Lisa87 Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em Seat 1: Evil_Jocker S ($20) Seat 2: Zebrock ($36.95) Seat 3: stee0616 ($52.75) Seat 4: SHROMI ($50.25) Seat 5: Lisa877 ($69.55) Seat 6: KAAZZZAAN ($46.90) Seat 7: Nuts888A ($48.70) Seat 8: Willis04 ($52.40) Seat 9: Ach menno ($71.15) Evil_Jocker S posts the small blind of $0.25 Zebrock posts the big blind of $0.50 The button is in seat #9 *** HOLE CARDS *** Dealt to Lisa877 stee0616 has 8 seconds left to act stee0616 folds SHROMI folds Lisa877 raises to $1.75 KAAZZZAAN calls $1.75 Nuts888A folds Willis04 folds Ach menno folds Evil_Jocker S folds Zebrock folds *** FLOP *** Lisa877 bets $3 KAAZZZAAN calls $3 *** TURN *** Lisa877 checks KAAZZZAAN bets $2.50 Lisa877 raises to $13 KAAZZZAAN calls $10.50 *** RIVER *** Lisa877 ??? Inga stats/reads på FI då det är "rush-poker" som spelas. Vad tar vi för linje på river? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 c/c Men varför checkar du på turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dybelius Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 c/c Men varför checkar du på turn? Uppenbarligen för att checkraisa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 1. Skaffa HEM och uppdatera med senaste betan. 2. Man tar en linje i handen, på river tar man ett beslut. 3. Finns rimligen väldigt få händer du slår som synar ner en psb på river (typ AQ, men den trebetar väl många pre). Jag hade valt check-syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 28 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 c/c Men varför checkar du på turn? Det ser du väl när jag check-raisar? För att förklara: Jag checkar för att check-raisa, lol. 1. Skaffa HEM och uppdatera med senaste betan. För att få stats på rush-poker menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eblinho Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 1. 2. Man tar en linje i handen, på river tar man ett beslut. . Finns väl linjer för riverspelet oxå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Det ser du väl när jag check-raisar?För att förklara: Jag checkar för att check-raisa, lol. . Jaha det är vad du gör men vad är anledningen till att du gör det? Gör du det för att få in så mycket pengar som möjligt i potten så är frågan vad du ska göra på river onödig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akim Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 $0.25/$0.50 - No Limit Hold'emSeat 1: Evil_Jocker S ($20) Seat 2: Zebrock ($36.95) Seat 3: stee0616 ($52.75) Seat 4: SHROMI ($50.25) Seat 5: Lisa877 ($69.55) Seat 6: KAAZZZAAN ($46.90) Seat 7: Nuts888A ($48.70) Seat 8: Willis04 ($52.40) Seat 9: Ach menno ($71.15) Evil_Jocker S posts the small blind of $0.25 Zebrock posts the big blind of $0.50 The button is in seat #9 *** HOLE CARDS *** Dealt to Lisa877 stee0616 has 8 seconds left to act stee0616 folds SHROMI folds Lisa877 raises to $1.75 KAAZZZAAN calls $1.75 Nuts888A folds Willis04 folds Ach menno folds Evil_Jocker S folds Zebrock folds *** FLOP *** Lisa877 bets $3 KAAZZZAAN calls $3 *** TURN *** Lisa877 checks KAAZZZAAN bets $2.50 Lisa877 raises to $13 KAAZZZAAN calls $10.50 *** RIVER *** Lisa877 ??? Inga stats/reads på FI då det är "rush-poker" som spelas. Vad tar vi för linje på river? B/F river. Många händer som du slår som ev synar en bet men checkar bakom på river om du checkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rakebackhero Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 En b/f måste väl vara korrekt här eftersom han kommer checka bakom typ alla händer du slår och valuebetta med bättre. Verkar ju som han har nått så tror inte du fångar upp en bluff så ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Men snälla, vi har inte ens ett pottbet kvar och ni rekar betfold?? Man kan väl iaf läsa igenom hela handen innan man postar, det är helt omöjligt att betfolda. Blundar väl och degar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Ship it for glory! har han färg kan vi berätta våra kompisar att vi åkt på en sjuk bad beat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akim Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Men snälla, vi har inte ens ett pottbet kvar och ni rekar betfold?? Man kan väl iaf läsa igenom hela handen innan man postar, det är helt omöjligt att betfolda. Blundar väl och degar Tänkte inte på stackdjupen. