Gå till innehåll

Var gömmer sig min e-post egentligen?


dr noob

Recommended Posts

Heeej

 

Jag ska backa upp e-posten på datorn men kan inte hitta dom(breven). Är det någon som vet vart dom gömmer sig?

 

Använder mozilla firebird.

här ska dom ligga: C:\Documents and Settings\Administrator\ApplicationData\Thunderbird\Profiles\1xpza6pn.default\Mail\Local Folders men alla mappar är tomma och filerna som ligger i Local Folders mappen är alldeles för små för att innehålla alla brev. Dessutom ser det konstigt ut när jag öppnar dom med notepadden.

 

Snääälla hjälp

 

/desperat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om de ligger i en annan "user". Mailen SKA ligga där nämligen, kanske inte använder "Administrator" utan ett annat namn? Kolla under alla användare!

 

(och kolla eventuellt inställningar i progget, inte helt säker på att man inte kan ställa in det där manuellt....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack,

 

Dock inte ett spår av dem. Lyckades lösa det genom att markera alla brev jag ville spara innefrån programet och skicka till mig själv (efter att ha stängt av autohämtning av e-post).

 

Kanhända ingen vacker lösning men men, så länge det funkar bara. Nu är det bara att få igång touchpaden och grafikkortet, det trådlösa mm så är jag officiellt linuxgeek! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...