Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

snubben jag lirar den här handen mot är en loose spelare som callar nässtan allt preeflop, satte han på ett flush drag. som jag tror han prickade. men är osäker är ofta osäker på mina reads är inte jordens bästa på läsa folk. min fråga är borde jag bettat ut potten med en halvpott bett eller nåt bara för att inte ge han tillfälle att låtsas ha färgen och köpa potten.

------HAND 18------

Game #1453512603: Hold'em NL ($0.15/$0.25) - 2005/11/29 - 18:52:13 (ET)

Table "Dennis" Seat 5 is the button.

Seat 1: 66Drlove ($29.10 in chips)

Seat 2: _jorn_ ($10.85 in chips)

Seat 3: Jemima1 ($26.08 in chips)

Seat 4: limpy666 ($19.05 in chips)

Seat 5: orbison ($26.70 in chips)

Seat 6: TheKid22 ($26.35 in chips)

TheKid22: posts small blind $0.15

66Drlove: posts big blind $0.25

limpy666: posts small blind $0.15

----- HOLE CARDS -----

dealt to 66Drlove [As Ac]

_jorn_: folds

Jemima1: calls $0.25

limpy666: calls $0.10

orbison: folds

TheKid22: calls $0.10

66Drlove: raises to $1.25

Jemima1: calls $1

limpy666: folds

TheKid22: folds

----- FLOP ----- [6d 4c 7c]

66Drlove: bets $1.50

Jemima1: calls $1.50

----- TURN ----- [6d 4c 7c][9h]

66Drlove: bets $5.50

Jemima1: calls $5.50

----- RIVER ----- [6d 4c 7c 9h][Kc]

66Drlove: checks

Jemima1: bets $5

66Drlove: folds

Returned uncalled bets $5 to Jemima1

Jemima1: doesn't show hand

Jemima1 collected $16.15 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $17 Main pot $16.15 Rake $0.85

Board [6d 4c 7c 9h Kc]

Seat 1: 66Drlove (big blind) folded on the River

Seat 2: _jorn_ folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Jemima1 collected $16.15

Seat 4: limpy666 (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: orbison (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: TheKid22 (small blind) folded before Flop (didn't bet)

* RP, se även guiden för HA - QoS *

Postad

Det är helt okej att checka rivern där, men du skulle definitivt ha synat hans 1/3 pott bet.

Hade du synat kanske du vunnit potten och kunnat köpa dig ett tangentbord på vilket man kan skriva både stora och små bokstäver..

Postad
Hade du synat kanske du vunnit potten och kunnat köpa dig ett tangentbord på vilket man kan skriva både stora och små bokstäver..

lite onödig kommentar. jag gillar små bokstäver. kanske inte är korrekt att skriva liten bokstav efter punkter, men det finns kommatering iaf. det är mer än man kan säga om vissa inlägg som saknar mellanrum, ihopskrivningar, särskrivningar, punkter, komman, ordföljd, grammatik och annat som är nödvändigt för att svenskan ska fungera.

bara min åsikt dock :)

Postad

Kan det vara försvarbart att betta ut på rivern? Jag menar att ibland så kan man få ett pottbet att syna på rivern i ett sånt läge. Då känns det bättre att betta nästan pott och få en syn istället. Och om man är 65 % säker att han har färgen så kan man kanske få han att lägga sig i 5 procent av fallen. Eller är det här ett sånt läge när man bara får syn av händer som slår en?

Postad
Kan det vara försvarbart att betta ut på rivern? Jag menar att ibland så kan man få ett pottbet att syna på rivern i ett sånt läge. Då känns det bättre att betta nästan pott och få en syn istället. Och om man är 65 % säker att han har färgen så kan man kanske få han att lägga sig i 5 procent av fallen. Eller är det här ett sånt läge när man bara får syn av händer som slår en?

Beror på din fi. Det blir billigare att få din showdown ifall fi har planerat att checkraisa sitt monster