Hajzy Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 hwangster101 som raisar, har gjort det så många händer så jag kommer inte ens ihåg räkningen, ofta höga höjningar med höga och även lägsta pockets, även A 2 osv. han reraisade en annan kille med pocket två från $2 till $10 på en hand tidigare. ***** Hand History for Game 3125055042 ***** $25 NL Texas Hold'em - Thursday, December 01, 06:08:31 EDT 2005 Table Table 65194 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 1: STEPHEN313 ( $43.20 ) Seat 4: HERO( $49.70 ) Seat 5: hwangster101 ( $80.68 ) Seat 3: Ipodia ( $28 ) Seat 2: MUSTHAVFA1TH ( $24.05 ) Seat 6: suzyfr ( $28.85 ) MUSTHAVFA1TH posts small blind [$0.10]. Ipodia posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 6c 6h ] HERO raises [$0.50]. hwangster101 raises [$5]. STEPHEN313 folds. MUSTHAVFA1TH folds. Ipodia folds. HERO calls [$4.50]. Är det rätt att calla honom här? Han kan ju ha precis vad som helst, så som han har spelat. ** Dealing Flop ** [ 4d, 7c, 3h ] HERO checks. hwangster101 bets [$10]. HERO ??? Vad ska man göra här då? På den här låga floppen. Hur stor är chans är det att han har hög pocket.. fast jag kna inte stoppa honom på det. Mest troligen två över kort eller par i 4, 7 eller 3. Men mest känns det som att han inte har ett skit. Vad skulle ni ha gjort? Citera
AAisking Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 foldar, för mycke gambling annars med lågt pocket, vänta in bättre kort och ta hans stack då istället, funkar alltid.. +€ 25000 mot lirarerik Citera
jna Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 All in eller fold skulle jag valt mellan. Du har 24% chans att vinna mot överpar och 78% mot två överkort. Om du tror det är stor chans att Fi inte sitter på överpar känns det för mig som en gjuten all in. Citera
cOP Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Visst kan du ha honom slagen men han kan lika gärna ha nått bra denna gången. Nu säger du ju att han är en tomte så du kanske leder stort här, känns dock som en hel del gambling att trycka in på ett mellanpar. Som nån sa, du kan nog vänta in bättre lägen. Att syna en så stor reraise med ett lågt par när det bara är 2 i potten tycker jag aldrig känns bra eftersom man alltid blir osäker på floppen om man inte setar. Citera
Kenny_Roger Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Har du väl synat hans raise måste du trycka in på den här floppen tycker jag. Att "vänta in bättre lägen" kanske räcker för att gå plus, men för att verkligen krossa killen måste du ta alla chanser du kan få. Däremot lägger jag mig pre-flop. Mot en sån här kille re-raisar jag hellre pre-flop eller trappar med AA/KK, än att syna för 10% av ens stack med en hand som nästan alltid är svårspelad. Citera
Recommended Posts