jaroiten Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Hejsan fick just en dvd på posten från amazon.com, tyvärr så är den "region 1" och eftersom min dvd spelare på datorn endast lirar "region 2", dvs europeiska dvds så undrar jag ifall ni vet något ställe där man kan ladda ner en "region 1" dvd spelare? Citera
devalanteriel Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Det är troligen en hårdvaruinställning snarare än mjukvaru. Din dvd-läsare i datorn är inställd på R2 från fabrik (eller från dess att du satte i din första skiva). Vanligen kan detta ändras upp till fem gånger varpå det låses, annars kan du lura datorn via mjukvara som t.ex. DVD Region Free. Alternativt kan du byta firmware, men det rekommenderar jag bara om du verkligen vet vad du sysslar med. Citera
jaroiten Postad 30 November , 2005 Författare Rapport Postad 30 November , 2005 Ok tack, jo jag har nog bytt 2 gånger och har bara 1 byte kvar och vill inte byta bort från region 2, i och med att de flesta av mina dvds är från just region två. Så får kanske spara lite på filmen då.. Citera
erik87 Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Den här guiden kanske kan hjälpa dig Citera
jaroiten Postad 30 November , 2005 Författare Rapport Postad 30 November , 2005 Hmm, tack får kolla på det där sen.. men fick just (dvs idag) WPT 2 i posten, så jag har lite att kolla på för ett tag. Citera
Recommended Posts