Gå till innehåll

NL - BB/timme vid lowlimit multitable?


Bernt

Recommended Posts

Vad anser ni man kan göra för pengar på dessa låga nivåer. Spelar själv 3 bord 10manna NL25.

Motståndarna är ofta katastrofalt dåliga.

Kör abc-poker, betta hårt när man träffar och spela pp och sc från flesta positioner. Hur långt kommer man egentligen då om man är hyffsat kompetent och anpassar sitt spelsätt?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det baserat på att konskvent observerande, eller har du kollat till "då o då"?

Min egna erfarenhet är att tomtar finns på alla nivåer, dock en större andel på lägre bord. Det medför att man får "passa sig" för fler spelare när man avancerar. Men plusar man bra på en nivå tror jag det generellt sett är +EV på att avancera.

Men om din huvudfråga var hur mycket man kan tjäna på att grinda NL25 så tror jag att om man spelar ganska mycket kan man säkert plussa ca $30-$40/dag, säkert ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det baserat på att konskvent observerande, eller har du kollat till "då o då"?

Min egna erfarenhet är att tomtar finns på alla nivåer, dock en större andel på lägre bord. Det medför att man får "passa sig" för fler spelare när man avancerar. Men plusar man bra på en nivå tror jag det generellt sett är +EV på att avancera.

Men om din huvudfråga var hur mycket man kan tjäna på att grinda NL25 så tror jag att om man spelar ganska mycket kan man säkert plussa ca $30-$40/dag, säkert ännu mer.

 

Är man inte på en bad streak, möter dom vanliga halvfulla amerikanarna och inte spelar dåligt så kan man nog snitta 50 bb i timmen per bord. Men allt som allt om man räknar in bad streaks, dåligt spel och helt enkelt jobbiga timmar (som man måste göra) så ligger det säkert runt 20-30bb/h och bord. Så om man lirar 4-5 bord i 2 timmar bör man snitta 60-70$.. Men visst.. Det är inte så enkelt, det varierar mycket och ibland kan motståndet vara riktigt tight faktist. Lira på bara utan några mål på vad du ska tjäna i timman, sådant sätter bara press.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över ca 40.000 händer pendlade mitt medel mellan 12-18 bb/h (stannade på 14). Spelade 5 bord samtidigt på Everest, $0.05/$0.10. Om jag hade fokuserat på ett bord hade jag nog kommit upp i 20-30, SH troligen ännu mer.

 

Observera att detta är per timme och inte per 100 händer. Uppskattar dock att det spelades ca 40 händer/h, så om man räknar om så blir det 30-45bb/100händer.

 

Svårt att multitabla SH dock. Dels går det så pass mycket fortare så jag blir helt stimmig, och dessutom är det mycket viktigare med reads SH, svårt att hålla koll på alla borden ordentligt.

 

Har precis gått upp till $0.15/$0.25 på BetonBet, har dock inte spelat tillräckligt med händer för att få ett rättvisande medel, får återkomma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har loggat drygt 60K händer i pokertracker och har en bb/100 hands på runt 4. Multitablar 4-5 bord så spelar man färre kan man säkert få upp det snittet. Men jag tror att över 10bb/100 är mycket svårt att nå.

 

Beror ju helt och hållet på nivån. Everest är en guldgruva (om man nu kan säga så med tanke på att det är $0.05/$0.10 vi pratar om), blev dock en helt annan visa när jag satte mig när med alla tajta bonushoror på Partys $25NL.

 

Synd att inte Everest ligger inom EU... Tur att jag hittade Betonbet dock... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över ca 40.000 händer pendlade mitt medel mellan 12-18 bb/h (stannade på 14). Spelade 5 bord samtidigt på Everest, $0.05/$0.10. Om jag hade fokuserat på ett bord hade jag nog kommit upp i 20-30, SH troligen ännu mer.

 

Observera att detta är per timme och inte per 100 händer. Uppskattar dock att det spelades ca 40 händer/h, så om man räknar om så blir det 30-45bb/100händer.

 

Hmm, du säger 14bb/h. Du spelade 5 bord. Du spelade garanterat inte 40 händer/h totalt, utan 40*5=200 händer/h. Du har då en rate på 6-9 bb/100 händer. Eller snitta du 14 bb/h och bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över ca 40.000 händer pendlade mitt medel mellan 12-18 bb/h (stannade på 14). Spelade 5 bord samtidigt på Everest, $0.05/$0.10. Om jag hade fokuserat på ett bord hade jag nog kommit upp i 20-30, SH troligen ännu mer.

