Gå till innehåll

NLT - Bluff polis slår till!


Gekko

Recommended Posts

Tänkte visa en hand med den värsta polisen jag någonsin sett. Tilläggas bör väl att efter att ha sett hur han spelade handen så tog jag drygt 200$ av honom ;)

Ni behöver inte kommentera hur jag spelade, tyckte jag spelade den rätt bra, lite onödigt river bet kanske... Men jag hittade lite fold equity där det inte fanns någon :roll:

 

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #1,521,097,962

Table hairyclam´s HE, 27 Nov 2005 7:10 PM ET

 

Seat 2: MurphysDK

Seat 5: _Gekko_ [ 3H,4H ]

Seat 6: kamo1506

Seat 7: ho_ney

Seat 8: Aes Gemini

Seat 9: gdfhgh

ANTES/BLINDS

gdfhgh posts blind ($0.50), MurphysDK posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

_Gekko_ bets $4,

kamo1506 calls $4,

ho_ney calls $4,

Aes Gemini folds,

gdfhgh folds,

MurphysDK folds.

 

FLOP [board cards 8H,2S,7H ]

_Gekko_ bets $11,

kamo1506 calls $11,

ho_ney folds.

 

TURN [board cards 8H,2S,7H,5C ]

_Gekko_ bets $27,

kamo1506 calls $27.

 

RIVER [board cards 8H,2S,7H,5C,9C ]

_Gekko_ bets $43.60 and is all-in,

kamo1506 calls $24.20 and is all-in.

 

Jag tror han tänkte så här: Här kommer han inte undan med någon bluff, jag ska fan syna ner honom...

 

Jaja de va en rätt rolig hand, lite överspelad från min sida kanske... men men

 

Mvh Ola

 

* Lite RP och bort med resultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är resultatet:

 

SHOWDOWN

_Gekko_ shows [ 3H,4H ]

kamo1506 shows [ 2H,AD ]

_Gekko_ wins $19.40, kamo1506 wins $135.90.

 

SUMMARY

Dealer: Aes Gemini

Pot: $157.30 | Rake: $2

MurphysDK loses $1

_Gekko_ bets $85.60, collects $19.40, net $-66.20

kamo1506 bets $66.20, collects $135.90, net $69.70

ho_ney loses $4

Aes Gemini loses $0

gdfhgh loses $0.50

 

 

Även om vi inte behövde kommentera så kan jag inte riktigt hålla med dig om att du spelade handen bra.

 

Mot Fi:s hand så tycker jag att jag spelade bra, med tanke på att jag va favorit på flopen, och nästan på turn me.Fi funderade även på att kasta på rivern, så de bettet va nog inte jätte dåligt.

 

Fold equityn på Fi:s hand borde varit enorm och jag hade ett monster drag, svårt att se att de flesta agg spelarna här på forumet inte hade spelat handen nästan likadant, när man väl väljer att raisa med 34s UTG.

 

Ett alternativ hade varit att check turn, om han bettar, så ställer man in..

 

P.S. QoS du behöver inte ta bort resultatet nu D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot Fi:s hand så tycker jag att jag spelade bra, med tanke på att jag va favorit på flopen, och nästan på turn me.Fi funderade även på att kasta på rivern, så de bettet va nog inte jätte dåligt.

 

Fold equityn på Fi:s hand borde varit enorm och jag hade ett monster drag, svårt att se att de flesta agg spelarna här på forumet inte hade spelat handen nästan likadant, när man väl väljer att raisa med 34s UTG.

 

Ett alternativ hade varit att check turn, om han bettar, så ställer man in..

 

Bara för med de kort motståndaren faktiskt har att du råkar vara favorit på floppen och nästan 50-50 på turn innebär ju inte det med automatik att du spelade bra.

 

Med tanke på att motståndaren verkar vara ganska mycket av en synstation skulle man ju lika gärna kunna hävda att du spelade kasst som försöker bluffa någon som alltid synar.

 

Visst, ditt monsterdrag är inte så bra i mitt tycke för att det är inte osannolikt att motståndaren har ett högre färgdrag och ditt stegdrag som om det träffar är låga änden av en fyrstege på bordet.

