Gå till innehåll

Upptaxeras efter pokervinst


Cyntax

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Upptaxeras efter pokervinst

En man från Luleå upptaxeras med drygt 300 000 kronor samt skattetillägg för den spelvinst han gjorde under European Poker Tour i Monte Carlo 2007. Skatteverket hade via nätet uppmärksammat att mannen hade tagit hem en stor vinst på pokerspel under turneringen.

 

Helt rätt också.

Får väl anta att han kvalat in, annars är det helt idiotiskt att välja just turneringen i Monte Carlo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast inte ens då är det skattefritt, möjligtvis skattesmiteri :)
Nej, men bra argumentation. Precis som Leffe Silbersky kan ordna så att mördare slipper straff eller iaf. får straffet kraftigt sänkt.

 

---

 

Personen i fråga hänger inte på forumet.

Jag har pratat med honom.

 

Mer vill jag inte säga just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men bra argumentation. Precis som Leffe Silbersky kan ordna så att mördare slipper straff eller iaf. får straffet kraftigt sänkt.

Jaoo, fast ur tidigare kommentarer så verkade som om det var hjälp med att med olika metoder komma undan framtida skatt på en icke EU-sajt(PS). ...vilket man inte kan kalla skattefritt oberoende hur man trollar med T$, för över pengar kors och tvärs, köper, säljer och byter tjänster...

Det antagligen/kanske lyckas, men skattefritt(lagligt) blir det ju inte för det.

 

Om sedan Silbersky(Cyntax) kommer in i efterspelet när olyckan är framme för att minimera skadan och rädda det som räddas kan för den "åtalade" är ju en annan sak.

Men inte ens Silbersky(Cyntax) kan göra PS till en skattefri sajt i såna lägen. Däremot att dom förutom att minska böter och straffavgifter även trolla bort säg 8mån av ett 2 årigt fängelsestraff osv ....med god argumentation, det tvivlar jag inte alls på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaoo, fast ur tidigare kommentarer så verkade som om det var hjälp med att med olika metoder komma undan framtida skatt på en icke EU-sajt(PS). ...vilket man inte kan kalla skattefritt oberoende hur man trollar med T$, för över pengar kors och tvärs, köper, säljer och byter tjänster...

Det antagligen/kanske lyckas, men skattefritt(lagligt) blir det ju inte för det.

 

Om sedan Silbersky(Cyntax) kommer in i efterspelet när olyckan är framme för att minimera skadan och rädda det som räddas kan för den "åtalade" är ju en annan sak.

Men inte ens Silbersky(Cyntax) kan göra PS till en skattefri sajt i såna lägen. Däremot att dom förutom att minska böter och straffavgifter även trolla bort säg 8mån av ett 2 årigt fängelsestraff osv ....med god argumentation, det tvivlar jag inte alls på. :)

Fortsättning följer om en vecka...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsättning följer om en vecka...

ahh, intressant, en självsäker cyntax gör mig orolig för att jag får äta upp mina ord och fr.o.m. nästa vecka är PS att betrakta som skattefritt :)

lycka till

 

(Dock var mitt inlägg från början riktad till Akallas "kan fixa skattefritt" som mer lät som ett trix: "hur göra för att undkomma upptäckt på PS/non-EU siter", inte hur deklarera på bästa sätt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan ordna "nästan" skattefritt från pokerstars. pm mig varför och hur mycket du tror du vinner per år.

 

Kan också fixa skattefritt på Stars.

Adda mig på msn och PM:a mig med nickname, lösenord och hur mycket du har på kontot.

Skicka även gärna med neteller uppgifter och kopia på fram och baksida av kreditkortet så fixar jag resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan också fixa skattefritt på Stars.

Adda mig på msn och PM:a mig med nickname, lösenord och hur mycket du har på kontot.

Skicka även gärna med neteller uppgifter och kopia på fram och baksida av kreditkortet så fixar jag resten.

 

Haha, precis min tanke. WP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det gått 1 vecka och det finns saker att rapportera om.

 

Nu har träffat pokerspelaren och jag måste säga att det var en trevlig "ung" man. :) Hur som helst, till saken hör att han var kallad till förhör hos Skatteverkets skattebrottsenhet. Förhöret är avklarat (jag var med för att "hålla i handen" och argumentera med förhörsledaren) och jag har stora förhoppningar om att det inte blir något åtal för skattebrott.

 

Fortsättning följer när åklagaren fattat beslut om åtal eller inte. Det kan dock dröja till efter sommaren.

 

... to be continued ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...