Gå till innehåll

bjoelle

Members
  • Innehåll Antal

    2 941
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av bjoelle

  1. PAF-reppen var snabbare. Men svar fick du Crappy, aka Mod Creepy.
  2. Problemet från början är att han obv inte gick och handla, han bara reppa att han gick utanför dörren. Han är på tok för lat för att gå utanför dörren för något så trivialt som att handla.
  3. Den needle-inköpslistan passar så löjligt bra in med att jag igår kalla han "Vladi Jarefjäll".
  4. Tyvärr inget som är aktuellt i år. Att dömma av siffrorna i andra mindre spel som tex den klassiska mörkpokern anar vi i förbundet att det kan vara så att det är för mycket jobb för för lite nytta. Men självklart önskar man ju att Poker-SM fortsätter att växa och att det är något som kan tillkomma senare.
  5. Du glömde Mål - Bli mer som jarehunden.
  6. Mvh full orkar inte klicka editera för fyllefelstavningar.
  7. Turneringsgrindär ju oftast ett stort "MINUS". Fint att du uppdaterar oavsett., tror det ger folk som inte turregrindar en bättre inblick i hur det fungerar. Finns en klok man här på PF som har ett citat från mig som stämmer ganska bra in på vad turneringsgrind är, dvs, en anal våldtäkt. Lycka till med spelet, trots att jag inte grindar stars
  8. Strukturerna är uppe vilken dag som helst, startstacken i main förblir 20k, men med förbättrad struktur från förra året.
  9. Inköp görs lättast i förväg till förbundet, man kan då köpa in för SEK. Det är också det jag rekommenderar då det underlättar för oss i förbundet. Infon om förinköpen kommer upp i dagarna efter jag haft tid för en telekonferens med vår kassör. Sidoeventen syftar på event som ännu inte är utannonserade, dvs rena sidoevent med snäppet lägre inköp. PLO erbjuds i CG-format och CG-arean kommer vara på casinot där det finns 10st bord. Turneringarna kommer äga rum i en stor sal mellan casinot och hotellet.
  10. Många frågor om kval, såväl via förbundets mail som här. Som PAF-reppen antydde ovan är PAF nu igång. Läs mer om deras kval här: https://www.paf.com/poker/news.html?id=SM-2014-Live.html&locale=sv_SE Lycka till med kvalen!
  11. Det var nog inte jag Spelar förhållandevis lite på stars, men finns en "bjolle" däremot som spelar rätt mycket där. gl med liret!
  12. Vi inväntar svar från flera sammarbetspartners om när de ska kicka igång sina kval, så vågar inte vara för optimistisk med risk att göra någon besviken. Skulle gissa att kval finns att tillgå tidigt i augusti Och just ja, kul att du gillar valet av venue
  13. Att citera allt känns onödigt, så tar och svarar lite blandat. Förstår att växlingsavgifter är tråkigt och att spel i SEK vore optimalt. Växlingsavgifter är ju något vi pokerspelare fajtas mot oavsett det är live eller online. Såsom sagts har jag svårt att se att det hindrar degens från att lira, är man spelsugen så är man. Att Poker-SM Live skulle gå i Helsingör uppmärksammades snabbt av dansk pokermedia, dom är ju dessutom välkomna att spela i alla sidoturneringar. Pokerrummet är förövrigt nyöppnat sen dryga månaden tillbaka. Har för mig att första turren som var en 300dkk rebuy blev fullsatt på 40-60spelare någonting. Pmar förövrigt mod och ber dom lyfta ut allt detta tugg om SM till tråden om SM, så stökar det inte ner denna DB.
  14. Will do!
  15. Först åker du inte till gbg där jag är nu. Sen åker du inte till Borås där jag är imorgon. Sug.
  16. Inte för jag vet vem du refererar till, men är väl risken man får ta när man inte vågar utlova för mycket
  17. Vågar inte svara på exakt vad som kommer spelas nu, beror ju på besökarna. Men 10/20-25/50+ är väl en bra gissning.
  18. Börjar 28okt, cashgames rullar såklart. Som du säger, fin spelmiljö
  19. bjoelle

    flugan

    Jag saknar dig flugan. VGD? DLM, etc.
  20. Dyker in på casinot monopols västra borg ikväll för att träffa gamla bekanta, men är du en obekant forumit, hälsa gärna. Jag är kramgo och skäggig, värsta som kan hända är att ni råkar hälsa på Hogge istället.
  21. Det kommer! Den som väntar på något gott...
  22. Ja, nej, kanske. Skämt åsido är jag lite osäker på vad formatets egentliga namn är. För inköpet får du 10k+10k som du antingen får köpa in som 20k dirr, eller 10k sen 10k vid bust. Är det ett säljargument för dig att spela SM så, välkommen! Gött! Ses där.
  23. Vart man kan kvala till Poker-SM kommer upp på kampanjsidan framöver
  24. Du behöver väl primärt en PDA.
×
×
  • Skapa nytt...