Cyntax Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Upptaxeras efter pokervinst En man från Luleå upptaxeras med drygt 300 000 kronor samt skattetillägg för den spelvinst han gjorde under European Poker Tour i Monte Carlo 2007. Skatteverket hade via nätet uppmärksammat att mannen hade tagit hem en stor vinst på pokerspel under turneringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 SKV är på hugget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JimmyRare Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Oj då. Jag undrar hur man skulle gå tillväga för att spela lagligt på PokerStars? Då skulle jag göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BosniskPatriot Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Oj då. Jag undrar hur man skulle gå tillväga för att spela lagligt på PokerStars? Då skulle jag göra det. Det är lagligt att spela på pokerstars, om du betalar skatt alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Upptaxeras efter pokervinstEn man från Luleå upptaxeras med drygt 300 000 kronor samt skattetillägg för den spelvinst han gjorde under European Poker Tour i Monte Carlo 2007. Skatteverket hade via nätet uppmärksammat att mannen hade tagit hem en stor vinst på pokerspel under turneringen. Helt rätt också. Får väl anta att han kvalat in, annars är det helt idiotiskt att välja just turneringen i Monte Carlo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akalla Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Varför är det idiotiskt? jag kanske e trög men förstår inte alls? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Varför är det idiotiskt? jag kanske e trög men förstår inte alls? För att Monaco inte är en del av EU/EES. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JimmyRare Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Det är lagligt att spela på pokerstars, om du betalar skatt alltså. Jojo, men hur på ett rimligt sätt skulle man gå tillväga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akalla Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 För att Monaco inte är en del av EU/EES. fattar iaf inte, är det dumt att spela där för att man måste betala skatt om man vinner? eller är det dumt att spela där för något annat skäl? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Jag har mer att berätta... men det får bli lite senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akalla Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 jag kan ordna "nästan" skattefritt från pokerstars. pm mig varför och hur mycket du tror du vinner per år. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 fattar iaf inte, är det dumt att spela där för att man måste betala skatt om man vinner? eller är det dumt att spela där för något annat skäl? Förstnämnda, till skillnad från de flesta andra EPT:er. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 jag kan ordna "nästan" skattefritt från pokerstars. pm mig varför och hur mycket du tror du vinner per år. LOL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 jag kan ordna "nästan" skattefritt från pokerstars. pm mig varför och hur mycket du tror du vinner per år. Va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 jag kan ordna "nästan" skattefritt från pokerstars. pm mig varför och hur mycket du tror du vinner per år. *does not compute* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 jag kan ordna "nästan" skattefritt från pokerstars. pm mig varför och hur mycket du tror du vinner per år. Cyntax kan ordna skattefritt på alla siter för 500kr/timme. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Cyntax kan ordna skattefritt på alla siter för 500kr/timme. Fast inte ens då är det skattefritt, möjligtvis skattesmiteri Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Fast inte ens då är det skattefritt, möjligtvis skattesmiteri Nej, men bra argumentation. Precis som Leffe Silbersky kan ordna så att mördare slipper straff eller iaf. får straffet kraftigt sänkt. --- Personen i fråga hänger inte på forumet. Jag har pratat med honom. Mer vill jag inte säga just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 17 Juni , 2009 Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Nej, men bra argumentation. Precis som Leffe Silbersky kan ordna så att mördare slipper straff eller iaf. får straffet kraftigt sänkt. Jaoo, fast ur tidigare kommentarer så verkade som om det var hjälp med att med olika metoder komma undan framtida skatt på en icke EU-sajt(PS). ...vilket man inte kan kalla skattefritt oberoende hur man trollar med T$, för över pengar kors och tvärs, köper, säljer och byter tjänster... Det antagligen/kanske lyckas, men skattefritt(lagligt) blir det ju inte för det. Om sedan Silbersky(Cyntax) kommer in i efterspelet när olyckan är framme för att minimera skadan och rädda det som räddas kan för den "åtalade" är ju en annan sak. Men inte ens Silbersky(Cyntax) kan göra PS till en skattefri sajt i såna lägen. Däremot att dom förutom att minska böter och straffavgifter även trolla bort säg 8mån av ett 2 årigt fängelsestraff osv ....med god argumentation, det tvivlar jag inte alls på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Jaoo, fast ur tidigare kommentarer så verkade som om det var hjälp med att med olika metoder komma undan framtida skatt på en icke EU-sajt(PS). ...vilket man inte kan kalla skattefritt oberoende hur man trollar med T$, för över pengar kors och tvärs, köper, säljer och byter tjänster... Det antagligen/kanske lyckas, men skattefritt(lagligt) blir det ju inte för det. Om sedan Silbersky(Cyntax) kommer in i efterspelet när olyckan är framme för att minimera skadan och rädda det som räddas kan för den "åtalade" är ju en annan sak. Men inte ens Silbersky(Cyntax) kan göra PS till en skattefri sajt i såna lägen. Däremot att dom förutom att minska böter och straffavgifter även trolla bort säg 8mån av ett 2 årigt fängelsestraff osv ....med god argumentation, det tvivlar jag inte alls på. Fortsättning följer om en vecka... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 17 Juni , 2009 Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Fortsättning följer om en vecka... ahh, intressant, en självsäker cyntax gör mig orolig för att jag får äta upp mina ord och fr.o.m. nästa vecka är PS att betrakta som skattefritt lycka till (Dock var mitt inlägg från början riktad till Akallas "kan fixa skattefritt" som mer lät som ett trix: "hur göra för att undkomma upptäckt på PS/non-EU siter", inte hur deklarera på bästa sätt.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 17 Juni , 2009 Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 jag kan ordna "nästan" skattefritt från pokerstars. pm mig varför och hur mycket du tror du vinner per år. Kan också fixa skattefritt på Stars. Adda mig på msn och PM:a mig med nickname, lösenord och hur mycket du har på kontot. Skicka även gärna med neteller uppgifter och kopia på fram och baksida av kreditkortet så fixar jag resten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 17 Juni , 2009 Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Kan också fixa skattefritt på Stars. Adda mig på msn och PM:a mig med nickname, lösenord och hur mycket du har på kontot. Skicka även gärna med neteller uppgifter och kopia på fram och baksida av kreditkortet så fixar jag resten. Haha, precis min tanke. WP! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 23 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 23 Juni , 2009 Nu har det gått 1 vecka och det finns saker att rapportera om. Nu har träffat pokerspelaren och jag måste säga att det var en trevlig "ung" man. Hur som helst, till saken hör att han var kallad till förhör hos Skatteverkets skattebrottsenhet. Förhöret är avklarat (jag var med för att "hålla i handen" och argumentera med förhörsledaren) och jag har stora förhoppningar om att det inte blir något åtal för skattebrott. Fortsättning följer när åklagaren fattat beslut om åtal eller inte. Det kan dock dröja till efter sommaren. ... to be continued ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 10 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Juli , 2009 *Schmack* Pokerspelaren meddelade mig just att han fått besked om att förundersökningen är nedlagd. "Uppsåt till brott kan ej styrkas." ... vad var det jag sa?! Cyntax vs Skatteverket 21-0. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts