Plala Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Table "Azargol" Seat 6 is the button. Seat 1: Plala ($131.50 in chips) Seat 2: mdmar1 ($442.88 in chips) Seat 3: Fetern ($69.50 in chips) Seat 4: fetgris ($142.75 in chips) Seat 5: Niral13 ($21.38 in chips) Seat 6: Dafcuk ($133.37 in chips) Plala: posts small blind $0.50 mdmar1: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Plala [As 8c] Fetern: calls $1 fetgris: calls $1 Niral13: calls $1 Dafcuk: calls $1 Plala: calls $0.50 En halvblind är de värda. Inte mer. mdmar1: checks ----- FLOP ----- [8h 7c Ah] Bra träff. Dragvänlig flopp dock. Betar pott. Plala: bets $5 mdmar1: folds Fetern: calls $5 fetgris: folds Niral13: folds Dafcuk: calls $5 Två syn. Fetern verkar weaktight. Dafcuk ser 99.9% av alla floppar enligt honom själv. Jag kan intyga att det inte är långt ifrån sanningen. Synar friskt efter flopp också. ----- TURN ----- [8h 7c Ah][9s] Två synare och en 9:a som kan ha gett någon en stege. Ett pottbet känns rätt. Plala: bets $20 Fetern: raises to $63.50 and is all-in Dafcuk: calls $63.50 Ok, Fetern har troligen fått in stegen och Dafcuk synar som vanligt. Pott: $167 Plala: $105 Fetern:$0 Dafcuk: $63 Hur ska jag spela här? Tycker att jag spelat handen bra hittills. Eller? Citera
Supertequila Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Du har spelat handen helt rätt tycker jag. Du har runt 10 % chans att förbättra din hand varför en syn av Fetern är fel. Men som jag har förstått din fråga undrar du om det är värt att gå all in och skapa sidopot med Dafcuk för han har sannolikt inte stege. Ja förmodligen har du den bästa handen mot Dafcuk. Han kanske drar mot flush och då har han 20 % chans att förbättra sin hand. Du kan vinna runt 63 dollar mot Dafcuk, men då måste du gå in 100 dollar, varav 43 försvinner med all säkerhet vilket ger netto 20 dollar. Dessutom är du inte 100% säker på att Dafcuk då väljer att syna varför övervärdet kanske inte kommer in. Således, med tanke på att du måste satsa 100 för att vinna 20, och det finns outs som kan skada dig, och du inte är säker på att han synar, menar jag att du ska lägga dig här. Citera
Recommended Posts