Gå till innehåll

NLT - Skillnader mellan SitnGo och MTT?


CarlLee

Recommended Posts

Jag spelar 90% MTT och vill ha lite stabilare inkomstkälla så jag tänkte börja med enbords sitngo också. Hur ska jag anpassa mig?

 

Jag har spelat väldigt många sitngo också tidigare, men skulle vara uppskattat att få lite feedback från dom inbitna sitngoproffsen då jag har mer framgång på flerbordsturneringar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viktig skillnad är att du får börja spela short-handed rätt tidigt. I MTT är det ju (oftast) full game hela tiden tills du kommer till finalbordet. Först då blir det short-handed, och då är blindsen rätt höga.

 

I SnG Blir det snabbt short-handed, och blindsen är inte alls lika mäktiga när det börjar dra ihop sig som de är i MTT.

 

En annan skillnad är att i MTT så kommer folk till finalbordet med väldigt olika förutsättningar pga stora skillnader i stack-storlek. I SnG är dessa skillnader betydligt mindre även en bra bit in i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viktig skillnad är att du får börja spela short-handed rätt tidigt. I MTT är det ju (oftast) full game hela tiden tills du kommer till finalbordet. Först då blir det short-handed, och då är blindsen rätt höga.

 

I SnG Blir det snabbt short-handed, och blindsen är inte alls lika mäktiga när det börjar dra ihop sig som de är i MTT.

 

En annan skillnad är att i MTT så kommer folk till finalbordet med väldigt olika förutsättningar pga stora skillnader i stack-storlek. I SnG är dessa skillnader betydligt mindre även en bra bit in i spelet.

 

Håller med. Jag gillar att spela väldigt tight till en början för att sedan göra mina drag short-handed då det börjar vara lite värde i att stjäla blindsen.

 

Annars är ju just den skillnaden att i MTT kommer man in på finalbordet med olika förutsättningar då markerna ger stor respekt. En annan sak som är viktig att notera är ju faktiskt att i en MTT har du en helt annan read på dina motståndare om du har varit vaksam nog. Det är alltså betydligt svåra att ha en read på motståndarna på SNGs än var det är under en MTT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...