Gå till innehåll

Rallykalle viker tillbaka till NL200


Rallykalle

Recommended Posts

Presentation

 

Hallå,

 

Detta är startskottet för min pokerdagbok här på pokerforum. Tanken med denna dagbok är att den ska förbättra mitt pokerspelande i alla avseenden. Framförallt tror jag att det är nyttigt att skriva av sig och "andas ut" efter varje session. :shock: Samt att få välbehövliga kommentarer och tips i olika händer! :D

 

Min onlinepokerkarriär började för ca 1,5 år sedan på Multipoker. Därefter har jag spelat på en rad olika klienter med varierande resultat. Den största delen av mina inspelade slantar kommer från den senaste tidens gejmande på Svenska Spel och då framförallt på NL2,5/5 och SnG 100/200. Detta har genererat uppskattningsvis 4K.

 

Min största pokermerit har jag däremot på ParadisePoker där jag lyckades ta hem en turrevinst! NL$30+3. 321 startande. Denna gav styvt $1700. 8-)

 

Nu vill jag ta ett steg vidare i min pokerkarriär och kommer till en början att spela NL$50 på Prima. Detta för att bättre utnyttja bonusar och rakebeack jämfört med Svenska Spel. I förlängningen vill jag givetvis upp i nivåer och jag kommer att kliva upp när rullen täcker 30 maxinköp.

 

En svaghet i mitt spel i dagsläget är att jag alltför ofta spelar väldigt långa sessioner. Det är inte ovanligt att passen uppgår till över 4 timmar. :? Det är ganska vanligt att jag spelar solid poker första 1-2 timmarna av ett sådant pass. När man därefter börjar bli lite seg i skallen börjar ibland tiltvarningen. :evil: Detta problem hoppas jag att denna dagbok ska hjälpa mig att lösa..

 

Med anledning av detta inför jag här och nu en regel att inga pokerpass får vara längre än 2 timmar. :lol:

 

Jag kommer även att införskaffa pokeroffice inom en snar framtid.

 

Okay då kör vi! :P

 

Bankrulle: $500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 477
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så var den första sessionen avklarad! Tog det väldigt soft eftersom jag har haft en tärande arbetsdag. Efter endast 5 timmars sömn klämde jag in en 12 timmars arbetsdag med kundbesök mm. Inte bra för pokerfokuset! :P Nåväl jag spelade endast ett NL0,25/0,5 bord samtidigt som jag bekantade mig lite med pokeroffice. Känns som ett väldigt lättanvänt och smidigt program som säkert kommer att komma till nytta. Körde en lite aggressivare stil än vanligt dels för att jag spelade bara ett bord men även för att klämma ur lite mer ur pokeroffice. :lol: Spelet känndes stabilt.

 

Speltid: 56min

Resultat: +$46

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann med en liten session nu till frukost. Spelade på ett bord samtidigt som jag mixtrade med pokeroffice. NL0,25/0,5. Fick överlag ganska fina starthänder som också träffade helt ok så det känndes lättspelat. :) Fick bra betalt för en AKs mot KK med A på flop bl.a. Ikväll tror jag att det är läge för första flerbordssessionen med pokeroffice!

 

Speltid: 46 min

Resultat: +$111

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då var dagens spel till ända. Något skum pokerdag måste jag medge. Lirade först 30 min på eftermiddan men kände att skallen inte var på min sida så jag loggade ur efter 11 backade dollor och slocknade i soffan. Vaknade sedan vid 23-tiden pigg som en lärka :lol: . Körde igång på 2st 0,25/0,5 bord. Allmänt dålig action och några jobbiga potter senare var jag back ca $100. Men skam den som ger sig. Till slut lyckades jag ändå plocka hem en fin pott med KK så sessionen slutade ändå på +. :-o Första minusdagen lyser fortfarande med sin frånvaro. :)

 

Jag måste dock erkänna att mitt mål att inte spela längre sessioner än 2 timmar sprack redan idag. Skulden till detta äger min pokerpolare Julle som kom över å hetsade till pokerstudio. Han sitter fortfarande här å klonkar som FAN! Runt $900 har han fiskat in ikväll :evil:

 

Här kommer två händer ur kvällen spel att studera!

 

Känner att fi är väldigt stark så jag överväger att lägga denna hand. Rätt eller fel?