 

Dessutom, nu när din motståndare synat ända fram till rivern vore det väl uselt av motståndaren att lägga sig för ett litet bett här när din motståndare ändå har ett par. Det är ju inte helt osannolikt att exempelvis ett färgdrag som missade skulle bluffa på rivern.

 

Det enda som är sannolikt att motståndaren lägger borde ju vara ett färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste faktiskt säga att mot rätt spelare och rätt situation hade jag synat ner med vilket par som helst. Fi kanske såg detta som just ett sådant tillfälle.

 

Såna här inlägg tycker jag att man ser nästan varje gång som någon bluffat och fått syn. Vad exakt är det som är så genomskinligt? Hur hade du spelat AA,88,JTs?

Det är klart att man mot vissa spelare synar ner i såna här lägen, men ingenting i bettandet säger ju i sig självt att man bluffar?

 

Tycker att flop och river spelar du naturligt. Spelar du 34s är det absolut självklart att betta flop i det här läget. När turn kommer synar du ändå ett pottbet så då kan du lika gärna betta igen, finns många som viker när du visar att du "menar allvar" på turn.

 

Pre-flop och river är mer readberoende och de kan jag inte riktigt uttala mig om. Men generellt sett är det nog bäst att folda pre-flop och checka river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste faktiskt säga att mot rätt spelare och rätt situation hade jag synat ner med vilket par som helst. Fi kanske såg detta som just ett sådant tillfälle.

 

DanielN; Nu tror jag du över skattar Fi:s kompetens. Den här killen satt alltid och synade ner, bara han hade träffat nått dvs. mellan-/ bottenpar eller ett underpar till brädan. Han va super kass.

Jag hade kanske spelat i max 5 min vid bordet och Fi i 2-3 så någon read hade han inte. Jag hade heller inte uppmärksammat vilken polis jag hade att göra med, då hade jag kanske valt att spela handen annorlunda.

 

Bara för med de kort motståndaren faktiskt har att du råkar vara favorit på floppen och nästan 50-50 på turn innebär ju inte det med automatik att du spelade bra.

 

Givetvis inte eftersom jag inte vann, men mot nästan vem som helst utan någon read så skulle jag ha spelat den på samma sätt. Saken är den att även om jag inte skulle vara favorit, så finns det en väldigt hög fold equity i NL, att smaska på ett bet till på turn känns väldigt självklart tycker jag iaf.

 

Dessutom, nu när din motståndare synat ända fram till rivern vore det väl uselt av motståndaren att lägga sig för ett litet bett här när din motståndare ändå har ett par. Det är ju inte helt osannolikt att exempelvis ett färgdrag som missade skulle bluffa på rivern.

 

Det enda som är sannolikt att motståndaren lägger borde ju vara ett färgdrag.

 

Om du ser till potten, så behöver det där bettet lyckas ungefär var fjärde gång, för att de ska va lönsamt. Att motståndaren släpper på rivern 25% av gångerna ser inte jag som en omöjlighet.

 

Såna här inlägg tycker jag att man ser nästan varje gång som någon bluffat och fått syn. Vad exakt är det som är så genomskinligt? Hur hade du spelat AA,88,JTs?

Det är klart att man mot vissa spelare synar ner i såna här lägen, men ingenting i bettandet säger ju i sig självt att man bluffar?

 

Tycker att flop och river spelar du naturligt. Spelar du 34s är det absolut självklart att betta flop i det här läget. När turn kommer synar du ändå ett pottbet så då kan du lika gärna betta igen, finns många som viker när du visar att du "menar allvar" på turn.

 

Skönt att någon inte tycket det va över tomtigt. Som du säger, jag hade ju spelat AA, 88 eller JT precis på samma sätt, att fi råkade ha rätt den här gången va ju tråkigt.

Bettar i stortsett alltid 70-80% av pot på flop och turn om jag har något, så att automatiskt sätt mig på en bluff tycker jag är rätt svårt att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...