diazo
Members-
Innehåll Antal
3 613 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av diazo
-
För att vara lite egoistisk (ber om ursäkt till alla som har pengar som sitter fast) Detta är helt FANTASTISKT! Det sitter ju bara tomtar på alla bord, alla rakeback horor är som bortblåsta! sitter själv här mycket nöjd och nöter på
-
5500$ i rake betalt hitintills denna månad, usch! Fast jag har nog aldrig spelat såhär mycket förr, men man måste väll hålla med om att raken inte är särkilt rolig.
-
Ska ni grinda bonusar båda två kan det vara problem, brukar stå 1 bonus per hushåll.
-
haha ja den var vacker faktiskt. Men men det är ju sånt man får räkna med, gick helt okej tidigare på dagen iallafall så de blev ett litet plustecken iallafall, lycka till med 5/10 - du får hålla dig borta från mig då helt enkelt
-
Hm, känner inte igen det rakt av om jag ska va ärlig
-
Det var 3000big blinds då Jag gillar inte att ha för mycket inne på rullen ifall något skulle hända, har en rejäl summa utanför men jag föredrar att den rör sig uppåt istället för neråt.
-
Snabb bakgrundsinfo: Spelar för närvarande 2.5/5 på svenska spel med poker som ända inkomst, månadsutgifterna ligger väll runt 15-25 000:- (Hyra+räkningar 5000 + mat inc. en hel del nöjen och shopping) Bankrullen är för närvarande på 32 000:- Jag känner att jag absolut kontrollerar 5/10 (anser att jag är top 5% av spelarna där) men fegar gärna lite och spelar inte mitt normala hyperaggresiva spel - vilket är Loose/aggresive/aggresive. Tenderar istället att bli Semi-aggresive/aggresive där eftersom jag tycker potterna blir större (vilket är självklart såklart) Har varit uppe och spelat en del (circa 6000 händer) på 5/10 och ligger på 4.5BB/100h Problemet är att jag på 2.5/5 ligger på lite över 11BB/100h med något under 30k händer spelade så jag gör ju så att säga "bättre" pengar på 2.5/5 - dels pga det lättare motståndet men dessutom för att jag känner mig mer bekväm där och kan spela mitt aggresiva spel. Min fråga är då så att säga om jag borde ta steget upp och börja grinda 5/10 konstant eller om jag ska fortsätta bygga på 2.5/5 och skapa en större comfort level för 5/10 - Det ska tilläggas att jag absolut inte har några problem med att gå ner i stakes om det skulle svänga dåligt, jag är mer intresserad av om det är dags att kliva upp redan nu - har ju de 3000x+ BB's som krävs och jag känner att det skulle utveckla mitt spel en aning dessutom - förutsatt att jag kommer in i mitt eget spel igen, med vissa anpassningar för nivån förståss. Alla förslag, påpekanden och kritik dessutom är välkommet. Med vänliga hälsningar, HeroinHero på SvenskaSpel.
-
Spelat en hel del mot dig, du verkar klara dig okej där iallafall ska bli kul att följa dehär och sno lite tells från HH
-
Jag hade förmodligen kunnat coacha mot viss provi om det inte innebär allt för mycket jobb, dvs inte sitta och raila flera timmar och nöta berg av HH varje dag, hehe.
-
Ok... antagligen hänger det oerhört många tjejer alt. ett gäng lite väl överviktiga killar med skön självinsikt, men känner man sig hyfsat tränad ska man väll gå upp i vikt bygg lite muskler, de tänker jag göra
-
Ni ska passa er för HerionHero
-
Har bytt sida till Svenska Spel nu, nickar HeroinHero. Precis hunnit spela 2h á 2.5/5kr turbo 5handed, resultat: 1200kr+ nu ska de lagas mat, kommer mer imorgon..
-
Ja har fått ersättning förr för att jag åkt på disconnects, har dock varit mindre sidor som varit rädda om sina kunder, ja har faktiskt tillomed en kompis som fick 100$ ersättning av sidan efter att han åkt på en satans massa badbeats, han mailade in lite handhistorys från en dag med ett par sjuka suckouts och fick nått svar om att sidan inte var riggad osv men att de förstod att det var irriterande när det gick dåligt och hade satt in 100$ som tröst, också en mindre sida för ett par år sen, i dagsläget känns det ju dock som att många sidor skiter i sina spelare, viktigare att få in 2st micro-limit spelare via reklam än att behålla en 1/2$ 9bords grinder á la 8h dagen känns det som ibland. blev säkert lite luddigt dehär men jag e packad så de får räcka. Edit: Han hotade såklart med att lämna sidan varna alla för den osv, håller med tidigare post om att ett argsint mail med hot om att lämna siten osv torde funka bättre, snälla mail känns det inte som att man kommer så långt på faktiskt. Möjligtvis lite beroende på vilken site och så...
