presamicke Postad 21 Mars , 2004 Rapport Postad 21 Mars , 2004 Jag har inte läst en enda pokerbok än, men vill dock inte kalla mig för nybörjare. Läser mycket på forum och artiklar. Men känner att jag behöver läsa lite böcker nu också. Några bra tips på böcker och sajter? Beställer helst från sverige, men efterssom det är svårt å hitta bra pokerböcker så lär det bli från annat ställe. Citera
mte Postad 21 Mars , 2004 Rapport Postad 21 Mars , 2004 Pacific Poker har ett erbjudande i samarbete med The Poker Book Store. 20 dollars insättning på Pacific och du får välja 2 böcker hos TPBS. Se tråd här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=105 Annars har jag beställt från Amazon, både pokerlitteratur och kursböcker utan att ha något att anmärka på. Citera
presamicke Postad 21 Mars , 2004 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2004 kanske skulle tillägga att jag helst spelar No-Limit, eller No-limit tournements. Citera
Hjort Postad 21 Mars , 2004 Rapport Postad 21 Mars , 2004 http://www.bokfynd.nu är en prisjämförelsetjänst för nätbokhandlar. Den täcker inte in allt, men den är en bra början för att hitta ett schysst pris för den bok du letar efter. Angående vilka böcker du bör läsa så är det rätt lätt: Läs alla du kan. Men nu är det ju så att man måste prioritera lite både ekonomiskt, och främst tidsmässigt. Vilka böcker du bör läsa och i vilken ordning du bör läsa dem varierar ganska mycket efter vilket spel du vill inrikta dig på och under vilka spelförhållanden du kommer att spela det främst. Som startpunkt skulle jag ha Pokerhandboken, för att den är en ganska bra introbok. Theory of Poker. Det är en förteckning över de vanligaste pokerteknikerna, med en liten aning teori. Nästa bok beror på vad du vill inrikta dig på. Ska du spela pot-limit eller no-limit så är "Pot-limit och No-limit Poker" ett måste. Ska du spela fix-limit vid väldigt lösa fullbord så rekommenderar jag Gary Carsons "The Complete Book of Hold 'em Poker" alternativt Lee Jones "Winning Low-limit Hold 'em". Tänker du spela mycket turneringar kanske "Tournament Poker for Advanced Players" är lämpligare. Vid det här stadiet så finns det en hel jäkla massa böcker att välja på helt enket. En sak som jag tycker är viktigt är att man får sig lite olika perspektiv till livs, så att man inte bara snöar in på en viss "skola". Citera
presamicke Postad 21 Mars , 2004 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2004 Åh fint. sökte mig fram till bokus, hittade inte Pot-limit och No-limit Poker.. Theory of Poker Tournament Poker for Advanced Players Får det bli så länge Totalt inkl. frakt: 551.00 kr. Shysst pris? Citera
Hjort Postad 21 Mars , 2004 Rapport Postad 21 Mars , 2004 Åh fint. sökte mig fram till bokus, hittade inte Pot-limit och No-limit Poker.. Theory of Poker Tournament Poker for Advanced Players Får det bli så länge Totalt inkl. frakt: 551.00 kr. Shysst pris? Här är prisjämförelsen för "Pot-limit & No-limit Poker" Citera
presamicke Postad 21 Mars , 2004 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2004 kunde fått att för en hundring billigare, men orkar inte vänta på att så länge Citera
baller Postad 22 Mars , 2004 Rapport Postad 22 Mars , 2004 Amazon (USA) har också ofta deals där man kan köpa två böcker tillsammans... Sen är det det där med väntetiden som dock kan vara ganska lång om man beställer från usa, men den är normalt kortare än dom anger på siten... Citera
devalanteriel Postad 22 Mars , 2004 Rapport Postad 22 Mars , 2004 Den dealen sparar dig ingenting, eftersom priset är under RLP (Recommended List Price) i båda fallen. Rent båg och bedrägeri alltså. Som exempel: säg att en bok A kostar $10 RLP och $8 på Amazon, samt att en bok B kostar $14 RLP och $11 på Amazon... enligt Amazons s.k. "erbjudande" betalar du $19 för båda böckerna och sparar $5 mot normalt pris, och det stämmer visserligen jämfört med RLP, men de glömmer bort att nämna att priset är det samma (bortsett från frakt då) om du beställer böckerna separat. Citera
baller Postad 22 Mars , 2004 Rapport Postad 22 Mars , 2004 Ja det har du rätt i. Hahaha, hade inte kollat så noga verkar det som... 8) Citera
Hjort Postad 22 Mars , 2004 Rapport Postad 22 Mars , 2004 Att köpa många böcker samtidigt från samma site kan dock vara en bra idé sätt till fraktkostnaden, särskilt om man kör någon expressvariant. Citera
devalanteriel Postad 22 Mars , 2004 Rapport Postad 22 Mars , 2004 Ja, det håller jag helt klart med om. Citera
lundis Postad 16 April , 2004 Rapport Postad 16 April , 2004 Du kan få Internet texas holdem av Methew Hilger gratis, gå in på internettexasholdem.com och se. lundis Citera
Spaderknekt Postad 31 Maj , 2004 Rapport Postad 31 Maj , 2004 Adlibris har ganska många pokerböcker tror jag men alla listas inte på bokfynd.nu så du får gå in på deras sida och söka.. De är billiga också Citera
Recommended Posts