Gå till innehåll

Poker på Ålandsbåtarna?


MySQL

Recommended Posts

Dolly

 

Vi har aldrig haft något problem.

Det är inte förbjudet att spela spel utan pengar ;) .

Penga frågan sköter man diskret på någon avskild plats :D .

När någon kommit har vi bara sagt att vi spelar på skoj med marker.

Vi är ett gäng som ska åka kryssning 16 dec till Helsingfors gissa vad som ska göras på den 48 timmarsfärden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sortguld: Intressant! Vi har diskuterat detta i vårt pokergäng och funderat på att köra en liten resa. Hur ställer sig båtpersonalen till att man slänger upp en filtduk på ett av borden i baren och börjar spela kort med en massa marker framför sig?

 

Nej inga problem. JAg o några kompisar drog fram markerna och kortleken efter att ha sprungit till ett av de runda borden. Vi blev då inte tillsagda eller nånting, bara lira på!

 

Detta var på Birkas bår till Åland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Jag spelade en på Birka Princess för någon månad sedan. Väldigt varierande nivå på spelarna. (Dan Glimne var med)

 

Coolt! Snälla säg att du gick all-in mot hans KK med KQQ7 på bordet och när han stolt skulle visa sin snygga fold slängde du upp 62o :lol:

 

Snälla, snälla, snälla...säg att du gjorde det! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att åka med på Birkas nästa turnering, någon som lirat förrut? Hur är kvaliten på spelarna? :D

 

Fulla

 

När jag var med och spelade på en Birka-turnering kan jag nog (utan stolthet) erkänna att jag var en av de fullaste kring borden. Turneringen startade strax efter att baren stängt sin Happy Hour...

 

Gick dock plus trots detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att åka med på Birkas nästa turnering, någon som lirat förrut? Hur är kvaliten på spelarna? :D

 

Fulla

 

När jag var med och spelade på en Birka-turnering kan jag nog (utan stolthet) erkänna att jag var en av de fullaste kring borden. Turneringen startade strax efter att baren stängt sin Happy Hour...

 

Gick dock plus trots detta...

 

Kan ju berätta om ett homegame för ett tag sen, tror vi var 7-8 vid bordet eller så. Turneringen vanns av killen som typ sov första halvan av turneringen (jag satt bredvid och fick lägga in blinds och försöka skaka liv i honom när det var hans tur), han spela iofs ganska bra när han väl nyktra till sen ;) Vem som kom tvåa? ja han som var näst fullast så klart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på Polenresan, inte många anmälda när jag kollade sist dock. Rätt billig är den trots allt €250+50.

 

Jag mailade och frågade om antalet deltagare, och dom trodde att många sena anmälningar skulle komma in - inte helt ovanligt bland pokerspelare antar jag.

 

Vi är 4 som säkert kommer att åka, och eventuellt ett par till (som väntar på lön) och vi anmäler oss under helgen.

 

Vi kanske ses på båten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...