 

- rudolfsen sitting in seat 2 with $63.15

- bbmf sitting in seat 3 with $87.36

- kungsune sitting in seat 4 with $47.10 [Dealer]

- Jolly_Bob sitting in seat 5 with $48.01

- Rallykalle sitting in seat 6 with $34.85

 

Jolly_Bob posted the small blind - $0.25

Rallykalle posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Rallykalle: Ace of Spades, Jack of Hearts

rudolfsen folded

bbmf folded

kungsune raised - $2.00

Jolly_Bob folded

Rallykalle called - $2.00

 

** Dealing the flop: Jack of Clubs, 4 of Soades, 4 of Hearts

 

Rallykalle checked

kungsune bet - $3.00

Rallykalle raised - $9.00

kungsune called - $9.00

 

** Dealing the turn: 7 of Hearts

Rallykalle bet - $8.00

kungsune went all-in - $36.10

Rallykalle folded

kungsune mucks:

kungsune wins $64.45 from the main pot

 

 

Denna handen spelar jag inte bra så här i efterhand. Man vill ju så gärna slowspela sånna här as. :oops: Hade nog fått betydligt bättre betalt om jag även hade bettat på turn.

 

- maroczy sitting in seat 1 with $57.43

- SirMax7 sitting in seat 2 with $42.59

- rudolfsen sitting in seat 3 with $77.83

- team9 sitting in seat 4 with $60.30 [Dealer]

- Rallykalle sitting in seat 5 with $56.47

 

Rallykalle posted the small blind - $0.25

maroczy posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Rallykalle: Queen of Hearts, Queen of Spades

SirMax7 folded

rudolfsen folded

team9 folded

Rallykalle raised - $1.75

maroczy called - $1.75

 

** Dealing the flop: Queen of Clubs, 4 of Clubs, 10 of Hearts

Rallykalle bet - $2.00

maroczy called - $2.00

 

** Dealing the turn: 4 of Hearts

Rallykalle checked

maroczy checked

 

** Dealing the river: 7 of Spades

Rallykalle bet - $6.00

maroczy called - $6.00

Rallykalle shows: Queen of Hearts, Queen of Spades

maroczy mucks:

Rallykalle wins $18.55 from the main pot

 

 

Speltid: 4tim 30 min

Resultat: +$31

 

Gonatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med ytterligare en plusdag 8-)

 

Hand 1:

Lurig hand. Personligen gillar jag inte att syna raise pre flopp med händer som AJ men hur som helst. På floppen gör du helt rätt som tripplar hans raise. Däremot förstår jag inte varför du bara raisar $8 på turn med tanke på att potten är typ $25 och det ligger en väldigt dragvänlig bräda på bordet. Jag hade gjort det dyrare för eventuella draghänder att pricka. Sitter han på ett starkt drag kan han också mycket väl utnyttja ditt svaga bett och försöka ta potten direkt genom att ställa in. Däremot inte sagt att du gjorde en dålig fold. Antar att du satte honom på ett överpar alternativt A4 eller nåt i den stilen. Har han det är du ju så gått som död och du sparar mkt pengar genom att spela handen som du gjorde. Inget lätt beslut. Hade du något read på fi sedan tidigare över hur han lirat?

 

Hand 2:

Jag hade nog gjort ett litet bett på ca $4 på turn. Sitter fi på ett bra drag får du ofta syn här. Eller omslag om han av någon anledning sitter på 4an :) Tror du vinner mer pengar i längden med den strategin. I detta fall verkar det däremot av resultatet att döma att fi sitter på den sista damen alternativt T. Fi hade nog kunnat syna ca halva potten på turn utan problem då också.

 

GL! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med ytterligare en plusdag 8-)

 

Hand 1:

Lurig hand. Personligen gillar jag inte att syna raise pre flopp med händer som AJ men hur som helst. På floppen gör du helt rätt som tripplar hans raise. Däremot förstår jag inte varför du bara raisar $8 på turn med tanke på att potten är typ $25 och det ligger en väldigt dragvänlig bräda på bordet. Jag hade gjort det dyrare för eventuella draghänder att pricka. Sitter han på ett starkt drag kan han också mycket väl utnyttja ditt svaga bett och försöka ta potten direkt genom att ställa in. Däremot inte sagt att du gjorde en dålig fold. Antar att du satte honom på ett överpar alternativt A4 eller nåt i den stilen. Har han det är du ju så gått som död och du sparar mkt pengar genom att spela handen som du gjorde. Inget lätt beslut. Hade du något read på fi sedan tidigare över hur han lirat?

