Gå till innehåll

Hur mycket ska man få ta med sig till ett bord?


Pokemonn

Recommended Posts

En del siter har begränsningar för hur mycket pengar man får ta med sig till bordet tror jag, och andra verkar inte ha några gränser alls.

 

Hur skulle du vilja ha det?

 

Bah, fungerar inte med polls i det här forumet!

Jag hade lagt alternativen som:

 

1- Inga gränser, ta med 50.000:- Euro till NL1/2

2- Borden borde heta vad man max får ta med, tex NL 200 för max 200 Euro till bordet (eller whatever valuta).

3- Borden ska heta tex NL 1/2, alla kan sedan räkna ut med tårna att det är 200 BB som man får ta med max till bordet.

4- Jag bryr mig inte, låt de komma med sina stora stackar så tömmer jag de.

 

* RP, lite kortare och till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

minst 100B, inget maxtak skulle jag vilja se. sen vad borden heter skiter jag i.

 

Håller med vad gäller spelet, mycket roligare med djupa stackar. Dock undrar jag vad ett maxintag på över 100BB skulle göra för fisktätheten. Skulle kanske skrämma bort en del idioter...?

 

Dom som inte hade till 100BB innan lär ju knappast sätta sig med mer för det :roll:

 

På absolute poker så kan man sätta sig med 200BB, där är det å andra sidan bara massa tråkiga bonusgrinders vad jag vet :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Ultimatebet har de ju bord utan maxupptag. När jag spelade på ett sådant för ett tag sen (på .25/.50) var det en nisse som satt med $25k+, lite roligt. Det var ganska lönsamt eftersom han inte brydde sig speciellt mycket om hundra dollar hit eller dit. Ungefär som att jag skulle sätta sig vid ett bord med två dollars maxinköp eller så, det skulle bli storslask.

 

Hur som helst, ingen borde ju egentligen lida av ett högre tak eftersom man själv bestämmer hur mycket man vill sätta sig med. Alltså, vill man spela med 50 BB eller 200 BB i inköp är det ju bara att sätta sig med så mycket. Däremot tycker jag gott att de kunde höja gränserna lite för minimiinköpet, jag tycker det stör spelet med alla småstackar. Egentligen tycker jag att det ultimata rent spelmässigt vore att alla hade exakt lika mycket hela tiden, så att man automatiskt får stacken påfylld vid förlust och avtömd vid vinst, och varje hand inleds med att alla har 100 BB eller vad man nu vill. Det blir ju lite osmidigt vid livespel men på internet vore det ju lätt som en plätt att fixa. Undrar om UB är sugna på att experimentera med detta, de verkar ju tycka att det är rätt skoj med obskyra varianter (som Royal Holdem, Killer, NoMax mm.). Man kanske skulle skicka dem ett mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

minst 100B, inget maxtak skulle jag vilja se. sen vad borden heter skiter jag i.

 

Håller med vad gäller spelet, mycket roligare med djupa stackar. Dock undrar jag vad ett maxintag på över 100BB skulle göra för fisktätheten. Skulle kanske skrämma bort en del idioter...?

 

Dom som inte hade till 100BB innan lär ju knappast sätta sig med mer för det :roll:

 

Nä, men jag funderar på om de som sätter med 50BB eller mindre, vilka ofta är (dock inte alltid) sämre spelare, undviker att göra det på bord där snittstacken är typ 1000BB.

 

För övrigt gillar jag inte att defaultvalet på många sajter (t.ex. B2B, där det väl är 40% :? ) inte är maxintag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för åsikterna!

 

Hmmm, vet inte riktigt vart jag lutar, kanske är lika bra att det är fritt att ta in så mycket man vill. Default intaget som 200 BB är väl rätt mycket, kollade på B2B och det var typ ingen som hade det. Kan kanske bero på deras default intag.

 

Hur är det Ni som spelar på annat än B2B, har de större default och har folk då mer pengar med sig till borden?

 

Är lite nyfiken.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokemonn B2B är rätt unikt om att ha så många småstackar. På party där default är 100bb (och max 100bb) är det mindre vanligt att folk sätter sig med mindre. Spelet blir mycket roligare för man kan slaska mer och det blir oftast spel på alla gatorna och inte som på B2B där man ofta är AI redan på floppen och senast på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...