 

Observera att detta är per timme och inte per 100 händer. Uppskattar dock att det spelades ca 40 händer/h, så om man räknar om så blir det 30-45bb/100händer.

 

Hmm, du säger 14bb/h. Du spelade 5 bord. Du spelade garanterat inte 40 händer/h totalt, utan 40*5=200 händer/h. Du har då en rate på 6-9 bb/100 händer. Eller snitta du 14 bb/h och bord?

 

Du har rätt. Jag menade att det spelades ca 40 händer per timme och per bord, således ca 200 händer/h. Alltså 60-90bb totalt per timme (ja, 14 bb/h och bord), vilket ger ca $6-$9/h. Slutgiltigt snitt $6.89 tror jag om jag minns rätt (pallar inte kolla just nu).

 

6-9bb/100 händer låter rätt sugigt mot det motståndet jag hade... ;) Stötte dock på en snubbe som hade lirat i sex år och först nu hade börjat gå plus. Han snittade 2bb/h och var fullständigt övertygad om att något högre än så var omöjligt. Han hade precis läst Super/System, trodde väl att han hade sett ljuset och försökte bluffa sönder alla tomtar till calling stations. Jag är förvånad att hans ens gick plus överhuvudtaget. Ok, lite OT, bara något som dök upp i mitt lilla hufvud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över ca 40.000 händer pendlade mitt medel mellan 12-18 bb/h (stannade på 14). Spelade 5 bord samtidigt på Everest, $0.05/$0.10. Om jag hade fokuserat på ett bord hade jag nog kommit upp i 20-30, SH troligen ännu mer.

 

Observera att detta är per timme och inte per 100 händer. Uppskattar dock att det spelades ca 40 händer/h, så om man räknar om så blir det 30-45bb/100händer.

 

Hmm, du säger 14bb/h. Du spelade 5 bord. Du spelade garanterat inte 40 händer/h totalt, utan 40*5=200 händer/h. Du har då en rate på 6-9 bb/100 händer. Eller snitta du 14 bb/h och bord?

Eftersom han skulle "kommit upp i 20-30" om han spelade färre bord får vi ju utgå från att han menade per bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över ca 40.000 händer pendlade mitt medel mellan 12-18 bb/h (stannade på 14). Spelade 5 bord samtidigt på Everest, $0.05/$0.10. Om jag hade fokuserat på ett bord hade jag nog kommit upp i 20-30, SH troligen ännu mer.

 

Observera att detta är per timme och inte per 100 händer. Uppskattar dock att det spelades ca 40 händer/h, så om man räknar om så blir det 30-45bb/100händer.

 

Hmm, du säger 14bb/h. Du spelade 5 bord. Du spelade garanterat inte 40 händer/h totalt, utan 40*5=200 händer/h. Du har då en rate på 6-9 bb/100 händer. Eller snitta du 14 bb/h och bord?

Eftersom han skulle "kommit upp i 20-30" om han spelade färre bord får vi ju utgå från att han menade per bord.

 

Det får ni nog göra ja... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över ca 40.000 händer pendlade mitt medel mellan 12-18 bb/h (stannade på 14). Spelade 5 bord samtidigt på Everest, $0.05/$0.10. Om jag hade fokuserat på ett bord hade jag nog kommit upp i 20-30, SH troligen ännu mer.

 

Observera att detta är per timme och inte per 100 händer. Uppskattar dock att det spelades ca 40 händer/h, så om man räknar om så blir det 30-45bb/100händer.

 

Hmm, du säger 14bb/h. Du spelade 5 bord. Du spelade garanterat inte 40 händer/h totalt, utan 40*5=200 händer/h. Du har då en rate på 6-9 bb/100 händer. Eller snitta du 14 bb/h och bord?

Eftersom han skulle "kommit upp i 20-30" om han spelade färre bord får vi ju utgå från att han menade per bord.

