khiseer Postad 25 Juli , 2007 Rapport Share Postad 25 Juli , 2007 Vad betyder egentligen dessa ex "21/18/3.5" och "12/5/3" fattar inte ritkigt vad som ska stå där ist för siffrorna, om ni förstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popquee Postad 25 Juli , 2007 Rapport Share Postad 25 Juli , 2007 vart hittar du dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ugrath Postad 25 Juli , 2007 Rapport Share Postad 25 Juli , 2007 Vol. put $ into pot/PF raise/Aggression factor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobby_Chacon Postad 25 Juli , 2007 Rapport Share Postad 25 Juli , 2007 Om en spelare har 37/21/3,5 och spelet är NLT 6-seat... Vad kan man då säga om den spelaren? Vad är "bra" respektive "dåliga" stats? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 25 Juli , 2007 Rapport Share Postad 25 Juli , 2007 Om en spelare har 37/21/3,5 och spelet är NLT 6-seat... Vad kan man då säga om den spelaren? Vad är "bra" respektive "dåliga" stats? Han spelar för många händer om han inte är fantastiskt bra samtidigt som hans motspelare är dåliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobby_Chacon Postad 25 Juli , 2007 Rapport Share Postad 25 Juli , 2007 Han spelar för många händer om han inte är fantastiskt bra samtidigt som hans motspelare är dåliga. Okej,.. Nivån är 0.5/1$ och 1/2$ så motspelarna är väl kanske inte så bra där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 25 Juli , 2007 Rapport Share Postad 25 Juli , 2007 Okej,.. Nivån är 0.5/1$ och 1/2$ så motspelarna är väl kanske inte så bra där antagligen är han fisk. hade han behärskat spelstilen hade han spelat högre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
khiseer Postad 27 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2007 Vol. put $ into pot/PF raise/Aggression factor Tacktack Vol. put $ into pot. vad menas med detta då? hur mkt man sj sätter in i potten pre eller snitt pott or what? PF raise Hur många ggr tot. eller i %?. Aggression factor Ja vad menas med detta då? Guld om nån kunde vara snäll o redovisa svar:D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 27 Juli , 2007 Rapport Share Postad 27 Juli , 2007 Vol. put $ into pot. (VPiP) är hur många händer (i %) som han frivilligt lägger in pengar i potten pre flop med. Ett par exempel: Han höjer pre flop - JA, då har han frivilligt lagt pengar i potten Limpar - JA Checkar i BB - NEJ, blinden är inte frivillig, och han lägger inte in nå mer pengar Synar en höjning i BB - JA, blinden är visserligen inte frivillig, men synen är det. Kort sagt är VPiP ett mått på hur tight/lös han är. PF raise (PFR) är hur många händer (i %) han raisar PF. Det ger dig en uppfattning om vad hans range kan vara när han väl höjer. Det är även intressant att kolla på ration PFR/VPiP, vilken anger hur stor del av sina händer han spelar för en raise. Agression factor (AF) är ration mellan aggressiva och passiva handlingar. Syn är passiv, medan bet och raise är aggressiva. Fold räknas inte in, och jag tror inte heller att check räknas. Om jag har rätt i det sista så är det ett mått på hur ofta han bettar/höjer jämfört med hur mkt han synar. Om AF är 2 så bettar/höjer han 2 ggr så ofta som han synar. Det kan ha smugit sig in nåt fel i mitt inlägg, men detta är typ vad det handlar om. Vet inte om dt redan framgått i tråden, men siffrorna brukar skrivas i följande ordning: VPiP/PFR/AF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
khiseer Postad 28 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Tack så mycket för att du tog dig tid att hjälpa:D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
prime^ Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 vad heter detta tilläggsprogram(om jag har fattat d rätt, till poker tracker)? och vart kan man få tag i d? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plupp Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 jag är inte någon haj på pokertracker. Men jag tror väl att det är i pokertracker du hittar de här siffrorna. Inte i något tillägsprogram till pokertracker.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Tänker du på PokerAce Hud? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ManOuchi Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Jag har kikat runt lite i forumet och förstått att man kan få fram dessa siffror vid borden när man spelar hur får man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
prime^ Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Tänker du på PokerAce Hud? Japp! Funkar detta på iPoker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Gametime+ finns det ett som heter Jag har kikat runt lite i forumet och förstått att man kan få fram dessa siffror vid borden när man spelar hur får man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Japp! Funkar detta på iPoker? Nya betan funkar fint det lilla jag testat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
prime^ Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Nya betan funkar fint det lilla jag testat. Har installerat det nu, lagt till hand history i iPoker och ändrat till iPoker i Layout manager.. Vad ska man mer göra för att få det att funka? Startade expekt och gick in på ett bord för att se om d funka lite snabbt, men inget kommer upp. Finns det ett visst antal minimum händer för att det ens ska komma upp någon ruta och måste man själv spela vid bordet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Vet inte just med Expekt (vet inte ens om det stöds, men det antar jag att du har bättre koll på), men för att det ska funka på vissa sajter måste man göra lite inställningar. Finns en avdelning för sajt-specifika inställningar i properties, och tror att det finns en liten guide till hur man får det att funka på respektive site på PA's hemsida. De har även ett mkt bra supportforum där de svarar snabt på frågor. Väl värt besväret att regga där. Mer har jag inte att bidra med, då jag inte vet hur man får det att funka på Expekt. Detta kändes kanske inte så jätte-matnyttigt, men ändå... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Har installerat det nu, lagt till hand history i iPoker och ändrat till iPoker i Layout manager.. Vad ska man mer göra för att få det att funka? Startade expekt och gick in på ett bord för att se om d funka lite snabbt, men inget kommer upp. Finns det ett visst antal minimum händer för att det ens ska komma upp någon ruta och måste man själv spela vid bordet? Man kan ändra minimumantalet händer den räknar med nånstans. Läste att nån var tvungen att göra det i PAhud forumet. Gå in där och kolla, lätt att få hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Meshuggah83 Postad 31 Juli , 2007 Rapport Share Postad 31 Juli , 2007 Har installerat det nu, lagt till hand history i iPoker och ändrat till iPoker i Layout manager.. Vad ska man mer göra för att få det att funka? Startade expekt och gick in på ett bord för att se om d funka lite snabbt, men inget kommer upp. Finns det ett visst antal minimum händer för att det ens ska komma upp någon ruta och måste man själv spela vid bordet? Du vet säkert det här men eftersom det är nybörjar forumet säger jag det ändå. Du måste ha pokertracker för at pahud skall fungera Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 1 September , 2007 Rapport Share Postad 1 September , 2007 Jag flyttar denna till avdelningen FAQ, för det startas väldigt många trådar med denna fråga, och det har kommit många bra svar i denna tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sentenced Postad 1 September , 2007 Rapport Share Postad 1 September , 2007 mina siffror är vpip=18/pfraise=8/pf af=0.7 betyder detta att jag är världens tightaste och vekaste spelare eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ManOuchi Postad 1 September , 2007 Rapport Share Postad 1 September , 2007 Vet någon om PT stödjer ongame var inne på hemsidan men det stog inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 1 September , 2007 Rapport Share Postad 1 September , 2007 mina siffror är vpip=18/pfraise=8/pf af=0.7 betyder detta att jag är världens tightaste och vekaste spelare eller? ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts