Gå till innehåll

NLT - Släppa bottom set efter floppen?


pesa

Recommended Posts

Hej,

 

Spelade en hand på Ladbrokes lägsta bord, $0,10/0,20 som jag har några funderingar kring.

 

Jag hade spelat ca 10 minuter, hade bland annat visat upp fyrtal i A samt ytterligare några starka händer vilket hade gav mig en viss respekt hos mina motståndare. Spelet är ganska tight där en raise oftal leder till fold för de andra runt bordet. Pre-flop är det vanligaste att alla limpar alt. gör en miniraise till $0,40.

 

I den aktuella handen sitter jag på knappen.

 

Pre-flop:

 

Jag ($24) 4 :club: 4 :spade:

FI ($35)

 

Vi är fem st som limpar, potten är $1. Jag limpar med mitt låga par med tanke på att jag sitter på knappen.

 

Flop:

 

4:diamond: 6 :heart: K :heart:

 

De två första checkar

FI bettar $4,20

Nästa foldar

Jag Jag har träffat det jag ville men FI´s höjning gör mig osäker, och jag bestämmer mig för att höja till $8,40. En miniraise kanske inte är det bästa i detta läget, hade varit bättre att ställa in?

De två första foldar

FI går all-in

 

Potten är nu ca $40 och det kostar mig ytterligare $15 för att syna. Försvarar han ett toppar eller semibluffar han med färgdraget? Med tanke på att han också limpade pre-flop är 66 ingen omöjlig hand. Vad ska jag göra? Skulle gärna uppskatta synpunkter från er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synade och FI visade upp AK och min triss höll.

 

Jag tycker jag gör fel val många gånger och detta är en sådan situation där jag inte tyckte det var ett självklart val men nästa gång kommer jag inte tveka.

 

Tack för era synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synade och FI visade upp AK och min triss höll.

 

Jag tycker jag gör fel val många gånger och detta är en sådan situation där jag inte tyckte det var ett självklart val men nästa gång kommer jag inte tveka.

 

Tack för era synpunkter!

 

Att få ett set på floppen är en jättestark hand. Det är ett monster. Glöm inte att du har ganska stor chans att få en kåk, fyrtal om någon fiende har floppat en stege eller färg.

 

Det är bara att tacka och ta emot. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...