Espen Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Har Neteller och pokersidorna heltplötsligt ökat växlingsavgiften bara för krona stärkts? Först skulle jag ta ut från Interpoker/sunpoker via Ecashdirekt. Dem gav mig kursen 6,68 när dollarn står i 7kr. Ca 5% växlingsavgift med andra ord. sen skulle jag in på Neteller och casha ut idag och då gav dem mig kursen 9,32 när euron står i 9,70. Över 4% avgift! Och på deras hemsida står det 2,5%. Går dem dels efter nån konstigt låg valuta värdering för kronan och sen drar sina 2,5% eller vad håller dem på med egentligen? Roligt att först rakea bort 5% och sedan betala 5% i valuta konvertering:evil: Citera
Zarec Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 När jag cashade ut fick jag 9,7 eller nåt å blev förvånad eftersom jag bara fått 9,3 tidigare, men antagligen har väl euron gått upp då? Iof cashar jag direkt till mitt bankkonto, kanske e skillnad då? Citera
Espen Postad 3 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Pratar du om Neteller nu eller nån annan pokersida? Jag får 9,32 till mitt bankkont via Neteller:-( Citera
brolija Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Moneybookers! Helt underbar site, aldrig problem, alltid 16,50 kr i avgift vid uttag. Citera
eurythmech Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Nån som har en mailadress till Moneybookers support? Fråga mig inte varför jag inte kan få tag på den själv, det går bara inte. Citera
jm_j Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Kan nog vara support@moneybookers.com annars lär du få snabbare svar genom VIP-supporten: go-vip@moneybookers.com (egentligen ansökningadress till VIP men den här borde de vara snabba på att svara. Security-avdelningen borde också vara snabba... security@moneybookers.com Citera
eurythmech Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Tack, rätt fånigt av mig att inte testa support@, men...jag hatar bara att skriva ett mail och så visar det sig att man skickat fel. Citera
eurythmech Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Nix, den adressen funkar inte. Såg nu att du bara chansade Citera
GruGloG Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Har för mig att moneybookers är lite hitlerjugend och bara låter en fråga saker genom deras frågeformulär på hemsidan. Citera
jm_j Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Nix, den adressen funkar inte. Såg nu att du bara chansade Det var därför du fick 2st till bättre adresser som jag vet fungerar 100%. Höftade bara eftersom alla företag brukar ha support@ eller info@ . Citera
eurythmech Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Mjo, men det känns bara lite magstarkt att maila VIP, liksom. Äsch, tack. Tror inte man kommer åt nåt formulär om man inte är inloggad. Citera
jm_j Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Postad 3 Oktober , 2008 Mjo, men det känns bara lite magstarkt att maila VIP, liksom. Balls of steel mannen! Citera
Espen Postad 4 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2008 Men om vi håller oss till trådens topic. Ingen som märkt av den dåliga valutakursen Neteller ger? Har man euro på kontot ger dem 9,32 mot 9,72 i verkligt värde och antar att samma gäller om man har dollar. Alltså över 4% istället för utlovad 2,5% i valutakonverterings avgift! För tog dem 1,9% och då stämde siffran, nu känns det som dem gått ett steg förlångt i vad det gäller ta pengar. Så är detta ett faktum att dem tar 4% + 10 dollar i avgift per uttag ska jag verkligen försöka hålla mig i från Neteller. Tyvärr så är man ju bunden med Neteller till vissa sidor:-( Citera
Bubblan Postad 4 Oktober , 2008 Rapport Postad 4 Oktober , 2008 Jag har också märkt att man får pissdålig valuta när man tar ut från neteller. För några månadersen fick jag drygt 5,8 spänn per dollar när växlingskursen låg på ca 6,2 spänn. Citera
Recommended Posts