Gå till innehåll

NLT - SnG, spelar jag AA rätt?


spyse

Recommended Posts

Kunde jag spelat annorlunda på floppen? skullle jag kanske höjt 50% av potten, känns lite vagt, för mig är det antingen check här och ställa på turn men hur gör jag om det dycker upp ett spader och han bettar?

 

** $2 Freezeout:Table 1 [sit & Go Hold 'em] (20.00|40.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- Johnny_Greed sitting in seat 1 with $200.00

- Derrick74 sitting in seat 2 with $1350.00

- bigdave74 sitting in seat 3 with $1630.00

- spyse sitting in seat 4 with $1470.00 [Dealer]

- PocketPablo5 sitting in seat 5 with $1450.00

- bennycool1 sitting in seat 6 with $1550.00

- Eldarn1 sitting in seat 7 with $580.00

- mikaojstar sitting in seat 8 with $1780.00

- Uno-Jarle sitting in seat 9 with $3570.00

- JanOlmars sitting in seat 10 with $1390.00

 

PocketPablo5 posted the small blind - $10.00

bennycool1 posted the big blind - $20.00

 

** Dealing card to spyse: Ace of Clubs, Ace of Spades

Eldarn1 called - $20.00

mikaojstar raised - $40.00

Uno-Jarle folded

JanOlmars folded

Johnny_Greed went all-in - $200.00

Derrick74 folded

bigdave74 called - $200.00

spyse raised - $500.00 Ajdå många som vill vara med å leka, bäst å höja ut några, vill inte bli utdragen

PocketPablo5 folded

bennycool1 folded

Eldarn1 folded

mikaojstar folded

bigdave74 called - $500.00

 

** Dealing the flop: 9 of Spades, 10 of Diamonds, King of Spades

bigdave74 checked

spyse went all-in - $970.00 Aj två spader på floppen, han kan sitta på en kung han vill check-höja, men vill inte riskera något på den floppen och låta ev två spader se ett gratis kort, bäst å ställa, dessutom är potten lagom stor, har jag tur sätter ha mig på en bluff och synar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bigdaves calls känns lite jobbiga, men det kan betyda vad som helst om du inte har read på honom. Men han sitter på en bra hand, frågan är vem som har kungarna och hur troligt det är. Men känner du att du leder och att det finns en chans att bigdave foldar (iofs inte så troligt då potten är stor och han har mkt deg i den) så är det ju inte fel beslut eftersom dina chanser att slå den andre ökar. Men det är här reads och info om spelaren är otroligt vikiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All-in efter att ytterligare en spelare synat pre-flop. Du vill helst isolera dig med shortstacken. Synar han är du ändå stor favorit.

Om folk synar för 1/3 av sin stack är det nästan säkert bättre att få åtminstone en eller två motståndare till. På floppen är ju naturligtvis det enda meningsfulla alternativet all-in.

 

Bigdaves calls känns lite jobbiga, men det kan betyda vad som helst om du inte har read på honom. Men han sitter på en bra hand, frågan är vem som har kungarna och hur troligt det är.

Synen känns ju bra oavsett vilken hand han har så länge det inte är AA. Fold finns helt enkelt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda handen jag var rädd för där var KK som sedan skulle äta mig bakifrån, fast jag kan ju inte sitta å va rädd så det enda som fanns på min karta var all-in. Hoppas ju innerligt att han har AK eftersom jag är mil före honom. Finns inte många händer han kan ha AA/KK/QQ eller AK ev att han kan sitta med JJ oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...