Gå till innehåll

Buggar och fel i Svenskaspels klient!


Bluffstropp

Recommended Posts

Har nu spelat på SS ett tag och retar mig på en del buggar och fel i deras klient. Då jag inte orkar maila deras support hela tiden så startar jag denna tråd istället (som dom givetvis läser). Den stora fördelen är alla dåliga spelare som finns där.

Buggar:

 

Tappar du uppkoplingen säger klienten ifrån när du försöker logga in igen att man redan är inloggad.

 

Man försvinner från väntelistorna utan anledning

 

Ibland tar det mycket lång tid att söka efter spelare, ibland hittar man dom inte fast dom sitter vid bordet.

 

Ibland kan du inte fylla i pengar när du ska sätta dig vid bordet.

 

Förbättringar:

 

Man bör kunna stå kvar på väntelistorna efter man tagit en plats.

 

Noteringar om spelare bör kunna göras

 

Handhistoriken är under all kritik, deltar du inte i handen får du ingen historik efter att du lagt dig.

 

Man bör kunna se från vilken ort spelaren är.

 

Separat chattfönster som är oändligt vore bra.

 

mini view

 

Förstoring förminskining av bord (dra släpp)

 

Ersätt svordomar med **** i chatten.

 

Gör en lättare klient som nte skickar så mycket data, det kostar om du vill spela via 3G eller GPRS vilket iofs funkar. (En mobilklient lär vi väl aldrig se)

 

Går inte att vettigt sortera fram vilka bord du är intresserad av. (välja bort avslutade turneringar tex)

 

 

Fyll på med era synpunkter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna skriva en hel bok om alla buggar på SS.

Här kommer några.

 

När man sätter sig och vill vänta på BB så kommer frågan upp efter varje hand även fast rutan "vänta" är i kryssad.

 

När någon postat en "död" BB och jag sitter efter denna och kryssar i fold förvinner mitt val när han har checkat.

 

Vill du lämna bordet? Den frågan får man när bordet stängs för kvällen och när man blir flytad till ett annat bord i en turnering. Väljer man nej så får man iaf inte vara kvar. :evil:

 

Om du en gång suttit vid ett bord säg 3 veckor tidigare så nästa gång du sätter dig där så står summan du hade när du lämnade bordet sist vid ditt namn och du kan inte fylla på marker mer än till maxinköp tillsammans med den summan som står. När pågående hand är färdigspelad så försvinner summan som stog tidigare och du hinner i 9 fall av 10 inte fylla på utan missar ofta kommande hand.

 

Det är inte lika mycket fisk som tidigare. :(

 

Väntliste grejen är helt horribel. Man kan inte välja typ 5/10 manna. Visst väljer man minst 5 spelare lär man inte hamna på ett 5 manna bord. Man kan inte välja/väjla bort turboborden.

Väljer man att köa till alla bord tex min 7 spelare 1/2 och det bord där det blir en plats ledig är ett bord man redan sitter på så försvinner man ur kön. (Tror det är därför iaf.)

 

Hela lobbyn suger.

 

