Gå till innehåll

Opteron

Members
  • Innehåll Antal

    4 382
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    4

Allt postat av Opteron

  1. Jag läste iallafall inte nån bok . Kan absolut bli arg ibland om jag skär för tunna skivor fläskfile men varje gång jag sätter mig framför datorn för en seriös pokersession (eller en viktig golftävling) så lyckas jag numera försätta mig i ett tillstånd där jag försöker maximera resultatet och har lyckats få min hjärna att koppla ihop ilska med dåligt resultat. Jag var aldrig nån lysande golfare men jag hade så gott som aldrig ett Riktigt dåligt resultat. Kunde stå på första Tee och tänka: Det finns en stor chans att jag kommer slå grymt många halvkassa slag idag men jag kommer fortfarande slå åtminstånde alla andra som lackar ur eftersom JAG inte kommer lacka ur. Jag har verkligen en extrem motivation att bli bäst på poker just nu (eftersom det passar mig så mycket bättre än golf) och jag ser varje pokersession som ett mentalt träningspass där förlust-sessionerna är de extra tunga passen som måste genomföras (annars är det jätteskoj att träna).
  2. Jag är villig att betala rätt bra om du kan hjälpa mig med samma sak. Tror att om du du ser varje bad beat/utdragning som en tävling mot dig själv i självkontroll så blir de lite roligare att hantera . Ex: Ojsan, river-2:an gav tydligen killen triss (djupt andetag om det behövs). Shit vad grym jag är nu som inte känner mig minsta arg och tiltad (eftersom jag ändå krossar dig och dina fisk-kompisar nästa 99 gånger ni försöker samma sak.)
  3. Har absolut bankrulle men tänker inte ha bråttom, skulle jag sätta mig på ett 5-10 bord vill jag "veta" att jag krossar och inte bara anta det. Skulle dessutom antagligen inte spela optimalt då jag skulle påverkas psykiskt av de stora summorna som rör sig.
  4. Jag är extremt tävlingsinriktad och när jag var mindre och spelade golf kunde jag som de flesta andra tilta efter 7:e koppsnurren eller slice-out, slice-out, snaphook i vattnet. Detta ledde inte till något positivt och därför så beslutade jag mig för att träna bort ilskan vilket jag tycker jag lyckats med. Funkar väldigt bra runt pokerbordet.
  5. Tufft, noctural. Shorthanded eller?
  6. Skulle säga att jag är bättre eftersom jag har studerat poker mer nu än tidigare. Är självklart helt medveten om att detta är en positiv fluktuation men ville bara dela med mig lite av glädjen och kolla hur många andra fixed-spelare som haft ett så nice bord. Hade iallafall inget bord i närheten av 77BB+ på eurobet efter 10000 händer.
  7. Tack lägg gärna märke till raken. Eurobet måste vara den omöjligaste sidan att spela på om man inte jagar en bonus (fick 460$ för de där händerna)
  8. http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/pokerstatestik.JPG så här såg mina stats ut på eurobetpoker.com innan jag tog ett break. Skulle säga att jag är en betydligt bättre pokerspelare nu än då. Sklansky och miller is the shit.
  9. Jag ser mig som en duktig lågnivå-fixed-fullring-spelare, tiltar aldrig pga tidigare golf-karriär. Har haft ett uppehåll från poker i 6 veckor pga mycket plugg på KTH och började igen för några dagar sen. Spelade förut 1/2$ med framgång och har pluggat väldigt mycket poker så valde att gå upp till 2/4$. Har plussat 680$ på 4 kvällar. Lägger alltid in 150$ på borden och igår så tog jag på mitt ena (spelar 2) ut 460$ !!! Har nån annan nånsin gått 77 BB plus på ett fullring fixed bord? Spelade i 3 timmar och lyckades gick för övrigt -60$ på övriga bord
  10. Sa hjort att han spelade 6-10 bord på 30-60$ ? Känns som jag gör bort mig en aning nu men det var ett skämt va?
  11. vadå? du har ju hålstegedrag själv, det stegdraget du är orolig för är ju om nån har en knekt och då har du ett stoppkort dessutom.. *Edit: kolla helt fel...
  12. Ingen som vill köpa en samsung 1200nf 22" crt för 1200 va? Om nån vill det så skicka ett pm. Finns i stockholm.
  13. Sitter han med sitt ess kommer han väl antagligen ändå inte kunna släppa det?
  14. Hur har ni det med bakgrunder? Måste vara sjukt svårt att få tag på vackra om du inte är duktig fotograf och har en bra kamera?
  15. Det behöver inte kosta mer än 1000kr heller. Hela ATI X1xxx-serien har dual-link stöd då det är en feature i ati:s AVIVO som alla dessa kort har. Sitter själv på ett x1600pro och det funkar utmärkt, hade ett x1300pro först men av nån anledning så fick jag blått blinkande pixlar vid när jag visade vissa mörka färger på skärmen.
  16. 3.9% !!!! ska neteller ha för att föra över pengar, helt sjukt ju :@ nästan 400 i sjön för att heypoker måste ha en underlig gräns, maxgränsen för en månad är ju 1500, varfrör kan man inte få sätta in allt samma dag? *edit: förde över via fsb:s internet-bank. endast 10kr i avgift och fsb:s lägsta kurs
  17. länk till ebay.co.uk ebay.co.uk ska du använda, handla från powersellers om du är oerfaren och köp inte grejor som är sjukt mycket billigare än de borde. (speciellt inte från kineser)
  18. Hur kan ni ha en elak max-gräns på 200€ från kontokortet när man måste stoppa in 1000€? Nu blir jag tvungen att hitta på nåt annat sätt att föra över pengarna. Det finns ingen maxgräns för att ta ut till kortet va?
  19. Det är ett bra tecken. Är låg är låg nivå?
  20. Bara för att informera er som helst vill köpa en apple-skärm så använder numera apple samma panel (tillverkade av samsung förövrigt) som dell och den nya apple ska ha nån % bättre bildkvalitet. Finns ett test på nordichardware.se (nån månad sen). Dock kostar en apple 25k och det är mycket svårare att få mängdrabatt av apple så finns inte heller att få tag på billigt på ebay som dells 3007:a. Har du en bankrulle som räknas i miljoner och ett hem som passar bättre med en silverfärgad skärm, köp nya apple. I alla andra fall köp en dell från nån engelsk powerseller på ebay för 15-16k.
  21. Vad ska du med en dell 24" med om du redan har 1920*1200, det är ju samma upplösning?
  22. Det blir märkbart sämre kvalitet ja. Ska du ändå köpa en skärm för nära 10k så lägg 600 på ett bra grafikkort. Förslagsvis ett ati x1300.
  23. Det är inte så värst mycket chansning att handla från en powerseller och dessutom är det inom EU så inge otäcka avgifter kan råka tillkomma. Jag sa att 2 bord inte fick plats i HÖJDLED då tv:n bara har 1080 punkter i vertikalt.
×
×
  • Skapa nytt...