Gå till innehåll

Isle of Man, tillhör det EU skattemässigt?


Myssion

Recommended Posts

Säker? Gibraltar är ju inte med fullt ut heller, men för pokervinster är det ju ändå skattefritt. Har du någon länk eller nåt?

 

Gibraltar är bara specialfall i den mån att de står utanför den inre marknaden gällande varor. De är med i den inre marknaden både för kapital (vilket poker är) och tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk:

http://www.eu-upplysningen.se/templates/EUU/standardRightMenuTemplate____3035.aspx

 

KLARTEXT citerat från ovanstående länk!!! :P

Storbritannien

De brittiska kanalöarna (Jersey och Guernsey) och ön Isle of Man är varken medlemmar i eller associerade till EU. För dessa öar gäller bara EG-fördraget i den utsträckning som är nödvändig för att uppfylla de krav som anges i Storbritanniens medlemsavtal från 1972. Öarna ingår i EU:s tullunion. Kanalöarna tillämpar reglerna om fri rörlighet för EES-ländernas medborgare, dock inte bestämmelserna om fri etablering och social trygghet. Isle of Man deltar inte i EU:s samarbete om fri rörlighet för personer.

 

Den självstyrande brittiska kronkolonin Gibraltar gick med i dåvarande EG samtidigt med Storbritannien 1973. I Storbritanniens medlemsavtal finns en särskild avdelning som ger Gibraltar undantag från EG-fördragets bestämmelser om skatter, tullunion och jordbrukspolitik. Invånarna i Gibraltar omfattas av den fria rörligheten inom EES, och medborgare i EES-länderna har motsvarande friheter i Gibraltar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion,

nu får du snart börja betala arvode för att vi ger dig svar :P

Hittar dig (ditt nick) i alla trådar som innehåller orden EU och Skatt på Pokerforum.nu :twisted:

 

Om du går till http://www.eu-upplysningen.se och använder deras söktjänst, så hittar du alla svar om EU och vilka som hör dit och vad som gäller :P Enjoy! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion,

nu får du snart börja betala arvode för att vi ger dig svar :P

Hittar dig (ditt nick) i alla trådar som innehåller orden EU och Skatt på Pokerforum.nu :twisted:

 

Om du går till http://www.eu-upplysningen.se och använder deras söktjänst, så hittar du alla svar om EU och vilka som hör dit och vad som gäller :P Enjoy! 8-)

 

Nästa gång du kommer hem till mig ska du få en ölkorv, jag lovar. ;)

 

Jag har kikat på eu-upplysningens sidor, men mitt lilla hufvud blev inte klokare av det, det är ju inte så att det specifikt står om beskattning av poker (sen är jag inte mästare på att tolka sådan byråkratisk text, varför jag skriver här och ber er nörd... eh, experter om hjälp :P ) T.ex kan man ju läsa att Gibraltar inte har någon form av skatteavtal med övriga EU, ändå är pokervinster skattefria. Det krävdes ju en särskild utredning av Skatteverket för att komma fram till det, kunde dom inte bara läst lite på eu-upplysningen... :roll:

 

Sökte på forumet om Isle of man, fick noll (0) träffar, ni kanske får träna mig i att använda söktjänsten också... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

den här tråden blev sjukt intressant nu när Pokersars(lol) har flyttat dit...... vilken tilt att de inte kunda flytta till ett vettigare ställe.... jävla israeler..

:<

 

((moderatorer : FIXA SÅ när man söker på ISLE OF MAN så kommer den här tråden upp... den kommer bara upp om man söker på ISLE... blir nåt fel när mellanrum används i sökningen antar jag..((

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

((moderatorer : FIXA SÅ när man söker på ISLE OF MAN så kommer den här tråden upp... den kommer bara upp om man söker på ISLE... blir nåt fel när mellanrum används i sökningen antar jag..((

 

Klicka i "Sök efter någon av termerna eller en specificerad fråga" så kommer denna tråd överst i listningen när du söker på Isle of Man

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...