Orkar inte skriva mer nu men det finns massor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur jag än installerar ss pokerklient så sparar den ALLA händer jag spelar, har testat på båda mina datorer med olika OS.. installerat på olika konton i olika mappar, alla händer sparas.. det är ju bra men det går inte att rensa. Efter några dagar är det så många händer att hela klienten buggar och det inte går att öppna HH'n utan att allt hänger sig.. och det är bara att installera om... har både ringt och mailat SS men de vägrar erkänna att det sparas mer än 5 senaste händerna.. vet att ngn mer här på forumet hade samma problem. Kasst att de inte ens kan erkänna det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur jag än installerar ss pokerklient så sparar den ALLA händer jag spelar, har testat på båda mina datorer med olika OS.. installerat på olika konton i olika mappar, alla händer sparas.. det är ju bra men det går inte att rensa. Efter några dagar är det så många händer att hela klienten buggar och det inte går att öppna HH'n utan att allt hänger sig.. och det är bara att installera om... har både ringt och mailat SS men de vägrar erkänna att det sparas mer än 5 senaste händerna.. vet att ngn mer här på forumet hade samma problem. Kasst att de inte ens kan erkänna det.
Det låter konstigt, jag retar mig på att det bara sparas fem händer...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur jag än installerar ss pokerklient så sparar den ALLA händer jag spelar, har testat på båda mina datorer med olika OS.. installerat på olika konton i olika mappar, alla händer sparas.. det är ju bra men det går inte att rensa. Efter några dagar är det så många händer att hela klienten buggar och det inte går att öppna HH'n utan att allt hänger sig.. och det är bara att installera om... har både ringt och mailat SS men de vägrar erkänna att det sparas mer än 5 senaste händerna.. vet att ngn mer här på forumet hade samma problem. Kasst att de inte ens kan erkänna det.
Det låter konstigt, jag retar mig på att det bara sparas fem händer...

 

Samma för mig, tidigare öppnade den bara fem händer. Nu kan jag få textefiler på 12-13MB med hand historys ifrån en lång tid tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland när jag ska välja ett bord går den inte in i det jag trycker på utan bordet över eller under det i listan.

 

är det bara jag som har det problemet eller har det hänt för fler? jag har aldrig varit med om nåt liknande på nån annan klient iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Efter deras senaste uppgradering så har jag gjort en sammanställning fyll gärna på med era synpunkter.

 

Buggar önskemål som vi rapporterat och dom faktiskt fixat: :D

 

Tappar du uppkoplingen säger klienten ifrån när du försöker logga in igen att man redan är inloggad.

 

Ibland kan du inte fylla i pengar när du ska sätta dig vid bordet.

 

Noteringar om spelare bör kunna göras.

 

Handhistoriken, (avsevärt förbättrad men det finns mer att önska se nedan.)

 

När man sätter sig och vill vänta på BB så kommer frågan upp efter varje hand även fast rutan "vänta" är i kryssad.

 

Bättre sorterings och filtermöjligheter.

 

 

 

Dessa är jag osäker på om dom fixat: :?

 

När någon postat en "död" BB och jag sitter efter denna och kryssar i fold förvinner mitt val när han har checkat.

 

Om du en gång suttit vid ett bord säg 3 veckor tidigare så nästa gång du sätter dig där så står summan du hade när du lämnade bordet sist vid ditt namn och du kan inte fylla på marker mer än till maxinköp tillsammans med den summan som står. När pågående hand är färdigspelad så försvinner summan som stog tidigare och du hinner i 9 fall av 10 inte fylla på utan missar ofta kommande hand.

 

Klart värsta buggen, som är rent pinsam, är att klienten knappt alls fungerar på en dator med dual core processor. Det här fixade boss media för flera månader sen på sitt eget pokernät, men när SvS uppdateras vet ingen...

 

 

 

Kvarstående buggar: :x

 

Man försvinner fortfarande från väntelistorna utan anledning.

 

 

 

Ej utförda Förbättringar: :x

 

Man bör kunna stå kvar på väntelistorna efter man tagit en plats.

 

Man bör kunna se från vilken ort spelaren är.

 

Separat chattfönster som är oändligt vore bra.

 

Mini view.

 

Bättre filtreringsfunktion i Lobbyn, sortera bort SH bord tex.

 

Välja bort att borden tvingar sig fram.

 

Inbyggd knapp för skärmdump.

 

Förstoring förminskining av bord (dra släpp)

 

Ersätt svordomar med **** i chatten.

 

Gör en lättare klient som inte skickar så mycket data.

 

Möjlighet att stänga av vissa delar ljudet och bara få "alert".

 

Möjlighet att spela fler än 5 st bord sammtidigt.

 

Väntelistan skall inte föreslå Turbo-bord om man inte vill köa till dessa.

