Hygglo Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Hej allihopa, detta är min första post här, hoppas på lite input på en knepig hand (tyckte jag i alla fall ) $5 Sit n Go på Stars. Första nivån fortfarande, detta var den första handen jag var involverad i. Eftersom det var så tidigt hade jag inga som helst reads på mina motståndare. PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) converter Hero (t1480) UTG (t1040) UTG+1 (t1520) MP1 (t1020) MP2 (t1840) MP3 (t1360) CO (t1980) Button (t1050) SB (t2210) Preflop: Hero is BB with J:club:, T:heart:. 2 folds MP1 calls t20 1 fold MP3 calls t20 2 folds SB complete Hero checks. Flop: (t80) Q:club:, J:spade:, T:diamond: (4 players) SB checks Hero bets t80 Jag tror inte någon har AK eftersom ingen höjde PF. 89 eller K9 är väl kanske möjligt men om det blir stora höjningar kastar jag handen. Jag tänker att de flesta har ett par och/eller stegdrag, därför betar jag pott för att de ska få betala för att jaga. MP1 calls t80 MP3 raises to t160 Ok, det var en liten höjning. Antingen har han en stark hand och vill ha in mer pengar i potten, eller också har han en svag hand och inte vågar betta mer. Det kan också vara stegdrag och han höjer för att vi ska checka till honom på turn. SB folds Hero raises to t240 Hehe, ja och här gör jag en lika liten höjning själv. Min tanke var att få MP1 att lägga sig, jag vill inte höja för mycket ifall MP3 har mig slagen redan. Så här i efterhand hade jag nog höjt lite mer, men inte för mycket. MP1 folds MP3 calls t80. Det funkar som jag ville. MP1 försvann och eftersom inte MP3 höjde igen tror jag inte han har stege. Turn: (t640) 8:club: (2 players) Hero bets t250 MP3 calls t250. Ok hade han stegdrag med en 9a träffade han just stegen. Jag försöker med ett litet bet för att se var jag står. Eftersom jag bara blir synad tror jag inte han har stege fortfarande. River: (t1140) J:heart: (2 players) Hero bets t350 MP3 raises to t850 Hero calls t500. Yes! Boat on the river. Ett litet bet igen för att få lite mera chips. Han höjer all-in och jag tänker, aha han hade en J, kanske AJ och synar. Final Pot: t2840 Main Pot: t2840 (t2840), between Hero and MP3. Hur skulle ni spelat och varför? Vad tror ni MP3 har? Tacksam för alla kommentarer, återkommer med resultat. Citera
svint0 Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 QJo ? eller JTo som du ? Eller var det möjligt att han limpa AKo? Citera
Josef Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 han kan mycket väl haft en 9a där och såg ingen fara i att släppa ett kort, du hade ju bara 4 outs... och du var bettade ju hela vägen så det var ju lätt att slowspela den där. på 5dollars sitngo kan val mkt väl folket limpa på AK såg inte mp1 som nåt hot så kanske var en onödig raise där, har han stegdraget synar han nog ändå. att betta ut på turn känns väl inte jättebra eftersom ett av dom farligaste korten kommer då. checka där o se hur mycket han bettar o se om det är värt att syna, bara för du hade tur när man ser på det i efterhand gör inte att det skulle varit en självklar syn om han bettat... Citera
Hygglo Postad 2 December , 2005 Författare Rapport Postad 2 December , 2005 Tack så myclet för svaren båda två, jag försöker förbättra mitt spel hela tiden så er input uppskattas. Här kommer upplösningen: *** SHOW DOWN *** MP3 shows Q J (a full house, Jacks full of Queens) Hero shows J T (a full house, Jacks full of Tens) MP3 collected 2840 from pot Citera
Recommended Posts