 

GL! :P

 

Ja precis, en stor faktor i detta sammanhang är att fi tycks vara en tight passiv spelare enligt min read. Därför känner jag redan pre-flop att jag ligger under. Är dock tvungen att testa honom i och med den förhållandevis fina floppen för mig. När han synar mitt reraise känner jag att AA KK QQ ligger väldigt nära till hands. Därav mitt töntiga bet på turn. Jag håller med AJ är ingen skön hand att syna med borde nog ha foldat pre-flop. Tack för synpunkterna! Förhoppningsvis lär jag mig tillslut... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Vad kommer på floppen (Jag är antagligen blind men jag ser inget kort i HH). Förövrigt tycker jag du kan slänga AJ om han inte försöker stjäla blinds för ofta. Då kan du t.o.m återhöja

 

Hand 2: Betta mer på flopp. Åtminstone 3 (jag pottar), finns ju både färg och stegdrag ute. På turn måste du också betta minst halvpott, helst mer.

På river gör du rätt som bettar ut 75% pott men potten är för liten med din fina hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Vad kommer på floppen (Jag är antagligen blind men jag ser inget kort i HH). Förövrigt tycker jag du kan slänga AJ om han inte försöker stjäla blinds för ofta. Då kan du t.o.m återhöja

.

 

Sorry! Floppen kommer J44 rainbow. Det föll bort när jag var inne å redigerade lite :cry: . Ja jag ska nog överväga att släng AJ oftare. Särskillt när jag hade en read på fi som tight och passiv! Thx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat 1 tim 10 min nu på eftermiddan på Pokerstars. Hittade två lösa bord NL0,25 0,5. Bra kort och fin utdelning gjorde att jag var +$200 efter ca 30 min. Därefter vet jag inte riktigt vad som händer. Jag får känslan av att jag blir lite lösare i spelstilen när jag öppnar en session bra. Torskade bl.a. en $110- pott med AJ.(Hathanden nu :twisted: ) Var uppe mot AQ. Hann inte spara HH tyvärr :cry: . Nåja trots detta får man väl säga att det blev det ett lyckat eftermiddagspass.

 

Speltid 1 tim 10 min

Resultat: +$94

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det dags att redovisa en kvällssession. Blev 3 turrar ikväll tilsammans med "Klonk-Julle" från igår. Vi lirade 2 turrar på Betonbet en $20 samt en $100 och en $25 turre på Paradise. Hamnade ITM i två av dom! :D $100 turren landade vi på 4e plats vilket gav $485. $25 turren slutade vi på 8e plats vilket gav $45. Fin turrekväll! Nu blir det varsitt MAX-mål innan vi attackerar en cashsession.. :P

 

Här kommer en nyckelhand från $100- turren när 7 st återstår. Vi satt länge och funderade. Synade i sista sekund.

 

- BajenPatte sitting in seat 1 with $9930.00

- gropec sitting in seat 2 with $14236.25

- louisw8 sitting in seat 3 with $9746.25

- rickyarch sitting in seat 5 with $7535.00 [Dealer]

- Rallykalle sitting in seat 6 with $13136.00

- Durabo sitting in seat 8 with $5540.00

- bourmoon sitting in seat 9 with $15776.50

 

Rallykalle posted the small blind - $200.00

Durabo posted the big blind - $400.00

 

** Dealing card to Rallykalle: 5 of Clubs, 5 of Diamonds

bourmoon folded

BajenPatte folded

gropec raised - $800.00

louisw8 folded

rickyarch called - $800.00

Rallykalle raised - $2600.00

Durabo folded

gropec folded

rickyarch called - $2600.00

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 9 of Diamonds, 10 of Clubs

Rallykalle bet - $2800.00

rickyarch went all-in - $4935.00

Rallykalle called - $4935.00

rickyarch shows: Ace of Clubs, 8 of Clubs

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

 

** Dealing the river: Queen of Spades

Rallykalle wins $16270.00 from the main pot

 

 

 

Speltid: 3 tim 30 min

Resultat: +$242

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en tvåtimmars session nu. Provade spela 4 bord och samtidigt försöka hålla koll på pokeroffice. Lite lurigt pga min lilla skärm, men det funkar. Väldigt trög session med många marginella starthänder. Inga direkt bra träffar heller. :( Tråkigt nog kom då även den första minussessionen.. men men ny dag imorron med nya möjligheter! :)

 

Jag bjuder på en hand som jag stör mig lite på.

