Gå till innehåll

NLT - SnG, 77 mot mycket action på flop!


Matte_Maiden

Recommended Posts

***** Hand History for Game 3131159764 *****

NL Texas Hold'em $50 Buy-in + $5 Entry Fee Trny:17913696 Level:2 Blinds(15/30) - Friday, December 02, 10:38:46 EDT 2005

Table Table 67288 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: akke55 ( $1450 )

Seat 3: jmuny ( $1030 )

Seat 4: badbeats_com ( $870 )

Seat 5: jeff849 ( $1350 )

Seat 6: therobber696 ( $1475 )

Seat 7: crazycaller ( $890 )

Seat 8: astrosux85 ( $835 )

Seat 9: hvacfixer ( $940 )

Seat 10: dankim44 ( $1160 )

Trny:17913696 Level:2

Blinds(15/30)

** Dealing down cards **

Dealt to akke55 [ 7c 7d ]

akke55 calls [30].

>You have options at Table 67095 Table!.

jmuny folds.

badbeats_com folds.

>You have options at Table 67095 Table!.

jeff849 folds.

therobber696 folds.

crazycaller calls [30].

astrosux85 folds.

hvacfixer calls [15].

dankim44 checks.

** Dealing Flop ** [ 8s, 7h, Jd ]

hvacfixer checks.

dankim44 bets [95].

akke55 calls [95].

crazycaller raises [250].

>You have options at Table 67095 Table!.

hvacfixer raises [405].

>You have options at Table 67095 Table!.

dankim44 folds.

akke55 folds.

 

Som ni ser foldade jag. Tankar?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Calla UTG med PP i en SnG? Inte ofta du får bra betalt, även fast du träffar.. och höjer någon måste du slänga..

 

EDIT: ifall du foldar ett floppat set finns det liksom ingen som helst anledning att calla med 77 utg. Jag säger dock inte att det är rätt att ställa in här då du mycket väl kan vara slagen. Utan tycker bara att callen pre-flop var fel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag resonerar såhär med mina pocketpar. Träffar jag set får jag rätt ofta mycket bra betalt då folk verkar ha svårt att släppa toppar eller tvåpar. Detta särskilt i en SNG.

 

Att jag lägger handen beror på att känner att någon kan ha floppat stegen eller ett högre set, genom antingen limpade knektar eller helt vanligt spelade åttor. Bet, call, raise, reraise tycker i alla fall jag tyder på riktig styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en betar 95 nästa synar vad ska han som höjjer till 250 tro att ni har ?

Set ? ingenting! han skyddar sitt 2 par max.

annars finns ingen anledning att höja.

Sen reraisen kan betyda stegen eller även top2 men isf så har du outs för att kåka iaf.

jag fattar inte heller varför du spelar 77 om du inte vill trycka om du träffar ett set!

 

Tomtigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är du ute efter när du spelar 77? Jag spelar den också från alla pos i ohöjd pott, ser inget fel med det. Men jag antar att du som jag är ute efter att träffa set?

 

Då när du för en gångs skull sätter den kan du ju inte slänga den... Ska du göra sådana dära foldar tycker jag du ska sluta spela PP under tio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är du ute efter när du spelar 77? Jag spelar den också från alla pos i ohöjd pott, ser inget fel med det. Men jag antar att du som jag är ute efter att träffa set?

 

Då när du för en gångs skull sätter den kan du ju inte slänga den... Ska du göra sådana dära foldar tycker jag du ska sluta spela PP under tio.

Bara för att man lirar handen för att träffa set betyder det väl inte att man ska lira den till slutet om man tror att man är slagen? Jag ansåg att jag inte hade odds till att syna eftersom jag antog att jag skulle vara slagen alldeles för ofta. Jag förstår inte logiken bakom "ska du spela pocket för set måste du spela dem till slutet vid set". Det handlar ju i slutändan om att lägga sig när man tror att man är slagen (med odds inräknat) och spela när man har oddsen med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är du ute efter när du spelar 77? Jag spelar den också från alla pos i ohöjd pott, ser inget fel med det. Men jag antar att du som jag är ute efter att träffa set?

 

Då när du för en gångs skull sätter den kan du ju inte slänga den... Ska du göra sådana dära foldar tycker jag du ska sluta spela PP under tio.

Bara för att man lirar handen för att träffa set betyder det väl inte att man ska lira den till slutet om man tror att man är slagen? Jag ansåg att jag inte hade odds till att syna eftersom jag antog att jag skulle vara slagen alldeles för ofta. Jag förstår inte logiken bakom "ska du spela pocket för set måste du spela dem till slutet vid set". Det handlar ju i slutändan om att lägga sig när man tror att man är slagen (med odds inräknat) och spela när man har oddsen med sig.

Du säger att du spelar pockets för att du får bra betalt vid träff, och sen när du träffar och får exakt den aktion du spelade för så lägger du handen.. Låter liksom inte rätt..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 fråga. varför i helvete han skall trycka in degen när det verkar vara så uppenbart att han är slagen? bara för att man spelar låga pp för att få bra betalt vid träff så innebär det ju inte att man inte ska slänga handen när man är slagen till 90% sannolikhet. har man inte odds så ska man ju inte syna heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 fråga. varför i helvete han skall trycka in degen när det verkar vara så uppenbart att han är slagen? bara för att man spelar låga pp för att få bra betalt vid träff så innebär det ju inte att man inte ska slänga handen när man är slagen till 90% sannolikhet. har man inte odds så ska man ju inte syna heller...