-
Den brädan känns väll svår att folda däremot en TJQs turn 4tal på valfri och sen en Ks på river känns ju mer rimlig om man har ett par spelare i potten och får en ruskigt hård push på river (dubbel pott+ ungefär)
-
Åkte på 5e, chipleadern var årets klonkare, antar att det är det man behöver, först tar han en 500k pott med QK mot min AA sen tar han en 1.2milj pot med AQ vs AA flopp Q river Q, sen åkte man med QKs vs TT blinds 25k/50k 3k ante, 400k stack 5kvar pushar QKs utg o får syn från SB självklar syn men varför kan man inte få klonka nu ska de ut o supas, ha det!
-
Finalbord med 8 pers kvar, ligger 4a med 540k i stacken, förlorade precis en all in AA mot QK pre på 500k lite irriterande, men det är bara att ligga på med pressen antar jag så ska det nog gå hem, anser mig ha rätt bra koll på 5-6 av spelarna dessutom
-
La precis en skön bluff med J7off och är uppe på 463k, 3e plats
-
Break i 6k$ garantin, ligger på 5e plats med 15 spelare kvar, stack 317 000, blinds 5k/10k
-
Ute ur 2k$ shorthanded nu, 8e plats, avgörande handen AQ med 55k stack, blinds 2k/4k, raisar från knappen till 16k$ får syn, flopp 3 T Q, raisar 21k$ får reraise all in synar, han har TT, äventyret över men fick iallafall 90$
-
Absolut inga problem, hur lägger man upp bilder här?
-
Uppdate på turrarna, 6k$ 143500 stack, ligger 3a, tappat lite i shorthanden fick en rejäl tomtesyn av 88 bordet 2s3sK4 satt med ATs och drog en semibluff vilket inte gick hem, 16k chips kvar dock så absolut ingen panik, pengarna börjar närma sig.
-
Kör lite turneringar idag igen medans ja väntar på att dega in på Svenska Spel, Primas 6k$ garanti har jag chipleaden på med 80 000 chips blinds 300/600 och i 2k$ shorthanded e jag chip4a med 25 000$ blinds 150/300 Får hoppas allt går bra och de blir lite extra deg innan det är dags för ögs ikväll! Man kanske borde ta upp turneringspokern igen, verkar gå bra, hehe...
-
Haft rätt mycket för mig på senaste så har inte alls hunnit fylla i, ska ut snart dessutom så de blir bara en snabb report här: 05-Nov 12.15-15.50 NL100$ 360$- 05-Nov 24.00-02.20 NL100$ 125$+ 06-Nov 12.00-15.00 NL100$ 226$+ 06-Nov 18.00-21.00 NL100$ 301$- 06-Nov 22.30-01.30 NL100$ 152$- 07-Nov 12.00-12.00 // // 07-Nov 11.30-15.15 NL100$ 453$- haft rätt tradigt flyt, tappat ruskigt många all ins enligt pokerev, låg på expected 780$+ på den men reslutatet var -917$ rätt tradigt.. Valde att ta ut pengarna från Prima, tycker de blivit för många mini buyin bots som sabbar spelet så ja tänkte flytta till svenska spel, ska spela lite turneringar för mina points Spelade 2 turrar idag, NL2k$ garantin med 20$ buyin och 5 card draw med 10$ buyin, fanns inget annat under dagen... Gick rätt bra, 8e plats i Nl2k$ gav 50$ åkte med TT mot AJ push pre turn J river J 5 card draw blev det vinst, 150$ aldrig varit med om en lättare turnering att vinna, tror knappt jag hade en showdown innan finalbordet och då gick jag in som chip2a, dominerade sedan och kände mig aldrig hotad, 18 000p kvar (dvs 180$ i inköp) så de får väll bli några spännande turrar när man hinner. Nu ska man bli full, ha det fint!
