Gå till innehåll

Jack Vegas är det +EV?


Genius

Recommended Posts

Oh ja, på samma sätt som det är 25% chans att vinna med AA. (50% chans att du får AA, endera får du eller inte, sedan 50% att du vinner.)

 

Helt klart +EV så länge du vinner på automaterna.

 

 

För övrigt såg jag att aftonbladet skrev att Linda och Fadde hade gjort slut OCH att de var ihop igen. Det ena i bilagan, det andra i huvudtidningen.

 

Poängen? Jo, du hör så mycket skit. Gäller att förstå att man måste tänka lite själv också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JV är jättemycket +EV så länge man vet hur man ska spela.

 

Det finns lägen när man ska dubbla femvinsten fem gånger i rad - 10, 20, 40, 80, 160 - och lägen då man ska ta dubblingen bara för att man vet att torsken kommer komma men i längden ge mer +EV då man dubblar upp en större summa nästa gång.

 

Sedan är det oerhört viktigt att veta vilken linje man ska spela på i t.ex. Little Green Men. Ibland är klassikern - mittenlinjen - helt rätt, men ofta ska man spela över/neder, eller ibland till och med triangellinjen.

 

När ska man bomba Grodjakten?

 

När är läget rätt att trycka hårt som fan på Spin Time?

 

Hur ofta ska man dubbla tvåpar tre gånger i rad på pokern?

 

För att inte tala om Frispark - där kan vi tala om skills! Har sett så många tomtar missa på kanske tredje bollen på frispelet.

 

Förresten, snart kommer min nya bok ut: Jack Vegas - Hur jag gick från spelmissbrukande speltorsk till vinnande spelmissbrukande speltorsk. Och nej, det handlar inte om kortsiktig varians. Jag har skills. Jag lovar. är titeln. Betalning sker mot kortsiktiga lån på Sviten alternativt överföringar på B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JV är jättemycket +EV så länge man vet hur man ska spela.

 

Det finns lägen när man ska dubbla femvinsten fem gånger i rad - 10, 20, 40, 80, 160 - och lägen då man ska ta dubblingen bara för att man vet att torsken kommer komma men i längden ge mer +EV då man dubblar upp en större summa nästa gång.

 

Sedan är det oerhört viktigt att veta vilken linje man ska spela på i t.ex. Little Green Men. Ibland är klassikern - mittenlinjen - helt rätt, men ofta ska man spela över/neder, eller ibland till och med triangellinjen.

 

När ska man bomba Grodjakten?

 

När är läget rätt att trycka hårt som fan på Spin Time?

 

Hur ofta ska man dubbla tvåpar tre gånger i rad på pokern?

 

För att inte tala om Frispark - där kan vi tala om skills! Har sett så många tomtar missa på kanske tredje bollen på frispelet.

 

Förresten, snart kommer min nya bok ut: Jack Vegas - Hur jag gick från spelmissbrukande speltorsk till vinnande spelmissbrukande speltorsk. Och nej, det handlar inte om kortsiktig varians. Jag har skills. Jag lovar. är titeln. Betalning sker mot kortsiktiga lån på Sviten alternativt överföringar på B2B.

 

:lol::lol::lol:

 

Dagens hehehehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört från någon att Jack Vegas skulle vara +Ev. Låter ju jäkligt konstigt, vet inte vart jag hört det men någonstans i huvudet vilar det. Någon som vet om det stämmer. Om det gör det skjuter ju sig svenska spel sig rätt rejält i foten.

 

Jag sätter en 100-lapp på att du hörde det i samband med alkhol-konsumtion eller liknande berusning. Nu säger hjärnan till dig, bedöva mig med mer så att vi åter kan tro på de rosa elefanterna och att JV är +EV...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den absolut roligaste myten måste vara att aparaten ger extravinster om den börjar vara full på pengar. Folk i allmänhet tror alltså att om en snubbe har stått och matat in pengar utan att vinna så att maskinen är "full" så kommer den helt sonika att spotta ur sig hundringar. Bara för att det ska få plats med mer pengar. Alltså är maskinen bakvänt riggad till spelarnas favör. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den absolut roligaste myten måste vara att aparaten ger extravinster om den börjar vara full på pengar. Folk i allmänhet tror alltså att om en snubbe har stått och matat in pengar utan att vinna så att maskinen är "full" så kommer den helt sonika att spotta ur sig hundringar. Bara för att det ska få plats med mer pengar. Alltså är maskinen bakvänt riggad till spelarnas favör. :)

 

Det är ju ingen myt, snarare ren fakta! Säger ju sig själv att om man matar in hundring efter hundring så måste man förr eller senare få in en rökare. Av nån anledning brukar det iofs alltid bli senare när man redan matat in tre lax, men men... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror återbetalningen är cirka 90%

Men det är värre än så:

Jag såg en spela som hade ett saldo på cirka 250. Då fick han

jackpot på 500 kronor. Hur mycket kunde han casha ut tror ni?

Nej inte 750 utan bara 500 kronor. Resten stal maskinen.

 

 

För att en sådan maskin ska vara +EV så måste den vara kopplad till

en progressiv jackpot. CC har videopoker med progressiv jackpot

som måste överstiga 90000 för att nå break even. Det är den väldig

sällan men det händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg en spela som hade ett saldo på cirka 250. Då fick han

jackpot på 500 kronor. Hur mycket kunde han casha ut tror ni?

Nej inte 750 utan bara 500 kronor. Resten stal maskinen.

 

 

 

Så funkar det inte. Automaten skriver automatiskt ut ett kvitto på 500 spänn direkt när du passerar gränsen på 500. Resten ligger kvar i maskinen och de får du ut genom att välja utbetalning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...