Gå till innehåll

NLT - Trn, näst bästa flushen mot tre spelare


Klyka

Recommended Posts

Har inte några data på den här handen, så jag tar det i den mån jag minns.

 

Första handen i en freeroll. Stacks 1000, blinds 10/20.

 

Hero posts SB 10

BB posts BB 20

 

HERO i SB, får QsTs.

 

Tänker att en liten raise vore på sin plats, även om några spelare redan är med i potten. Borde jag höjt mer för att tvinga ut fler, eller är det lagom? Tänk även på att det är en freeroll, folk är galna på första handen. Ville inte ha en raise all-in i det här läget.

 

UTG calls 20

1 Calls 20

2-4 Folds

5 Calls 20

CO Folds

Button Calls 20

HERO Raises 50

BB calls 40

UTG calls 40

1 Folds

5 Calls 40

Button Calls 40

 

4 spelare kvar till floppen, 320 i potten.

 

Flop As, 7s, 4d

 

Chans på näst bästa flushen. Trycker in ett bet som nån form av semi-bluff och informationsbet. Borde gjort nåt annat, eller bettat mer? Kom att tänka på möjligheten av ett överbet som slår ut eventuell bättre flush draw, men det är väl inte så bra ur min synvinkel heller? Svårt att få igenom en sån bluff mot dem som sitter på ess eller höga par när det är så många i handen.. vad säger ni?

 

HERO bets 160

BB Calls 160

UTG Folds

5 Calls 160

Button Calls 160

 

4 spelare kvar till turn, 960 i potten, alla kvarvarande spelare har 780 kvar i stacken.

 

Turn As, 7s, 4d, 5h

 

Ingen hjälp för mig, kan hjälpa stegdrag. Bettar ut. Tänker att det finns bättre chans att bluffa nu, tror dock jag bettar aldeles för toksmått för att det ska funka. Vad skulle jag ha gjort?

 

HERO Bets 220

BB Calls 220

5 Calls 220

Button Calls 220

 

4 spelare kvar till river, 1840 i potten, alla kvarvarande spelare har 560 kvar i stacken.

 

River As, 7s, 4d, 5h, 6s

 

Jag har näst bästa flushen. Lite rädd för en flush med kung, men bettar. Vill inte verka stensäker, om jag har bästa handen är jag rädd att få in noll med en all in.

 

HERO Bets 280

BB Raises 560

5 Calls 560

Button Calls 560

HERO Calls 280

 

Alla all in med andra ord. Känner mig rätt slagen, någon av dem BORDE ju ha flushen med en kung, men är rätt kommittad, så synar.

 

Så, gata för gata, vad gör jag bra och vad gör jag dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker att en liten raise vore på sin plats,

Varför då?

 

Chans på näst bästa flushen. Trycker in ett bet som nån form av semi-bluff och informationsbet.

Du har fyra motståndare i en frirulle, det finns inte en chans att det blir rundlägg. Angående information så vet du redan att du inte har bäst hand. Det finns inte att någon lägger ett högre färgrag.

 

Ingen hjälp för mig, kan hjälpa stegdrag. Bettar ut. Tänker att det finns bättre chans att bluffa nu, tror dock jag bettar aldeles för toksmått för att det ska funka. Vad skulle jag ha gjort?

Bli inte arg nu, men skämtar du?

 

Känns som du lyckas spela fel på ungefär varje gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker att en liten raise vore på sin plats,

Varför då?

Hmm, nån lös tanke om the gap concept, men jag har en känsla av att den kanske förlorar sin poäng när så många limpat in(?)

 

Ingen hjälp för mig, kan hjälpa stegdrag. Bettar ut. Tänker att det finns bättre chans att bluffa nu, tror dock jag bettar aldeles för toksmått för att det ska funka. Vad skulle jag ha gjort?

Bli inte arg nu, men skämtar du?

 

Tjae.. Men vid närmare eftertanke så funkar inte den tanke jag hade förut. Den löd nånting i stil med att till esset som skrämselkort så har jag fått en straight-möjlighet att bluffa på.. Men det stämmer ju inte med hur jag spelat, så det går bort. Allt är tämligen luddigt.

 

Känns som du lyckas spela fel på ungefär varje gata.

Ja, det var ingen gata som kändes bra när jag spelade handen. Har ingen erfarenhet av NL, och när det gäller turneringar så har jag börjat leka lite i freerolls för o få känna på spelet. Så det kommer nog fler händer som denna på detta forum :P

 

Men, nej jag skämtar inte, tyvärr. Hjälp mig bli en bättre NL trn-spelare så blir det färre skratt framöver..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar med första gatan, folda handen preflop...

 

EDIT Skrev just nåt galet, men tar bort det. Slut EDIT

 

Hade som sagt tankar om GAP concept, men är det även utifrån detta helt galet att höja i det läget?

 

TILLÄGG:

 

ja de borde ju ha en kung hög flush(ej logiskt)

Nej, men en AK high flush. Bättre än min AQ high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, nej jag skämtar inte, tyvärr. Hjälp mig bli en bättre NL trn-spelare så blir det färre skratt framöver..

Ok, då börjar vi från start då.

 

QTs är ju en lätt syn när folk spelar så dåligt postflop, och även om de inte gjorde det vore det en lätt syn pga att du bara betalar 1/2bb för att se en flopp. En höjning är en dålig idé eftersom du inte kan bluffa ut folk och du större delen av tiden inte kommer floppa något vettigt.

 

På floppen så har du fyra motståndare, sannolikheten att alla foldar är för låg för att betet ska funka. Dessutom kan det hända att någon ställer efter att du har betat och då måste du folda om du inte får två motståndare och har tappat hela betet.

 

På turn så är det en dålig idé att beta i ännu högre utsträckning eftersom de verkligen har visat att de inte tänker folda. HU kan det finnas skäl att fortsättningsbeta, men aldrig mot så många motståndare.

 

På rivern ska du ställa in eftersom betet är så väldigt litet i relation till potten att du ändå inte får några extrasyner genom att beta litet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...