Gå till innehåll

NLT - AA heads up blir lite jobbigt

Recommended Posts

Postad

Spelar lite HU 0,50/1$ om natten på Tain (kul när det bara är två 0,05/0,10$ bord och ett 5/10$ bord igång :P)

observera detta är alltså heads up.. jag sitter med ca 190$ vid bordet om jag inte minns fel, och vår fiende sitter med 140$. Han spelar ganska svagt och allmänt dåligt, synar och lägger själv gärna små bets nästan varje hand men lägger sig 9/10 ggr för ett lite större omslag på turn el river. Tror nästan inte att han bluffade en enda gång, och han kändes ganska ovan att spela HU.

PinkFloyd Card dealt to a spot Ah Ad

Nawababa Set dealer

Nawababa Ante/Small blind 0.50

PinkFloyd Big blind/Bring in 1.00

Nawababa Raise 1.50

PinkFloyd Raise 2.00

Nawababa Raise 2.00

PinkFloyd Raise 7.00

Nawababa Call 6.00

Card dealt to table Qs 5s 3s

Betting round completed Last active pot = 20.00

PinkFloyd Bet 16.50

Nawababa Raise 33.00

... intressant och se vad ni andra hade gjort annorlunda och hur ni hade svarat på omslaget på flop :)

Postad

Frågan e väl bara om han har KK eller QQQ egentligen.

och om han har KK, han har Ks?

han kan ju iofs ha AsX

du ger iofs ingen info om stackar och reads....så då kan man itne säga vad du ska göra.

Postad
Frågan e väl bara om han har KK eller QQQ egentligen.

och om han har KK, han har Ks?

han kan ju iofs ha AsX

du ger iofs ingen info om stackar och reads....så då kan man itne säga vad du ska göra.

noterat och fixat :)

kan även nämna att han tänkte efter en liten stund för min sista raise preflop, vilket han nästan alltid gjorde när han var tveksam till call/fold. Använde sig ofta idiotiskt nog av "Bet/raise-any" knapparna och synade väldigt snabbt så han var säker på vad han ville göra, vilket i det här fallet skulle indikera att han förmodligen inte satt på en så stark hand som KK eller QQ.