 

Seat 1: quincyace ($27.90 in chips)

Seat 2: golzman3 ($49.25 in chips)

Seat 3: Rallykalle ($51.35 in chips)

Seat 4: CatFish 10 ($55.70 in chips)

Seat 5: Cobran84 ($22.05 in chips)

Seat 6: tha rookiy ($32.45 in chips)

 

Rallykalle: posts small blind $0.25

CatFish 10: posts big blind $0.50

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Rallykalle [7d 9h]

 

Cobran84: folds

tha rookiy: folds

quincyace: folds

golzman3: folds

Rallykalle: calls $0.25

CatFish 10: raises $0.50 to $1

Rallykalle: calls $0.50

 

*** FLOP *** [7h Qc 9d]

Rallykalle: checks

CatFish 10: checks

 

*** TURN *** [7h Qc 9d] [3h]

Rallykalle: bets $2

CatFish 10: raises $2 to $4

Rallykalle: raises $4 to $8

CatFish 10: calls $4

 

*** RIVER *** [7h Qc 9d 3h] [Kh]

Rallykalle: bets $14

CatFish 10: calls $14

 

*** SHOW DOWN ***

Rallykalle: shows [7d 9h] (two pair, Nines and Sevens)

CatFish 10: shows [Qh Qs] (three of a kind, Queens)

CatFish 10 collected $43.75 from pot

 

Speltid: 2 timmar

Resultat: -$65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför checka på floppen med två par? Och sedan reraisa på turn, med två låga par? Jag hade hellre betat pott på floppen. Iofs hade du ändå förlorat, men om man ser till spelsättet som sådant.
Ja precis men tanken var att checkraisa fi där. Iom hans preflopraise räknar jag med att han bettar ut efter flop. Nu när han checkar blir jag väldigt konfunderad. Borde kanske känna att han sitter med ett as där. Dock spelar fi handen dåligt enligt min mening. Han hade ju fått bättre betat om han hade betat ut direkt. Jag får tacka brädan för hjärter K på rivern annars hade det blivit dyrt :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört en session på Prima nu. Blev NL0,5 1. :) Spelade lite på halvtilt emellanåt. Spelade en hand med 44 väldigt hårt på brädan 777. Givetvis hade fi 10 7. :evil: Drog in en färgstege efter många om och men. Ni ser handen nedan! Jag skulle vilja ha synpunkter på hur jag spelar denna hand. Känner själv att jag är lite het på gröten när rivern kommer. Kanske ska betta halv pot eller något liknande istället för att ställa. Håll till godo...

 

- Rallykalle sitting in seat 1 with $105.80

- e3ro sitting in seat 2 with $104.00

- dunderbosse sitting in seat 3 with $87.30

- robbull sitting in seat 4 with $108.35

- Gleneagles sitting in seat 5 with $90.89

- crazy-texan sitting in seat 6 with $92.24 [Dealer]

 

Rallykalle posted the small blind - $0.50

e3ro posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Rallykalle: Jack of Clubs, Queen of Clubs

dunderbosse folded

robbull folded

Gleneagles called - $1.00

crazy-texan folded

Rallykalle called - $1.00

e3ro checked

 

** Dealing the flop: 10 of Clubs, King of Clubs, Jack of Spades

Rallykalle bet - $3.00

e3ro called - $3.00

Gleneagles raised - $6.00

Rallykalle called - $6.00

e3ro called - $6.00

 

** Dealing the turn: 4 of Spades

Rallykalle checked

e3ro checked

Gleneagles bet - $8.00

Rallykalle called - $8.00

e3ro called - $8.00

 

** Dealing the river: 9 of Clubs

Rallykalle went all-in - $91.30

e3ro folded

Gleneagles folded

Rallykalle mucks:

Rallykalle wins $134.05 from the main pot

 

 

Speltid: 1 tim 10 min

Resultat: -$8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej fisk! Personligen tycker jag du borde ha testat något som kallas ett blockbett. 8-) När du sätter färgstegen som innebär nöt och är först ut att agera anser jag att en bet på max 1/4 av pott lockar övriga till antingen en syn eller ett rejält omslag för att försöka sno potten. Allt för att få maximalt betalt för din fina hand! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej fisk! Personligen tycker jag du borde ha testat något som kallas ett blockbett. 8-) När du sätter färgstegen som innebär nöt och är först ut att agera anser jag att en bet på max 1/4 av pott lockar övriga till antingen en syn eller ett rejält omslag för att försöka sno potten. Allt för att få maximalt betalt för din fina hand! :twisted:

Mycket bra ide där fiskmåsen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har jag avklarat en mycket stabil pokersession. 1 timma och 50 min på NL0,5 1 på Prima. Precis lagom länge enligt min mening. Spelade väldigt solid poker rakt igenom och plockade upp en del fina potter. Hittade bla en riktig fisk på ett bord som jag fick nolla tillslut :lol:

 

Speltid: 1 tim 50 min

Resultat: +$227

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...