Gå till innehåll

Köpa pokermarker?


loobin

Recommended Posts

  • Svars 611
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag köpte ett paket på Tradition i Göteborg bestående av 2 kortlekar i bra kvalité och 100 plastmarker i dålig, eller ja, usel kvalité. Går givetvis utmärkt att spela med. 3 olika färger. Ca 200 har jag för mig.

 

Rekommenderas om man inte har råd med riktiga marker. Bra mycket bättre än tändstickor eller vad man nu kan tänkas ha annars. Enkronor kanske?

 

Kortlekarna var bra i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte ett paket på Tradition i Göteborg bestående av 2 kortlekar i bra kvalité och 100 plastmarker i dålig, eller ja, usel kvalité. Går givetvis utmärkt att spela med. 3 olika färger. Ca 200 har jag för mig.

 

Rekommenderas om man inte har råd med riktiga marker. Bra mycket bättre än tändstickor eller vad man nu kan tänkas ha annars. Enkronor kanske?

 

Kortlekarna var bra i alla fall.

 

Japp jag har också dom.. Håller helt med föregående talare.. riktigt usla.. Men kortlekarna var av riktigt bra kvalitet!

 

För att inte konfundera folk så säljer tradion två olika typer av marker.. Först dom vi har pratat om.. plast och billiga.. sedan finns dom marker som dom andra har pratat om..

Har aldrig använt dom men dom ser bra mycket bättre ut än dom billiga plast bitarna jag har..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som finns på Tradition är likadana som de som finns på pokerbutiken.com och magnusanderssonab.com, med den skillnaden att Tradition är dyrare (i varje fall än pokerbutiken.com). Dessutom kan man inte längre köpa något annat än de färdiga set som de har, inte ens ändra färgerna. Det är i varje fall vad de sagt till mig i Göteborg.

 

/Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som provat "Suited Chips SET 300 , 1 195 kr." från Pokerbutiken.com ? 11,5 gr iaf. Borde ju vara värda priset?

 

300 st inkl 2 kortlekar och 5 st tärningar.. Allt i en alu portfölj.

 

Jag har inte provat setet, men jag har de där markerna. Jag gillar dom absolut, och det är en helt annan kvalitet än de där plastiga jävlarna som finns lite här och var.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter lite i den här tråden istället för att göra en ny.

 

Såg alldeles nyss på maab´s hemsida att de tagit in en "budgetvariant" av CR06 chipsen som ska ha en lite glattare yta.

 

Är det någon som har någon koll på vilken variant det är som pokerbutiken säljer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon bekräfta detta? Att MAAB:s budgetalternativ är samma som PB.com:s? Katastrof i så fall

 

För MAAB:s budgetalternativ suger verkligen, glatta, hala, och inte alls samma känsla som de dyrare (o ja som precis har beställt :( )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

17000 FPP?

 

Jag har också ett set med bicycle-chips från Tradition.. riktigt usla men iaf mycket bättre än ingenting. Och det är 200 marker (100 vita, 50 röda, 50 blå) och två kortlekar för 200kr (och inte 100 marker som nån skrev)

 

Jag har tittat lite på eBay i min jakt på bättre chips, men det får vänta tills pengarna tillåter. Men eBay tror jag kan vara ett bra alternativ iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andben skrev:

 

Fick mina chips igår från partypoker.. sätt in $100 och få 300 chips gratis. Dock $50 frakt men det är dom värda, CR06 11,5gr chips med alminiumväska med 2 BEE lekar, 5 tärningar... nice som fan

 

Vart hittade du det erbjudandet? Tittade på deras hemsida men hittade inget sånt. Man kanske måste registrera sig hos dem först???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efterssom det diskuteras lite om pokerbutiken här så kan väl jag berätta att dom nu stängt, och kommer inte att öppna igen.

Mailade dom i förrgår ang lite saker och fick då svaret att butiken slås igen pga strul med tulldeklarationer m.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu är det förstås svårt att hitta någon som bara vill sälja delar av ett chipsset, men jag försöker iallafall.

 

Jag är intresserad av att köpa ca 20st marker, gärna 10 i en färg och 10 i en annan.

Syftet är bara att träna på lite chiptricks ;-> jag har ingen användning för dom i något pokerspel.

 

Så finns det någon som har 20 chips att sälja?

De borde kunna skickas via Gul Brevlåda i ett litet brunt vadderat kuvert.

Porto på 11 kr.

 

Jag kan betala i förskott genom att föra över pengarna till bankkonto t ex.

Så pass mycket kan jag förhoppningsvis lita på medlemmarna här ;->

 

mvh

Patriq

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...