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 29 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 Check-raise för att få in så mkt som möjligt ja. Därför kändes det som att jag fick kliva alla riverkort. Slevade in det och fick fold Tack för svaren btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 Alltså för gudsskull är folk helt hjärndöda? Bet fold? vadå beta typ 14 i 36 och sen folda för sista 16 eller vad det blir? Chekcall ja jätte bra om man vill betala av allting bättre men inte få värde av någonting sämre. Det enda alternativet är uppenbarligen shove och hur någon kan tänka någonting annat är för mig helt ofatbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 29 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 Alltså för gudsskull är folk helt hjärndöda?Bet fold? vadå beta typ 14 i 36 och sen folda för sista 16 eller vad det blir? Chekcall ja jätte bra om man vill betala av allting bättre men inte få värde av någonting sämre. Det enda alternativet är uppenbarligen shove och hur någon kan tänka någonting annat är för mig helt ofatbart. Easy tiger.. Känns som att jag får in pengarna 99 gånger av 100 fast funderade lite på om C/C är bäst eller shove. Alla kan inte vara världsbäst, spelar ändå bara NL50 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 1. Skaffa HEM och uppdatera med senaste betan. 2. Man tar en linje i handen, på river tar man ett beslut. 3. Finns rimligen väldigt få händer du slår som synar ner en psb på river (typ AQ, men den trebetar väl många pre). Jag hade valt check-syn. 2. -1 3. -1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jo_ocke Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 bet fold måste vara den bästa linjen! skit va folk verkar bli sura lätt, tilt någon? Hm, shove är väll de bästa alternativet, mycket som synar turn synar väll river. Han kanske är rädd för färgen dock, inte de bästa kortet som kan komma :[ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 Alltså för gudsskull är folk helt hjärndöda?Bet fold? vadå beta typ 14 i 36 och sen folda för sista 16 eller vad det blir? Chekcall ja jätte bra om man vill betala av allting bättre men inte få värde av någonting sämre. Det enda alternativet är uppenbarligen shove och hur någon kan tänka någonting annat är för mig helt ofatbart. Hört talas om value fold? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 1. Skaffa HEM och uppdatera med senaste betan. 2. Man tar en linje i handen, på river tar man ett beslut. 3. Finns rimligen väldigt få händer du slår som synar ner en psb på river (typ AQ, men den trebetar väl många pre). Jag hade valt check-syn. Hur många procent tror du 3-betar AQ på $0.25/$0.50? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RDanneskjold Postad 30 Januari , 2010 Rapport Share Postad 30 Januari , 2010 Så enormt lol på c/c, hur ihelvete kan ni rekommendera det? Bettar turn och som spelat shovar jag rivern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 31 Januari , 2010 Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 Inte så hyper-smart att shova river när det troligtvis är enda gången du kan ligga under. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 31 Januari , 2010 Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 Inte så hyper-smart att shova river när det troligtvis är enda gången du kan ligga under. lol vad ska vi göra då chekfolda? För det är uppenbarligen det enda alternativet och det är katastrof. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 31 Januari , 2010 Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 Du kan shova pf, shova flop, shova turn. Bara inte river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 31 Januari , 2010 Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 Du kan shova pf, shova flop, shova turn. Bara inte river. What? Skämtar du eller? Reserverar mig för att jag kanske blir levlad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 31 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 skönt överbet att shova turn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts