Gå till innehåll

Har det visats oklippt poker på TV?


TjockisBagarn

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar kort och gott som rubriken lyder om det har visats några pokerprogram utan klippning såsom Nordic Poker king har gjort, jag söker dock efter program med bra spelare vilket inte NPK har. T.ex WPT finalbord men att man får se alla händer.

 

Har det visats något sånt på TV eller i utlandet?

 

* Flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oklippt poker såsom en hel turnering eller liknande?

Skulle aldrig slösa så mycket av min tid! Skulle bli väldigt få tittare till väldigt mycket airtime = ej ekonomiskt försvarbart.

 

Ett sista avgörande mellan de 2 - 3 sista i en final kanske, men varför inte klippa bort det som är långtråkigt att se på? Mycket av det som händer måste ju vara "dötid" som de gör rätt i att klippa bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oklippt poker såsom en hel turnering eller liknande?

Skulle aldrig slösa så mycket av min tid! Skulle bli väldigt få tittare till väldigt mycket airtime = ej ekonomiskt försvarbart.

 

Ett sista avgörande mellan de 2 - 3 sista i en final kanske, men varför inte klippa bort det som är långtråkigt att se på? Mycket av det som händer måste ju vara "dötid" som de gör rätt i att klippa bort.

Hehe. Ungefär som att sända golf där dom enbart visar när bollen kommer i hålet eller liknande.

 

Nej vi pokernördar skulle nog uppskatta pokerturneringar som är mer eller mindre oklippta (dötid när korten blandas och delas kan man ju klippa bort.).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast golf är ju alltid klippt (antar jag, jag tittar inte på det), eller visar de när alla går eller åker golfbil till nästa boll och letar efter bollen? ;)

 

Om de klipper bort blandning av kort och giv så är det ju inte oklippt. ;)

Sedan skulle nog dylika program inte "sälja" poker lika bra: "Fan vad lång tid det tar. Boring, byter kanal..." istället för: "Ah, coolt!. *tittar vidare*, action! Fan jag ska prova på, verkar ju spännande, och så vinner de massor med pengar! Kan jag ochså göra! Hoppas jag får tur med korten!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk att gå mycket OT men så här ligger det till: Monte Carlo är precis som det låter en klippa (frittöversatt Carlberget) och det är italienare och amerikanare som kallar Monaco (furstendömet vid Franska Rivieran) för just Monte Carlo. Monte Carlo är även en stadsdel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

American Poker Championship (ej hundra på namnet) med Howard Lederer som kommentator och bl a John Dagostino och Phil Ivey vid bordet tror jag visade alla händer på finalbordet.

 

Stämmer bra, finalbordet sändes "live" (det var 5-10 min delay), man missade några händer eftersom det var några reklampauser men det gjorde inget. Lätt det bästa pokerprogrammet jag sett hitills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...