Trasan Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 Är lite kluven till AA och limpa in. Är nybörjare på Hold'Em men håller mig på plus. Idag fick jag AA på handen (Jippi), på flopp kommer ett A upp och mycket bättre än sån kan man inte vänta sig. Tänkte att jag skulle slowplay'a denna fina hand men på river så dyker tredje kortet upp för möjlig flush. Eftersom detta var NL .10/.20 så misstänkte jag att killen hade flushen. Han checkade och jag checkade, till min "glädje" hade han flushen och tappade bara en dollar på denna hand. (om det nu finns någon vinst i att tappa potten ) Finns det något tips angående detta, skulle jag ha satsat på turn för att driva ut ev. flushdrag för att ta hem en dollar eller skulle ni ha chansat på missad flush och ev. bluff efteråt och vinna en större pott ? Spelade jag denna hand fel (tyvärr sparade jag inte rundan) ? Citera
King_ingo Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 Om du hade höjt ordentligt före floppen och bettat på din triss så hade du kanske vunnit en dollar i stället för att förlorat en. Regel nr ett: Höj alltid med AA före flopp. Undantag: Du kan limpa i tidig position om du vet att någon maniac kommer att höja. Om du har tur kan du få han så fäst vid potten att du kan sätta honom allin. Kommer det ett färgdrag när du har klonkat trissen så få motståndaren att betala av. Betta pot så att han inte spelar omedvetet rätt. Citera
jonklar Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Om man raisat innan floppen, en person synar och man träffar A men bordet har färgdrag. Då säger de flesta att AAA är en så bra hand att slowplay oftast lönar sig för att inducera en semibluff eller blindbluff. Men på micronivå är folk lite passiva och synar det mesta, där är slowplay helt värdelöst. Mot Callingstations är det bäst att beta så mycket de vill betala hela vägen! Citera
rockefeller Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Slowplay är sjukt bra mot dåliga maniacs, dom fattar sällan att du har ett monster och när dom slänger in ett överbet med sitt TP så raisar man beroende på stackdjup och förhoppningsvis är man allin på rivern. Därför gillar jag att spela Axs på sånahär bord tex, sätter man färgen och en galning är med går man hem med hela hans stack hur enkelt som helst. Sen vetefan AA är en jobbig hand här om man är UTG, men jag tycker aldrig man ska limpa med den i dessa situationer, för stor risk att det bara callas runt och då sitter du där med 6 limpare och en skräpflopp oftast som gynnar tvåpar stegar och färger. Citera
Toffe Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Egen erfarenhet, man vill gärna limpa AA för att kunna sedan få ut en del pengar,men det e alltid bättre att trycka på direkt med AA,kommer det A på flop beta på igen. Finns inget värre än att förlora med AA när man slowplayat. Citera
Recommended Posts