga hälsningar, Angelica Jansson Marketing Manager Sverige
  7. Hej alla spelare! Uppfattningen att Everest Poker skulle spärra spelarkonton för att tjäna pengar är så långt från verkligheten man kan komma. Everest Poker tjänar pengar på att ta ut rake vid spel om pengar vid ringspel och även genom att ta en avgift i samband med anmälan till vissa turneringar. Att tillfälligt spärra ett spelarkonto är alltså inte lönsamt för oss. På kort sikt förhåller det sig i själva verket precis tvärtom. Det viktigaste för oss som pokerrum är dock att spelare kan känna förtroende. Detta förtroende bygger på att spelare vet att de kan lita på att deras pengar är säkra hos oss. Vi har därför ett strikt regelsystem för att kunna garantera alla våra spelares säkerhet. På lång sikt vore det alltså förödande för oss att tillämpa en ”låt gå”-princip där vi inte bryr oss om vems betalkort en spelare använder sig av och där vi ser mellan fingrarna när det gäller spelare som bryter de regler och villkor som gäller för spel hos oss. För att försäkra oss om att alla spelare vet vad som gäller måste de godkänna de regler och villkor som gäller på Everest Poker innan de kan registrera ett spelarkonto. Där finns tydligt angivet att det inte är tillåtet att använda ett betalkort eller något annat betalningsalternativ som tillhör en annan person. Ni kan läsa mer om detta på vår webbsida: http://www.everestpoker.com/policies/terms.html Spelare påminns även om att de inte är tillåtet att använda andra personer betalkort varje gång de gör en insättning. Ni som spelar på Everest Poker känner till det meddelande som står i fet röd skrift längst upp på sidan för inbetalningar. Om det ändå skulle inträffa att en spelare använder en annan persons betalkort kommer detta spelarkonto tillfälligt att spärras och sedan görs en bedömning från fall till fall. Om alla inblandade personer kan verifiera sin identitet och vårt säkerhetsteam gör bedömningen att allt står rätt till kan spelarkontot komma att öppnas igen. Om däremot en spelare använder sig av en annan persons betalkort och ägaren av detta kort sedan inte kan verifiera sin identitet så kommer kontot att förbli spärrat. Anledningen till detta är att det inte finns något som helst bevis för att betalkortet tillhör en "kompis" och vi måste då skydda ägaren av betalkortet. När vi ber en spelare att verifiera sin kontoinformation ger vi alltid spelaren möjlighet att skicka in kopior av de efterfrågade dokumenten via mejl, fax eller traditionell post. Vår postadress finns alltså alltid angiven i dessa fall. Vi har full förståelse för att våra säkerhetsprinciper kan framstå som petiga för en del spelare. Det enda målet med dessa principer är dock att erbjuda ett pokerrum som alla spelare kan lita, och vi vet att det stora flertalet pokerspelare i Sverige och världen över sätter stort värde på detta. Med vänliga hälsningar, Angelica Jansson Marketing Manager Sverige
  8. Hej alla på pokerforum.nu! Jag har inte sett denna tråd innan och jag ber om ursäkt för mitt sena svar. Jag vet inte vad som har hänt i just detta fall är jag övertygad om att Everest Poker inte har stulit dina 11 000. Du kan skicka mig ett pm eller skriva till mig på angelicaj@affiliatedweb.com så hjälper jag dig gärna. Vår spelarsupport jobbar hårt på att ge svar på frågor inom 24 timmar så det låter orimligt att du inte skulle ha fått svar på 2 dagar. I framtiden om någon känner att de inte får den hjälp som de behöver från spelarsupporten kontakta då mig på den adressen jag angav tidigare. Till sist vill jag bara säga att Everest Pokers mål är vara det bästa och mest pålitliga pokerrummet på nätet och vi göra hela tiden förbättringar för att nå detta mål! Med vänliga hälsningar, Angelica Jansson
  9. Alla som skriver till vår support gällande detta ärende kommer att tas på allvar oavsett om de hänvisar till forumet eller inte. Min uppfattning till varför han skrev det var för att kunna identifiera dessa brev snabbt och börja jobba med dessa personer angående deras situation. Vad det gäller att presentera bevis är det en ganska svår situation. Vi vill inte ge fuskare för mycket information om hur de upptäcktes osv. eftersom det bara göra att fuskare lär sig av sina misstag och förbättrar sin strategi tills nästa gång. Angelica
  10. Hej igen, Angelica här. Idag har jag spenderat min tid med att översätta alla era kommentarer till engelska och skickat de vidare till Ken på Everest Poker. Jag ber om ursäkt att jag inte har kunnat ge er svar tidigare. Här kommer svar från Ken. Hello, We have carefully been reading your different comments on the forum, and would like you to know that we are taking this situation very seriously. A number of you have said that you are not happy with the communication process that Everest Poker has used recently, and we are taking steps to improve this situation. Every player we banned was found to be connected to a ring of colluding players who violated our security polices regarding colluding. If you feel that you have been wrongly accused of this connection, or have any other questions on this issue, please contact us via our support form at http://www.everestpoker.com/help/ and please mention the forum in the message. Ken Berman Jag hoppas att det gläder er att se att vi faktiskt lyssnar och tar era åsikter på allvar och vill ge alla en ärlig chans att ha en dialog med EP. Jag vill bara igen, påpeka att om någon verkligen tror att vi stänger ner konton utan att först ha bevis, så skulle ju det vara helt otroligt dumt från vår sida. Vi vill självklart att folk ska spela och ha roligt på sajten. Angelica
  11. Hej! Jag heter Angelica Jansson och det är jag som har hand om den svenska markanden här på Affiliatedweb där Everest Poker ingår. Så fort jag blev uppmärksammad på det här problemet översatte jag dessa meddelanden och bad om ett svar från Everest Pokers Property manager Kenneth Berman Ni kan se hans svar till er nedan. Jag skickar svaret som jag fick det men om det är någon som vill att jag översätter till svenska så säg bara till. Jag kommer också att svara på eventuella frågor eller funderingar här på forumet, i så stor utsträckning som möjligt. Jag hoppas att detta inte resulterar i att spelare förlorar förtroende i Everest Poker, dessa spelare avstängda pga. av oärligt spel och inget annat. Tro mig, vi har absolut inget att vinna genom att stänga av dem, snarare tvärt om. Vi satsar allt vi kan på våra spelare och hoppas att ni kan se det. Mvh, Angelica Jansson
×
×
  • Skapa nytt...