Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

om big blind är 0.10

då är det 0.10*300=30 dollar jag måste minst ha

på no limit.

sen levla up när jag passerat nästa nivå till 0.25*300=75 dollar.

ska man pplussa på kanske 20 dollar extra så man har liute att ta av, så man inte behöver gå ner igen direkt?

Jag började idag på microlimiten 0.05/0.10 och satte in 25 dollar det har gått till 60 dollar så då kan jag med denna rate ta klivet upp redan imorgon alltså?

sen har jag hört att om man loosar 10% av sin bankrulle ska man sluta spela för dagen. så går jag back 6 dollar på min nuvarandra limit ska jag alltså ge mig?

ja det var alla mina frågor.

Det högsta jag har spelat för är 50nl jag vann mer än jag förlorade åtminstonde, så varför gå ner då. Jo för att börja om och bygga en bankrulle seriöst.. är trött på att lösa in mig med 50 dollar ha otur osv, känns mer "safe" om ja börjar om o tänker moneymanagment osv.. för jag vet att man kan ha loosing streaks och skulle jag få en sån skulle det gå tusenlappar känns det som och det har jag inte råd med för tillfället.

Postad

3000 x BB är väl standardsvaret här (Ola rekommenderar :D)

Sen om du själv anser dej vara överlägsen motståndet, alt kan sätta in nya pengar om dom andra råkar ta slut så kan du ju tumma på det hur du vill. Det viktiga är ju att man kan lira bekvämt även om man spelar fel eller blir utdragen. Men infon om 300 x BB har du nog fått när du läst om fixed limit.

sen har jag hört att om man loosar 10% av sin bankrulle ska man sluta spela för dagen. så går jag back 6 dollar på min nuvarandra limit ska jag alltså ge mig?

Nej, det är bara larv. 6 dollar kan du ju förlora i en pott, idén om att "sluta i tid" är bara ett löjligt påhitt. Däremot om du efter att ha bränt dom 6 dollarna spelar sämre, eller upptäckte att dom vid bordet äger dej, självfallet lägg ner.

Postad

Bankrullekraven fungerar så ja, i teorin.

Men på så låga nivåer är det inte intressant! Bankrullekraven bygger på att du inte får gå gul, att du har poker som inkomstkälla typ.

På mikronivåer är det bara att stoppa in en ny slant om du förlorar det du har på kontot, så där är bankrullekraven ointressanta ur den aspekten (men det kan finnas andra skäl, exempelvis disciplinskäl) som kan göra att man vill hålla sig till "regler" ändå.

Postad

3000big blinds är nog som initial bankroll, givet att du aldrig tar ut vinster.

Nu är det iofs bara intressant om du spelar på en viss limit, aldrig kan kliva ner, och inte utifrån kan fylla på din rulle. Om du är villig att flytta ner och/eller fylla på den 25:e så klarar du dig på kanske en tredjedel.

Det där med att ta ut vinster. Du kan inte ta ut vinster förrän din bankroll blivit 'orimligt' stor. En hel del av de sannolikhetsstigar som tas med i beräkningarna som låter oss anta att 3000 räcker börjar med en uppgång för att sedan falla som en sten ett tag innan de återhämtar sig.

Ex:

Dag 1, +1500bb. Suverän dag.

Dag 2, -1000bb

Dag 3, -1000bb

Dag 4, -1000bb

Dag 5, +1000bb

Notera att om du efter dag 1 tagit ut de 1500bb som du plussade så hade du gulat på dag 4. Den här sortens berg- och dalbana är inräknat i sannolikheten att inte gula.

Det du vill göra är att välja en hyffsat lång period, säg en månad, och i slutet av den perioden ta ut bara en del av vinsten. Det håller nere din chans att gula, låter dig klättra i limits och håller doktorn borta!

Personligen gör jag så att jag tar ut hälften av det jag vunnit vid borden, hela min rakeback och alla bonuspengar. (Tja, jag bonushorar ju inte direkt längre, men party envisas ju med reloads iaf.) Det har lett till att min bankroll 'ständigt' växer och att den faktiskt växer i ungefär samma takt som min färdighet gör det.

