Gå till innehåll

Var hittar jag bra pokerböcker till rimligt pris?


presamicke

Recommended Posts

Jag har inte läst en enda pokerbok än, men vill dock inte kalla mig för nybörjare.

Läser mycket på forum och artiklar.

 

Men känner att jag behöver läsa lite böcker nu också.

 

Några bra tips på böcker och sajter?

Beställer helst från sverige, men efterssom det är svårt å hitta bra pokerböcker så lär det bli från annat ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.bokfynd.nu är en prisjämförelsetjänst för nätbokhandlar. Den täcker inte in allt, men den är en bra början för att hitta ett schysst pris för den bok du letar efter.

 

Angående vilka böcker du bör läsa så är det rätt lätt: Läs alla du kan. Men nu är det ju så att man måste prioritera lite både ekonomiskt, och främst tidsmässigt.

 

Vilka böcker du bör läsa och i vilken ordning du bör läsa dem varierar ganska mycket efter vilket spel du vill inrikta dig på och under vilka spelförhållanden du kommer att spela det främst.

 

Som startpunkt skulle jag ha

Pokerhandboken, för att den är en ganska bra introbok.

Theory of Poker. Det är en förteckning över de vanligaste pokerteknikerna, med en liten aning teori.

 

Nästa bok beror på vad du vill inrikta dig på.

 

Ska du spela pot-limit eller no-limit så är "Pot-limit och No-limit Poker" ett måste.

 

Ska du spela fix-limit vid väldigt lösa fullbord så rekommenderar jag Gary Carsons "The Complete Book of Hold 'em Poker" alternativt Lee Jones "Winning Low-limit Hold 'em".

 

Tänker du spela mycket turneringar kanske "Tournament Poker for Advanced Players" är lämpligare.

 

Vid det här stadiet så finns det en hel jäkla massa böcker att välja på helt enket. En sak som jag tycker är viktigt är att man får sig lite olika perspektiv till livs, så att man inte bara snöar in på en viss "skola".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dealen sparar dig ingenting, eftersom priset är under RLP (Recommended List Price) i båda fallen. Rent båg och bedrägeri alltså.

 

Som exempel: säg att en bok A kostar $10 RLP och $8 på Amazon, samt att en bok B kostar $14 RLP och $11 på Amazon... enligt Amazons s.k. "erbjudande" betalar du $19 för båda böckerna och sparar $5 mot normalt pris, och det stämmer visserligen jämfört med RLP, men de glömmer bort att nämna att priset är det samma (bortsett från frakt då) om du beställer böckerna separat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...