Ector Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Olikt Gdaily spelar jag gärna mot bättre motstånd eftersom jag anser att det är enda sättet att bli bättre själv. Sagt och gjort, hittade Gdaily själv på 24h 5-10 nl och satte mig med en lax för att slipa mitt lir. sitter i BB (som även är knappen) och får 9To Gdaily synar i sb och jag slår om lite, han synar såklart. Flop 33T check, jag bettar pott ca, syn Turn 9 check check River relativt ointressant (jag kommer inte ihåg i alla fall) Gdaily betar ca pot och jag slår om enkelt. Vad sägs? * RP, giganternas HU - QoS * Citera
mended Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Vet inte vart du vill komma eller om du är ironisk, men vem som helst kan väl slå gdaily i en hand med rätt kort på bordet? Mended Citera
nucleus Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Vet inte vart du vill komma eller om du är ironisk, men vem som helst kan väl slå gdaily i en hand med rätt kort på bordet? Tror nog du missuppfattat lite. Som jag förstår det är "slå om enkelt" och "vad sägs" något kaxigt menat eller så, kanske inte kaxigt men du förstår vad jag menar. Ector vill nog helt enkelt bara ha synpunkter på spelet.... Citera
mended Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Ok Jag är för trött för att läsa inlägg - än mer att besvara dem. Godnatt! Citera
parre Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Ja, jag kan nog inte uttala mig om dina limits, men jag har trots allt spöat dig i en 100kr-gryta på Klubben så. Det enda jag undrar över är vad för händer du hoppas få syn av i det läget? Överpar, AT/A9 borde väl ha raisat preflop alternativt re-raisat då ni är HU? Eftersom du säger att riverkortet är oväsentligt så antar vi att gdaily inte synar med T+riverkortet. Du får väl gdaily att lägga missade drag, par i nior och liknande, men frågan är om du får syn av en sämre hand i det läget? Om du inte får det så känns det som ett lite onödigt bet eftersom antingen så har du bäst hand och då foldar han mot ett omslag, eller så har han dig slagen och då torskar du mycket mer? Med reservation på att jag pga tomtighet har helt fel. Citera
Ector Postad 28 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Det va verkligen inte kaxigt menat... jag vill bara ha synpunkter på spelet eftersom jag själv har ändrat mig ett par gånger under kvällen. Jag har ju inte ens berättat hur det slutade. Citera
NoSense Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 "Självklart" satt Gdaily med 33 och hoppades träffa något på floppen? Men ville inte själv raisa ut sin käre bekant från POKERFORUM.nu och slowplayade, och lät den stackars Ector lära sig läxan aldeles själv. Learning by FEAR? Learning by doing? Men berätta hur det gick nu då? Och varför du raisar med sånna kort på den nivån? Citera
Ector Postad 28 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2004 "Självklart" satt Gdaily med 33 och hoppades träffa något på floppen? Men ville inte själv raisa ut sin käre bekant från POKERFORUM.nu och slowplayade, och lät den stackars Ector lära sig läxan aldeles själv. Learning by FEAR? Learning by doing? Men berätta hur det gick nu då? Och varför du raisar med sånna kort på den nivån? fear... nejdu det är nog ett år sen jag slutade vara rädd för Gdaily Hur det gick? jo han synade med 53s och vann potten. "Varför raisar du med såna kort...." Eh, jag förstår inte riktigt frågan tror jag. Citera
Hjort Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Men berätta hur det gick nu då? Och varför du raisar med sånna kort på den nivån? För att det är 1-mot-1 bord. Man kan inte låta sig vara särskilt förutsägbar alls vad gäller handurval och han har knappen. Citera
NoSense Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Ahh det var HU, sorry. Missade det totalt. Skyller på den sena timmen och ett antal äckliga Danska Harboe.. HU skulle jag såklart spelat exakt likadnat, då är ju 2 par ett monster. Och jag brukar iallafall se de flesta flopparna när jag lirar HU. Men har absolut ingen erfarenhet på den dyra nivån ännu (tyvärr). Så glöm mittinlägg vad det gäller höjningen där. Sorry! Citera
gfs86 Postad 29 Oktober , 2004 Rapport Postad 29 Oktober , 2004 sitter i BB (som även är knappen) och får 9To Gdaily synar i sb och jag slår om lite, han synar såklart. Hur mkt. bettar du när han synar med en 5,3? Lite nyfiken bara Citera
Ector Postad 29 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2004 Jag slog nog om 20 till... klart han synar med 53s, det hade jag också gjort. Citera
Recommended Posts