Gå till innehåll

Blåst av pokersidan?


Rockbullen

Recommended Posts

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden så den hamnade under FAQ, någon moderator får gärna flytta på den om jag hamnat fel!

 

Jag har under ungefär 6 månaders tid spelat poker på metropolitanpoker, det har gått riktigt bra och jag har spelat upp ett studiebidrag till nästan 60.000 kronor.

 

Men en morgon när jag skulle logga in och grinda lite så stod det att jag skrivit in fel password. Jag försökte logga in ungefär 35 gånger till men det stod att det var fel password varje gång, min första tanke var att kontot hade blivit hackat och att hackaren bytt password.

 

Jag kontaktade iaf supporten och det tog ungefär 1 månad innan jag fick svaret att dom hade "technical difficultys" och att dom skulle kontakta mig så fort problemet var löst (dom informerade mig även om att ingen annan hade loggat in på kontot utom jag, och att alla pengarna fanns kvar).

 

Jag lyckades sedan få tag på deras svenska kundansvarige! Hallelujah, tänkte jag. Om någon ska kunna hjälpa mig så borde det vara han, eller hur?

 

FEL! Han har visat sig vara ännu mer värdelös än supporten! Efter att jag skickat mitt första mail så lovade han att han skulle "se vart felet ligger" och "lösa det här problemet så snabbt som möjligt", men han ignorerar nu mina mail.

 

Det har nu gått 4 månader nu sedan jag skickade mitt första mail och jag har fortfarande inte kunnat komma in på mitt konto, jag får fortfarande de sedvanliga svaren att dom har "technical difficultys", vafasen ska man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På denna sida hittade jag följande (hoppas inte det blir fel med telenr men det finns ju på hemsidan, moderator får radera isf)

Contact: FreeStar Technology Corporation, Santo Domingo Paul Egan, 809-368-2001 or Carl M. Hessel, +41 22 8180 280 Stern & Co. Arun Chakraborty, 212-888-0044 Metropolitan Poker, Inc. Michael Rosenberg, CEO +46-70-767-0969 http://www.MetropolitanPoker.com

 

Länk:

länk till infoworld.com

 

EDIT: Kan bara håll med The Grand Bark i att det är tröööögt att få kontakt med dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metropolitan hade en väldigt bra bonus i januari som jag och flera här på PF signade upp för. Dom ändrade villkoren bara några timmar efter det, antagligen pga av den anstormning de plötsligt fick. Att sedan få bonusen in på kontot gick rätt trögt, likaså att ta ut pengarna till Neteller. Det var ett jävla mejlande och de flesta mejl förblev obesvarade. Jag vill inte måla fan på väggen men det kändes rätt riskfyllt där ett tag innan pengarna betalades ut. Mig veterligen fick alla sina pengar även om det tog tid men jag har hållit mig därifrån sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm tack för alla svar, har kontaktat supporten som någon skrev där uppe men det var knappt till någon nytta. "Technical difficultys, we will contact you as soon as it is solved". Åker "tyvärr" till Bulgarien i två veckor imorgon men jag hänvisar en vän, med till gång till pokerkontot, till denna tråd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överraskning. "Just nu går det inte att nå den du söker.."

 

Btw ingen som kan några fina lagliga termer man kan dra till med i luren för att skrämma han lite?

KAn nog va en man med många järn i elden och svår att få tag på. Du får försöka lite då och då och hålla tummarna som fan så kanske du lyckas.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överraskning. "Just nu går det inte att nå den du söker.."

 

Btw ingen som kan några fina lagliga termer man kan dra till med i luren för att skrämma han lite?

 

Behöver du verkligen några sånna termer? Fallet är ju ganska solklart om det är som du har berättat .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw ingen som kan några fina lagliga termer man kan dra till med i luren för att skrämma han lite?

Du framstår antagligen bara som löjlig och gör honom förbannad, förklara istället lugnt och klart situationen och nämn att du är villig att generera ordentligt med bad will i form tidningar och att whina här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Contact: FreeStar Technology Corporation, Santo Domingo Paul Egan, 809-368-2001 or Carl M. Hessel, +41 22 8180 280 Stern & Co. Arun Chakraborty, 212-888-0044 Metropolitan Poker, Inc. Michael Rosenberg, CEO +46-70-767-0969 http://www.MetropolitanPoker.com

Jag skrev i en tidigare post att jag hade för mig att det var svenskar som ägde skinnet. Se där att hade rätt.

Jag hittade följande: Bevis 1. Metropolitanpoker hade ett lag med i Lagpokerligan. Guts kanske vet vem som var med?

Bevis 2. Dom har haft annonser på Stepstone. Säkert sökt personal. Där finns en suspekt postadress iaf.

Det mesta tyder på att Metropolitanpoker har vissa juridiska åtaganden i Sverige. Når du ingen lösningen med dem kan man ju fundera på att skrämma dom med Expressen/Aftonbladet eller stämma dem i TR. (Var ju ganska mycket pengar det handlade om också.)

 

Överraskning. "Just nu går det inte att nå den du söker.."

 

Btw ingen som kan några fina lagliga termer man kan dra till med i luren för att skrämma han lite?

Laglig term: "Pacta sunt servanda" - Funkar alltid! (Avtal skall hållas) *lol* Nä, jag har inget seriöst förslag på lagliga termer just nu.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

har nu återvänt ifrån semestern och tyvärr har morsan trampat vatten, hon har försökt ringa den där CEO'n men har aldrig kommit fram. Jag prövade ringa nyss och det är fan omöjligt att få tag på han. Vad är nästa steg?

 

EDIT: Har kontaktat Expressen och dom verkade intresserade av att "publicera min historia" :D så vi får vä lse vad som händer, jag ska upp och polisanmäla sidan det första jag gör imorgon så dom har en grund för storyn. Hoppas verkligen det skrivs om det här för då kanske man får sina stålar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ringt det 20 gånger, har fått _EXAKT_ samma svar varje gång. "We are having some technical problems now and will contact you as soon as possible." Det har jag fått höra i tre månader.

 

Dom gjorde nyss en stor uppdatering av programvaran, hur dom har tid att göra det är rätt konstigt med tanke på att dom verkar ha rätt allvarliga fel gällande allas konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...