 

Det får ni nog göra ja... 8-)

 

Då är det ju ganska grymt. Du har alltså tjänat $1.40/40 händer. (40000/40)*$1.40=$1400 totalt. På 5 bord hinner du avverka 200 häner/timme. Alltså lira du in $1400 på 200 h på $0.05/$0.10. 56kr/h på den nivån, det förvånar mig att folk säger att man bör komma upp på $5/$10 för att leva på poker. Visst bör man tjäna mer på poker än på ett kneg, men mitt kneg ger inte ens dubbla din timlön för att grinda $0.05/$0.10.

 

Jag ifrågasätter inte dina påståenden, tycker bara den här typen av uträkningar ger en intressanta perspektiv på saker.

 

Kan också räknat fel, är lagom trött nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det förvånar mig att folk säger att man bör komma upp på $5/$10 för att leva på poker.

 

Det säger bara folk som med 'livnära' sig menar 'få ihop nog med stålar på tio timmars jobb för att supa resten av veckan'.

 

Jag tjänade markant mer redan på 1/2FL SH än jag gjorde som programmerare under it-bubblans glada dagar, och jag hade inte direkt en episk win rate för den nivån.

 

Om jag minns rätt låg jag på strax över 2BB/100, fyrbordade vilket ger ~450händer/timma, vilket ger $18/h i vinst, samt en ~$10/h i rakeback. Kan man inte livnära sig på 200kr/h skattefritt så har man fasansfulla ekonomiska problem!

 

Det största problem som spelare här verkar ha är att spela nog många timmar. Ett arsle av trä är en stor fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20-30bb/h och bord? Det snittar du inte, det kan jag lova dig.

 

Det är ruskigt enkelt faktiskt att snitta det om man är någorlunda kompetent,då snackar jag 1bord 0.10 0.20 6 handed. du dubblar ditt inköp istortsett varje timme, med undantag kommer jag kanske upp i mellan 30-40 bb/h. Utan problem, sen när jag lirar 0.25 0.5 så kanske jag snittar 6-8 bb/h fast då lirar jag 10 handed, så stor skillnad är det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta funderingen men betyder BB/100:

1. Pokertrackers big bets (2xbig blind i NL) per hundra händer eller

2. Big blinds per hundra händer ?

 

Det verkar som att vi menar lite olika här på forumet men använder samma förkortning. Eller också är det bara jag som missförstått.

 

Hoppas eventuella svar på denna fundering sätter standarden i hur man tolkar BB/100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta funderingen men betyder BB/100:

1. Pokertrackers big bets (2xbig blind i NL) per hundra händer eller

2. Big blinds per hundra händer ?

 

Det verkar som att vi menar lite olika här på forumet men använder samma förkortning. Eller också är det bara jag som missförstått.

 

Hoppas eventuella svar på denna fundering sätter standarden i hur man tolkar BB/100.

 

Jag pratar om big blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta funderingen men betyder BB/100:

1. Pokertrackers big bets (2xbig blind i NL) per hundra händer eller

2. Big blinds per hundra händer ?

 

Det verkar som att vi menar lite olika här på forumet men använder samma förkortning. Eller också är det bara jag som missförstått.

 

Hoppas eventuella svar på denna fundering sätter standarden i hur man tolkar BB/100.

 

Jag pratar om big blinds.

 

Så i detta fall borde jag alltså ta Pokertrackers big bets *2 för att få fram vad jag tjänar i big blind på 100/h?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta funderingen men betyder BB/100:

1. Pokertrackers big bets (2xbig blind i NL) per hundra händer eller

2. Big blinds per hundra händer ?

 

Det verkar som att vi menar lite olika här på forumet men använder samma förkortning. Eller också är det bara jag som missförstått.

 

Hoppas eventuella svar på denna fundering sätter standarden i hur man tolkar BB/100.

 

Jag pratar om big blinds.

 

Så i detta fall borde jag alltså ta Pokertrackers big bets *2 för att få fram vad jag tjänar i big blind på 100/h?

 

Eh, delat med två blir det väl...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu handlade ju den urpsrungliga posten om NL25, vilket jag nyligen har uppgraderat mig till. Har bara cirkus 6000 händer än så länge, men snittar knappt $20/h (fyra bord). Det blir väl i runda slängar 20 big blinds per bord och timme, vilket blir ungefär 40 big blinds per 100 händer (lite snabbare action på BetOnBet än Everest, jag höftar till med 50 händer/h utan att ha annat än avtrycken på näthinnan att gå efter).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...