Gå till innehåll

NLT - Vekt spel ger svårt beslut på river


JojjeL

Recommended Posts

Tjena! Undrar hur ni tycker jag spelade i denna potten, jag tycker själv att jag spelade turn helt fel och därför får jag det svårt på river.

Potten innehåller flera moment där jag är lite osäker på hur jag ska spela..

Så det ska bli kul att höra hur ni tycker man ska spela :D

 

Jag själv har lite maniac stämpel på bordet.

Mr_Vegas spelar ganska tight preflop och bettar så gott som alltid ut på flop då han höjt preflop.

 

 

Hand #9174763-73769 at New Market (No Limit Hold'em)

Powered by UltimateBet

Started at 24/Nov/05 10:54:39

 

911Doc is at seat 0 with $428.20.

hildabe is at seat 1 with $482.

JojjeL is at seat 2 with $1047.80.

_MR_VEGAS_ is at seat 3 with $384.

mklong40 is at seat 4 with $200.

JuanMilla27 is at seat 5 with $399.80.

The button is at seat 0.

 

hildabe posts the small blind of $2.

JojjeL posts the big blind of $4.

 

911Doc: -- --

hildabe: -- --

JojjeL: 7h 7s

_MR_VEGAS_: -- --

JuanMilla27: -- --

 

Pre-flop:

 

MR_VEGAS_ raises to $14. Standard raise av Vegas.. UTG

JuanMilla27 folds.

911Doc folds.

hildabe folds.

JojjeL calls. bara 10 dollar att syna.. synar för att träffa set..

 

Flop (board: Qd 3s Qs): Jobbig flop.. hur ska jag göra här. Är säker på att han kommer betta., så väljer att checkraisa för att få info på hur jag ligger till.. blir jag re-raisad igen är det ju bara att kasta och sitter han på 2 höga kort ska han väl lägga sig.. Känner dock nu i efterhand att min re-raise var för liten.

 

JojjeL checks.

_MR_VEGAS_ bets $30.

JojjeL raises to $70.

_MR_VEGAS_ calls.

Turn (board: Qd 3s Qs 6c) Här spelar jag helt fel, eller? Är det bättre att betta ut halvpot eller något liknande för att se vad han gör? Det blir check, check,.. Vad sitter han på!??!

 

JojjeL checks.

_MR_VEGAS_ checks.

 

River (board: Qd 3s Qs 6c 9h): Tänker att jag ska check syna ett litet bet och folda mot ett stort bet... Han drar iväg ett potsize bet.. Varför bettar han så mycke?.. Ska jag syna?

 

JojjeL checks.

_MR_VEGAS_ bets $170.

JojjeL ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska syna här. Om din bankrulle tillåter det dvs.

 

Du checkraisar honom för att försöka bluffa en dam. Många har svårt att släppa någonting alls här. Även att hans syn indikerar att han borde ha ett pocketpar.

 

När du sedan checkar två! gånger skriiiker det att du inte har en dam. Han snappar upp det , men har kanske ett AK och vill verkligen inte ha syn eller 88-KK och tror du har en 4 och vill det ska se ut som en bluff då han är rätt säker på att du inte har en dam.

 

Read på honom?

En aggressiv spelare skulle kunna spela AK, AQ, AJ, 89s, KK, 88 ...etc på detta sättet.

 

En tight spelare skulle troligen släppa allt utom QX samt 33 efter din checkraise. Turn skulle han kunna checka med ett monster för att få dig att bluffa rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra analys, tack för svaret Djens.

 

Jag foldade och han visade precis som du var inne på, upp AK..

Jag var grymt nära att syna och blev därför lite besviken.. spelar på gränsen till vad min rulle klarar och det var nog därför jag inte synade..

Men har i alla fall lärt mig något nytt :)..

 

// JojjeL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det ju lätt att vara.

fast jag tycker nog du spelar bra på turn. Nu ger du honom chansen att ta initiativet. Eftersom han inte tar det så har han antingen ingenting och vill se ett kort till gratis eller så har han ett floppat nötter som håller hela vägen. En dam hade han väl agerat på turn med eftersom det ligger ett färgdrag och dessutom kan ju du köpa till kåk eftersom bordet är parat.

 

Jag hade nog betat en ganska saftig bet på river, typ halva pot och om han raisar hade det nog blivit fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sätter dig i en svår situation i onödan. Varför minihöja utan position?Jag hade nog bara synat på floppen. Tror knappast motståndaren är speciellt pigg på att betta vidare på den brädan helt tom efter en syn på floppen. Troligtvis blir det check-check på turn och sedan när du återigen checkar river så kommer ofta ett bluffbet från motståndaren och du plockar hem potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...