Tack, precis det jag försökte säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 fråga. varför i helvete han skall trycka in degen när det verkar vara så uppenbart att han är slagen? bara för att man spelar låga pp för att få bra betalt vid träff så innebär det ju inte att man inte ska slänga handen när man är slagen till 90% sannolikhet. har man inte odds så ska man ju inte syna heller...
Nä men ifall man inte är beredd att trycka in degen när man träffar set och får mycket action. Känns det fel att ta synen pre-flop med anledningen att vinna en stor pott vid träff.. hur skall man någonsin kunna vinna en stor pott ifall man är rädd för att vara översettad? Hoppas att floppen kommer 237?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej självklart är det INTE uppenbart till 100%. Men på de bordet och med den action folk ger så är inte bottenset så jävla starkt. så jag förstår inte varför i stort sett alla skriver "In med degen". det ser ju ut som att han är tvungen att kåka här och det har han inte odds för. han är ju NÄSTAN till 100% slagen här av någon om inte av båda. har en stege och den andra 2par har han ju inte så mkt outs för kåken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej självklart är det INTE uppenbart till 100%. Men på de bordet och med den action folk ger så är inte bottenset så jävla starkt. så jag förstår inte varför i stort sett alla skriver "In med degen". det ser ju ut som att han är tvungen att kåka här och det har han inte odds för. han är ju NÄSTAN till 100% slagen här av någon om inte av båda. har en stege och den andra 2par har han ju inte så mkt outs för kåken.
Jag har inte hävdat att folden på floppen är fel ifall han t.ex. suttit i BB och fått se floppen gratis. Men ifall man som han lirar 77 utg så måste man vara beredd att satsa när man floppar set.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej självklart är det INTE uppenbart till 100%. Men på de bordet och med den action folk ger så är inte bottenset så jävla starkt. så jag förstår inte varför i stort sett alla skriver "In med degen". det ser ju ut som att han är tvungen att kåka här och det har han inte odds för. han är ju NÄSTAN till 100% slagen här av någon om inte av båda. har en stege och den andra 2par har han ju inte så mkt outs för kåken.

 

Nu la sig iförsig den ena motståndaren.. Så klart han har outs om han inte är översettad.

 

Håller nog med hjort att man ser konstigt spelade överpar o annat för ofta för o lägga sig.

 

Kan nog bli en dålig vana o slänga set om man inte är väldigt bra på att läsa sina motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 fråga. varför i helvete han skall trycka in degen när det verkar vara så uppenbart att han är slagen? bara för att man spelar låga pp för att få bra betalt vid träff så innebär det ju inte att man inte ska slänga handen när man är slagen till 90% sannolikhet. har man inte odds så ska man ju inte syna heller...
Nä men ifall man inte är beredd att trycka in degen när man träffar set och får mycket action. Känns det fel att ta synen pre-flop med anledningen att vinna en stor pott vid träff.. hur skall man någonsin kunna vinna en stor pott ifall man är rädd för att vara översettad? Hoppas att floppen kommer 237?

Det handlar inte om att vara rädd och lägga varenda gång, det handlar om att faktiskt KUNNA lägga lägsta setet vid stor aktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...
...
Det handlar inte om att vara rädd och lägga varenda gång, det handlar om att faktiskt KUNNA lägga lägsta setet vid stor aktion.
Snygg laydown!! Bra att du kunnde göra det! Men varför vill du ha handen analyserad? :roll:

Jag la INTE upp den för att skryta, utan för att se hur ni tycker att den var i LÄNGDEN. Jag ser nu (trots att det i detta fall var en bra läggning) att det oftast kanske inte är bra eftersom man mot stege har outs till kåk och liknande. Det tänkte jag inte på när jag la den, vilket dock inte hade förändrat utgångsläget speciellt men som i längden kan vara viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla på de här forumet e patetiska...pokerkunniga wannabes...alla kallar alla andra fiskar o etc andra djur däggdjur... vem fan brys sig... till dig som vill skriva till detta forum... varför tror du att du aldrig kommer att få svar av ngn som spelatr på riktoigt hög nvå?? för att alal här e patetiska djävlar som tror sig kunna ngt o vill va som en besserwisser vid första tillfället de får... som sagt till alla ; skaffa ett liv...titta runt om er...finns tjejer oxå..skaffa en...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla på de här forumet e patetiska...pokerkunniga wannabes...alla kallar alla andra fiskar o etc andra djur däggdjur... vem fan brys sig... till dig som vill skriva till detta forum... varför tror du att du aldrig kommer att få svar av ngn som spelatr på riktoigt hög nvå?? för att alal här e patetiska djävlar som tror sig kunna ngt o vill va som en besserwisser vid första tillfället de får... som sagt till alla ; skaffa ett liv...titta runt om er...finns tjejer oxå..skaffa en...

 

Din grammatik suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...