Nikatha Postad 29 September , 2004 Rapport Postad 29 September , 2004 Kommentera gärna. Skulle vilja kommentera själv men spelare fortfarande turnering. Det jag tänkte på mest var att förvirra fi, samt hoppas att de kommer att träffa secondbest. ***** Hand History for Game 1001788536 ***** NL Hold'em Trny:6168174 Level:1 Blinds (10/15) - Wednesday, September 29, 14:07:55 EDT 2004 Table $100 Freeroll(88311) Table #39 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 10 Seat 1: tantbrun ( $1480 ) Seat 2: fsvoo ( $1330 ) Seat 3: Rainman9 ( $975 ) Seat 4: Mr_TnT ( $975 ) Seat 5: Super_DIF ( $1150 ) Seat 6: toffelconny ( $985 ) Seat 7: BLADH ( $1000 ) Seat 8:Jag ( $1160 ) Seat 10: siXpakk ( $945 ) Seat 9: finnhovi ( $965 ) Trny:6168174 Level:1 Blinds (10/15) ** Dealing down cards ** Dealt to Jag [ Qc Ac ] Jag calls [15]. (Ville gärna se en billig flop eftersom jag var UTG ) finnhovi calls [15]. siXpakk folds. tantbrun folds. fsvoo calls [15]. Rainman9 folds. Mr_TnT folds. Super_DIF calls [15]. toffelconny folds. BLADH checks. ** Dealing Flop ** [ 3s, Qd, Ah ] BLADH checks. Jag checks. finnhovi bets [225]. fsvoo calls [225]. Super_DIF calls [225]. BLADH folds. Jag calls [225]. ** Dealing Turn ** [ Jd ] Jag checks. finnhovi is all-In. fsvoo calls [725]. Super_DIF folds. Jag: wow Jag calls [725]. ** Dealing River ** [ 4d ] Jagchecks. Var nervös (allt ruter på bordet) fsvoo checks. Jag shows [ Qc, Ac ] two pairs, aces and queens. finnhovi doesn't show [ 7c, Tc ] high card ace. fsvoo doesn't show [ 2d, As ] a pair of aces. Player finnhovi finished in 604 place Jag wins 3160 chips from the main pot with two pairs, aces and queens. Förmodligen spelade jag inte handen helt optimalt. Men jag lär mig ju fortfarande * Pillar på rubriken som jag lovade - QoS * Citera
Hjort Postad 29 September , 2004 Rapport Postad 29 September , 2004 Jag hade inte synat preflopp, men resten av handen känns helt ok beroende på vad du trodde om dina motståndare. Citera
quads Postad 29 September , 2004 Rapport Postad 29 September , 2004 Jag hade inte synat preflopp Varför då? På höga nivåer så är ju inte AQ världens bästa hand, men det här var en freeroll, och även om det var en billig turnering så spelar dem flesta med vilket äss som helst. Även ett AT är ju tillräckligt bra den mesta av tiden om man inte får för mycket action om man får topp-par pga att det är väldigt troligt att dem har ett mycket sämre äss. Eller menar du att du skulle höjt preflopp? Citera
Hjort Postad 29 September , 2004 Rapport Postad 29 September , 2004 Varför då? På höga nivåer så är ju inte AQ världens bästa hand, men det här var en freeroll, och även om det var en billig turnering så spelar dem flesta med vilket äss som helst. Jag tänkte inte på att det det var en freeroll, men jag hade nog ändå inte synat. Citera
Nikatha Postad 29 September , 2004 Författare Rapport Postad 29 September , 2004 Johan: Du menar att du skulle höjt eller bara foldat? Jag ville se en billig flop, om den inte skulle träffat mig som den gjorde och beroende på vad som fanns hade jag nog gett upp handen. Med tanke på att jag hela tiden skulle agera först. Jag antar att du menar att du hade gjort en höjning. (det här var väldigt tidigt i turneringen) Citera
Hjort Postad 29 September , 2004 Rapport Postad 29 September , 2004 Jag antar att du menar att du hade gjort en höjning. (det här var väldigt tidigt i turneringen) Mot jättetomtiga motståndare så är det inte alls omöjligt att det är rätt att syna och sedan bygga pott på floppen. Det kan mycket väl vara så, även om jag hatar positionen. Om dina motståndare är villiga att spela jättekasst postflop så behöver du inte bekymra dig om att höja preflopp särskilt mycket, bara att ta många floppar och börja spela på riktigt när du fått mer koll på vad som gäller. Ett ganska starkt argument för att höja är om det begränsar antalet deltagare i potten drastiskt. Detta eftersom man brukar få spela vidare mot den bästa eller två bästa händerna från floppen, och det är då bättre att ha en eller två motståndare snarare än 4-5 om man ska spela TPTK och liknande hårt. Jag hade höjt för att jag ville ha omslag och all-in även om det var -EV, orsaken till det är att i de flesta freerolls så måste jag ha åtminstone 10ggr startstacken för att det ens ska närma sig meningsfull sysselsättning. Citera
Nikatha Postad 29 September , 2004 Författare Rapport Postad 29 September , 2004 Tack Johan, Jag tror att jag förstår nu vad du menar. Förhoppningsvis får jag möjlighet att prova lite mer aggresivt spel nästa gång. Citera
Recommended Posts