-
Innehåll Antal
2 941 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
1
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av bjoelle
-
Finns på svenska! Det som är det tuffaste med spelet. Att engelska titlar översätts till svenska hör ju inte till vanligheterna direkt. Vad det gäller lärande till NDS är det väl typ braintraining-spelen kan jag tänka mig, finns ju lite olika titlar där.
-
Scribblenauts TF! Enda rätta till NDS. Helt otroligt roligt spel. Är dottern i "lära-sig-läsa-och-skriva"-åldern kan det nog nästan klassas som läromedel dessutom. Men tror nog det kan ge dig lite nöje med Youtube:
-
Sprudlar av possitiva vibbar här nu underbart! Det får firas med att gambla bort pengar till frun din om hon dyker upp på Svs. Hört att jag finansierat en del skoinköp tidigare.
-
Att köpa tv-spel till sina barn som pappa är ofta en ursäkt för ett eget behov(?) Min pappa köpte tvspel till mig när jag var 4år, som om jag kunde använda det. Så vad ska du spela för sköna spel?
-
Istället.... ( ) Läser du en godnattsaga ( ) Köper ut folköl ( ) Ger dom en käftsmäll
-
Kom igen då Kroooooon Spel: Game dev story(rekommenderas starkt! 28kr) ttp://plixi.com/p/53189449 Slå det.
-
dagens felpost.
-
Är det här en väldigt väldigt tidskrävande levling?!?
-
Nästan så man borde poppa popcorn och ta fram en kall cola. Tror denna tråd har mycket att bjuda på. Vad de gäller debatten som lär äga rum här... - Jag förespråkar inte monopolet. - Men jag spelar naturligtvis där det finns värde, bland annat på svenska spel. - Jag är inget fan av pokerförbundet. Jag gillar iden med "ett pokerförbund", men ser inte riktigt att nuvarande lyckats med något direkt.
-
Grattis. Nu har du råd att gå till barberaren!
-
Både och såklart Men inte föll du i fallgropen inte.
-
Känns väl solklart, vilket du redan fått svar på. Vad som däremot är intressant är väl vett&etikett vid pokerborden i allmänhet på framförallt småklubbar runt om i landet. Regler kan vara lite olika på olika ställen. Men framförallt finns det ställen där regler förbigås, för att man alltid gjort så. Själv har jag sett alltifrån att arrangören/klubbägaren tagit tillbaka sina muckade kort när de råkat folda "out of turn" från blindsen till en hel del underligheter gällande just vad man tänkt betta/vad man säger att man bettar/vad man faktiskt lägger in. Kan inte du ordna fram ett bra "svartklubbs-regel-häfte" crappy?
-
Fortfarande lite meningsfullt för oss som gärna slänger oss med engelska termer som "blinds" då?
-
Vi har nu kört våran plumpturnering. Tycker överlag att det blev rätt lyckat, och roligt med att blanda upp kortspelandet med något annat. Reflektioner till folk som kan tänkas fundera över en plumpturnering: - Tror att det kan vara en bra ide att som Ola föreslår gå på 5p för 0an. Spelet blev i vissa lägen lite väl fokuserat på 0an. - Se till att hela "finalbordet" är betalt. Jag hamna i läget att jag omöjligt kunde komma "itm" men var kvar att spela 30-35min, vilket ju indirekt kan förstöra spelet. Vad det gäller plumpstrategi tänkte jag på följande, möjligen självklara saker: - Får du halvhöga kort(9-Q) i någon färg, kolla på vad du har för lägre kort i samma för möjligheten att "saka" bort dom. - Vikten av hur många av varje färg man har, eller om man inte har något kort alls i en färg, även där för möjligheten att "saka" bort kort i annan valör. - Ha koll på hur många av varje färg som gått, har du bra minne, försök ha koll på i vart fall vilka av de högre. Som sagt, rätt självklart
-
Vi kommer som det ser ut inte bli mer än 8pers. Så vi kommer lotta 4st 4manna matcher(dvs alla får spela 2st matcher), man räknar sen ihop totalpoängen. De fyra med högst poäng går till "finalbord" där top2 får pengar. Finns säkert bättre sätt, men så lär det bli idag.
-
Oj oj, händer händer det grejjer. I vårat spel kommer det sättas en 1a framför, dvs ger 0an - oavsett hur fegt man tycker det är - 10.
-
Nu kan denna tråden vara helt felplacerad, då får väl crappy eller någon flytta den efter eget tycke. Ikväll ska vi för att variera oss lite ha en Plumpturnering där jag bor. Vad jag dock insett är att jag inte har en aning om några strategier i detta spel. Så efterfrågar strategi-tips. (vet du inte vad plump är, så kan du troligen ändå inte ge mig tips , vill du veta ändå, google it.) Tipsen gynnar mig + Sigge som alltid tjuvläser vad jag skriver här.
-
Låter ju onekligen som ett kul initiativ.
-
Min färgglada variant är i något syntettyg. Helt klart funderat på att lösa en i något mer behagligt material och kanske ett mindre homoerotiskt mönster/färg.
-
Onepiece? Jag har kört denna luftigare variant länge nu;) (försökte lägga in bilden här, men det gick ju inget bra) http://www.n0.se/v/f26199_luftigonepiece.jpg