 

Man borde ha möjligheten att kunna välja 4-färgs lek.

 

Möjlighet att välja egen bakgrund.

 

Möjlighet att klassificera spelarna med färgkoder.

 

Handhistorik med fler filtrerings och valmöjligheter, sammanställningar av resultatet i en period tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man sätter sej vid ett bord och missar att betala BB (pga av att man är för långsam att klicka på knappen) så är man sedan tvungen att betala både BB o SB då mörkarna passerat för att komma in i spelet. Detta trots att man alltså inte har spelat en enda hand ännu. Jag tycker i alla fall att det är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland när jag ska välja ett bord går den inte in i det jag trycker på utan bordet över eller under det i listan.

 

är det bara jag som har det problemet eller har det hänt för fler? jag har aldrig varit med om nåt liknande på nån annan klient iaf.

har samma problem och stör mig fruktansvärt mycket på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mindre klient! Vad är det för fel på 600*800?

 

Min upplösning är 1680*1050 dvs. ganska hög (widescreen). Men spelar du mer än 2 bord så överlappar dom varandra. Så för att kunna ha borden bredvid varandra så skulle mindre bord vara en förbättring, helst dra och släpp som tex. Party Pokers nya klient, därför önskar jag en mindre klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu har jag släppt mitt program, SS History

 

Programmet visar hand histories för svenska spel och andra bossklienter när man spelar (höger-dubbelklicka bara på bordet). Programmet använder P-Os xmlkonvertering för att göra om händerna till partyformat.

 

Enjoy!

 

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=28249

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kassafliken uppdateras inte som den ska. Antag att man köper in fyra bord och sätter sig och spelar och har 1000kr kvar att köpa in för.

Kompletterar man ett bord efter ett tag med , låt oss säga, 200kr så stämmer kassafliken på alla borden: Man har då bara 800kr kvar att köpa in för.

Men kompletterar man nu en gång till, då uppdateras bara fliken på det bord man kompletterar på.

 

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Buggar:

 

 

  • Det laggar åt helvete för mycket ibland och man slängs ut
     
  • A bossmedia is already runing on your computer om man blivit utkastad
     
  • Sit-out pga att spelaren innan bommar SB, då automissar jag BB o sitter ut
     
  • Ibland fattar inte SvS att man redan hade en note på en spelare förrän man trycker upp den för att skriva något. Ikonen syntes varken på bordet eller i listan.
     
  • Blev ingen bb, bara sb som postades. När det foldades till sb åkte brädan ut tills river innan man fick tillbaka sin sb.
     
  • Satt i utg+2 och väntade på att på posta BB nästnästa varv. Då hoppar UTG av och det skulle blivit min BB istället. Men icka sa nicke. Jag blev sittout och med markeringen "missat BB". Inte nog med det dessutom fick alla utom knappen och SB samma markering och de enda som fick kort va dessa två
     
  • Mitt i en runda när jag höll på att skriva en note på en spelare så bara försvann bordet från skärmen .

 

 

Önskemål om förbättringar:

 

  • Möjlighet att välja bakgrund
     
  • Tidsbank på samliga nivåer.
     
  • Möjlighet att visa bara ett av korten
     
  • Separat chattfönster
     
  • Möjlighet att justera storleken på borden individuellt
     
  • Ännu bättre filtreringsmöjligheter i lobbyn
     
  • Möjliget att spela fler än 5 bord
     
  • Förbättra miniviewn, den är inget vidare tydlig just nu
     
  • Möjlighet att ta bort sig från väntelistan!

 

 

 

Försämringar mot tidigare:

 

  • Notes funktionen bör även vara åtkomlig när man klickar direkt på notesikonen.
     
  • Namn och summan pengar har nu gjorts alldeles för genomskinliga för spelare som lagt sig
     
  • Det gammla fliksystemet var bättre, det bör finnas möjlighet att välja
     
  • Tidigare stod det hur mycket pengar man hade i spel totalt på alla borden under kassafliken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...