Gå till innehåll

NLT - TT setar på river


m_sjoberg78

Recommended Posts

Speladel lite 20/40kr (7 händat) NL live häromdagen då följande pot kommer upp:

 

Jag har TT i lilla mörken och 3 personer har limpat in innan mig, jag slår om till 180 kr preflop. BB och UTG synar.

 

Flop Q :club: 8 :diamond: 9 :heart:

Jag betar 500 och båda synar. Knepig situation och var totalt beredd att ge upp potten på turn utan förbättning

 

Turn 7 :spade:

Jag check, BB check, UTG bet 700 (ca 3k i pot nu).

Var nästan säker att UTG (som är solid och duktig) hade en Q med bra kicker samt att UTG skulle syna (liten chans för omslag då han är väldigt passiv)

Jag synar alla fall till slut, vilket oxå BB gör

 

River T :heart: BB betar nu ut 1400 all-in, UTG foldar, och jag sitter med ett tufft beslut huruvida det finns värde i att syna.

 

Hur skulle ni ha spelat? Var det kanske dumt att syna turn eftersom jag möjligen kunnat dra död mot JT?

 

Kanske en river-fold hade varit på sin plats?

 

Tacksam för synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle sätta honom på setet 8:or, 9:or eller JT. Vilken av dessa är ju svårt att avgöra. Har han "bara" limpat connectors tidigare?

 

Det som talar emot seten (och för JT) är att han inte väljer att höja floppen, men vem vet. Han kan dock omöjligen sätta dig på setet 10:or så han räknar säkert kallt med att han skall vinna med lägre set. Han kan mycket väl ha satt sig på topparet med A som kicker. Slutsats, utan att känna till bordet el. fi så tycker jag generellt att det är värt en syn. Du är trots allt bara slagen av QQQ (vilket han inte har), 56 (nej, nej) samt JT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle sätta honom på setet 8:or, 9:or eller JT. Vilken av dessa är ju svårt att avgöra. Har han "bara" limpat connectors tidigare?

 

Det som talar emot seten (och för JT) är att han inte väljer att höja floppen, men vem vet. Han kan dock omöjligen sätta dig på setet 10:or så han räknar säkert kallt med att han skall vinna med lägre set. Han kan mycket väl ha satt sig på topparet med A som kicker. Slutsats, utan att känna till bordet el. fi så tycker jag generellt att det är värt en syn. Du är trots allt bara slagen av QQQ (vilket han inte har), 56 (nej, nej) samt JT.

 

Du är medveten om att brädan på rivern är QT987 ?

Han är slagen av QQQ alla Jx alla 6x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror att UTG har Q med bra kicker på turn så är det väl bäst att checka där då du har ett öppet stegdrag.

 

Känns som att deras syn på floppen gör att iaf jag skulle dra öronen åt mig. Farlig flopp, även fast den är utan A K.

 

Som sagt om du tror att han sitter med Q och bra kicker på turn så är du ju slagen fram till river, det är samtidigt inte omöjligt att nån av dom sitter med J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BB's all-in bet på river signalerade kraftig J, det som var till min fördel var att han kanske inte skulle syna 700 på turn med hålpipa. Han var dock en rejäl donk så jag kunde inte utesluta någonting.

 

Slutligen syande jag och BB hade J9, vilket gav honom en fin 6k pott samt banade väg för mitt nerslag. :D

 

BB hade mycket riktigt AQ och kunde knappast syna.

 

Ni har rätt ang. att TT är svårspelad. Finns många härligt knepiga situationer att hamna i.

 

//

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...