Gå till innehåll

Bubblan - raise från knappen, Hero 99


Recommended Posts

Ännu en hand som jag spelat under coachning av Cyntax. Hur spelar vi här?

 

Stats på FI:

Saw flop: 20%

Pre flop raise 15%

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button (t2964)

SB (t2783)

Hero (t5150)

UTG (t2603)

 

Preflop: Hero is BB with 9spade.gif, 9club.gif.

1 fold, Button raises to t600, SB folds, Hero?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses. DU ska pusha med i stort sett any two om FI har någorlunda koll.

 

Okej, SOLKLAR push med 99 mot en tight FI alltså. Får se vad andra tycker...

 

Skulle dock vara intressant med en mer utförlig förklaring om hur ni tänker här, typ vilken HD vi pushar med? Frågar för att jag inte vet! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max...

 

Det Sansrom menar när han säger att du ska ställa med ATC är att eftersom stackarna är så pass jämna (med bortsett från din stack) så måste Fi vika jätteofta. Problemet på låga SnGs är att spelarna inte förstår detta och Fi i det här fallet skulle säkert kunna tänkas syna med händer som AT, KJ osv, vilket suger för din del.

 

Av den anledningen hade jag inte ställt med ATC, däremot om jag spelar mot en duktig spelare som kan stava till ICM så är det en annan sak och då hade jag ställt med ATC.

 

I det här fallet är det dock push eftersom du 1) har en bra hand 2) Fi kommer vika rätt många av sina händer (även om han säkert kommer syna för ofta för sitt eget bästa) och 3) Skulle du få syn och förlora så har du fortfarande en okey stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max...

 

Det Sansrom menar när han säger att du ska ställa med ATC är att eftersom stackarna är så pass jämna (med bortsett från din stack) så måste Fi vika jätteofta. Problemet på låga SnGs är att spelarna inte förstår detta och Fi i det här fallet skulle säkert kunna tänkas syna med händer som AT, KJ osv, vilket suger för din del.

 

Av den anledningen hade jag inte ställt med ATC, däremot om jag spelar mot en duktig spelare som kan stava till ICM så är det en annan sak och då hade jag ställt med ATC.

 

I det här fallet är det dock push eftersom du 1) har en bra hand 2) Fi kommer vika rätt många av sina händer (även om han säkert kommer syna för ofta för sitt eget bästa) och 3) Skulle du få syn och förlora så har du fortfarande en okey stack.

 

Fan va bra du är ibland Conspiracy! Det är sånna här svar som gör att jag läser extra noga när du skriver något! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en hand som jag spelat under coachning av Cyntax. Hur spelar vi här?

 

Stats på FI:

Saw flop: 20%

Pre flop raise 15%

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button (t2964)

SB (t2783)

Hero (t5150)

UTG (t2603)

 

Preflop: Hero is BB with 9spade.gif, 9club.gif.

1 fold, Button raises to t600, SB folds, Hero?.

 

Okej, SOLKLAR push med 99 mot en tight FI alltså. Får se vad andra tycker...

 

Skulle dock vara intressant med en mer utförlig förklaring om hur ni tänker här, typ vilken HD vi pushar med? Frågar för att jag inte vet! :roll:

 

Sent inlägg då. Får skylla på att de inte hade trådlöst på sjukan.

 

1. I första posten skriver du inget om ev reads. I andra så är Fi helt plötsligt tajt. Tror sån info är bra att ge när du postar en hand för analys då det kan skilja i hur man vill spela handen då.

 

2. På frågan hur vi ska göra så är det som de flesta säger instantpush och föklaringen har väl redan getts utförligt och bra.

 

Edit: Suck, om man läser uppifrån och ner så kanske man kan förstå allt. Såg inte Statten på Fi :oops: . Sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså saw flop% är inte mycket att gå på om det innefattar hela turneringen. Rimligtvis spelar han olika på 10/20 och 100/200...

 

Jag har ju inget sånt program som här. Men om jag förstår dig rätt så är infon man får inte speciellt värdefull? Har gammal man förstått rätt?

I så fall: Vad ska jag med det programmet till då?

 

Jag förstår ju vad du menar med att FI lirar olika på olika blindsnivåer och håller med om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju inget sånt program som här. Men om jag förstår dig rätt så är infon man får inte speciellt värdefull? Har gammal man förstått rätt?

I så fall: Vad ska jag med det programmet till då?

 

Jag förstår ju vad du menar med att FI lirar olika på olika blindsnivåer och håller med om det.

 

Jag tror inte siffrorna kommer från något program, utan från klienten.

 

När jag använder siffror från PT och PAHUD är dom filtrerade efter antal spelare, och ganska användbara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...