Postad

Hey!

jag är osså en micro spelare, men på patypoker.

Lirar där 0,10-0,25 blinds.

Jag startade med en BR på 100$ fö 3 dagar sedan, är nu uppe i 400$.

När är det vettigt att börja multitablea? För tillfället kör jag bara 1 bord i taget vilket är väligt tråkigt, men vill heller inte riskera för mkt av min bankrulle.

Borde jag vänta med att mt tills jag har 30inköp? dvs 750$

Postad
Hey!

När är det vettigt att börja multitablea? För tillfället kör jag bara 1 bord i taget vilket är väligt tråkigt, men vill heller inte riskera för mkt av min bankrulle.

rätta mig om jag har fel men jag tror du lirar på low limit inte micro limits.

om du kör på 25 eller 50 NL tro mig den där bankrullen kan försvinna om en månad. de kör stenhårt på sina färgdrag!!!

Postad
Hey!

Du ska ju inte titta på din BR när du ska avgöra om du vill multitabla eller inte. Det enda som räknas är hur du själv känner att du spelar då du har fler spel uppe samtidigt. Jag avråder dig från att multi-tabla nu på ett tag dock eftersom du verkar ha en liten spärr som säger att du riskerar för mycket med fler bord uppe. Men när du känner dig bekväm så kan du ta upp ett till bord och se hur det känns.

Men tvinga det inte på dig, utan ta det i din takt! När du väl känner att du har kläm på 2 bord så får du avgöra om du vill stanna där eller möjligtvis gå upp till 3 bord!

Personligen känner jag att 2 bord oftast är nog för min del när jag spelar SH. Jag kan då hålla ett bra öga på båda borden och hänger med i svängarna. Vid 3 bord blir det för många tillfällen då jag gör förhastade beslut då jag måste ta ställning på 3 bord samtidigt! Men det är ju en sak som du själv måste avgöra!

Sedan så måste jag bara påpeka att du verkligen inte kommer vinna i närheten av det som du påstås ha gjort under de här 3 dagarna sedan du startade. En ren och skär gissning säger mig att du spelar alldeles för slaskigt och har haft en hel del tur och därför har det gått bra!

Och jag säger absolut inte det för att vara taskig på något sätt, så du får inte ta det på det sättet! Jag vill bara varna dig om det inte är ett hållbart resultat och jag tycker du ska se över ditt spel. Annars befarar jag att det kommer dyka ner kraftigt för dig snart!

Lycka till, och ha det bra! :)

Postad

gå ner i nivå en limit och dubbla bordsantalet så spelar du om samma summa pengar fast dubbelt så mycket händer. när du känner att du är vinnande på flera bord gå upp i nivå och se om du är vinnande på flera bord där också.

Postad

Har startat en egen dagbok så ja inte tar över tråden helt *heh*

Ang. tur... har spelat ca 10h per dag, har dock inte slaskat som man kan tro :) har fått bra betalt dock på min höga PP's när ja lirat.

Spelarna på denna nivån är helt sjukt galna =/

Men, tack för rådet. Har kollat över mina HHs men hittade mer deppiga badbeats än slask *urk*.

Laters!

Postad
Har startat en egen dagbok så ja inte tar över tråden helt *heh*

Ang. tur... har spelat ca 10h per dag, har dock inte slaskat som man kan tro :) har fått bra betalt dock på min höga PP's när ja lirat.

Spelarna på denna nivån är helt sjukt galna =/

Men, tack för rådet. Har kollat över mina HHs men hittade mer deppiga badbeats än slask *urk*.

Laters!

Bra att du inte tar min post allt för kritiskt! :)

Men bara så du är beredd på att allt kommer inte gå som en dans på rosor och jag garanterar dig att det inte är hållbara resultat! Bara så du inte blir besviken när det börjar svånga av åt andra hållet och då du inte ser lika stora positiva resultat som nu!

Ha det gott :)