Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har Neteller och pokersidorna heltplötsligt ökat växlingsavgiften bara för krona stärkts? Först skulle jag ta ut från Interpoker/sunpoker via Ecashdirekt. Dem gav mig kursen 6,68 när dollarn står i 7kr. Ca 5% växlingsavgift med andra ord.

sen skulle jag in på Neteller och casha ut idag och då gav dem mig kursen 9,32 när euron står i 9,70. Över 4% avgift! Och på deras hemsida står det 2,5%. Går dem dels efter nån konstigt låg valuta värdering för kronan och sen drar sina 2,5% eller vad håller dem på med egentligen?

Roligt att först rakea bort 5% och sedan betala 5% i valuta konvertering:evil:

Postad

När jag cashade ut fick jag 9,7 eller nåt å blev förvånad eftersom jag bara fått 9,3 tidigare, men antagligen har väl euron gått upp då?

Iof cashar jag direkt till mitt bankkonto, kanske e skillnad då?

Postad
Nix, den adressen funkar inte. Såg nu att du bara chansade :(

Det var därför du fick 2st till bättre adresser som jag vet fungerar 100%.

Höftade bara eftersom alla företag brukar ha support@ eller info@ .

Postad

Men om vi håller oss till trådens topic.

Ingen som märkt av den dåliga valutakursen Neteller ger? Har man euro på kontot ger dem 9,32 mot 9,72 i verkligt värde och antar att samma gäller om man har dollar. Alltså över 4% istället för utlovad 2,5% i valutakonverterings avgift!

För tog dem 1,9% och då stämde siffran, nu känns det som dem gått ett steg förlångt i vad det gäller ta pengar. Så är detta ett faktum att dem tar 4% + 10 dollar i avgift per uttag ska jag verkligen försöka hålla mig i från Neteller. Tyvärr så är man ju bunden med Neteller till vissa sidor:-(