Gå till innehåll

System för notes?


mdmar

Recommended Posts

Go middag!

 

Jag skulle vilja bli tipsad om nåt bra system för de anteckningar man för på sina fi:s...

 

Jag rankar dem 1-5, där 1 är sämsta tänkbara. Finns där en spelare jag klassar som 5 byter jag bord;-)

 

Vilka korta, användbara termer finns där för att snabbt beskriva spelstilar?

Gärna förkortningar!!

 

Väl mött!

 

* Flytt till Pokerteori - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkade inte läsa hela artikeln, men här är tabellen jag använder för att ta notes:

 

(hands seen)

Early:

Middle:

Late:

SmallBlind:

BigBlind:

 

betting pattern:

bluffs:

Continuationbet:

moves:

amazing folds:

Allins:

 

Vilka händer man sett, hur han bluffar och hur ofta han continuation betar tycker jag är viktigaste infon. Jag använder en massa förkortningar som jag gradvis förbättrat tagit bort och lagt till, för att det ska gå snabbt att ta anteckningar.

 

Jag tycker det är lättare att koncentrera sig när man tar anteckningar, men vad många glömmer är att ta anteckningar om sig själv. Imagen är ganska avgörande för hur man ska spela i vissa situationer. Om man tex continuation betat alla de fem senaste gångerna man betat innan floppen, även fast man haft en hand alla fem gångerna kanske det inte är läge att bluffa.

 

Anteckningar om bordet är rätt viktigt. Jag tycker det räcker att veta hur ofta det raisas preflop och hålla koll på hur mycket och hur många som synar olika stora bets preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Man kan skriva notes efter Phil Hellmuts olika djur, alltså mus på en tight spelare, elefan på en symaskin osv.

 

Då vet man ungefär vilken sorts spelare det är när man möter dom senare,

 

symaskiner är svårlästa.

 

Inte om det är en Singer, för då hör man när dom har kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...