spacemac Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Efter en tuuung period vet jag varken ut eller in längre. Hur mycket fel lirar jag här? (taget från minnet) NL $0,5/1 9 spelare HERO $120 MP3 $60 HERO is dealt 6:diamond: 7:diamond: MP1 calls MP2 folds MP3 raises to 3,5 MP4 calls MP5 folds HERO calls BTN folds SB folds BB folds MP1 calls FLOP: 3:heart: 4:club: J:heart: Wow! Hålstege. MP1 checks MP3 bets 3 MP4 folds HERO raises to 9 MP1 folds MP3 raises to 15 (minraise!) HERO calls Försöker plocka upp potten alternativt få ett gratiskort på turn. Möts dock av en mesig miniraise. Överpar? toppar? set(JJ)!!! Är ganska säker på att få betalt med hela hans stack om jag träffar en turfemma. TURN: 6:heart: Oj, trefärgad bräda nu, men det bekymrar mig inte mycket. Däremot har jag plockat upp ett par outs till, till tvåpar och trips. Hade annars tänkt lägga mig här vid för stor action. MP3 bets 20 HERO calls RIVER: 5:heart: Jahapp, där satt stegen, men FYRFÄGAD bräda känns inte helt kul. Tänker mig dock att en fold inte finns på kartan då potten är stor och han antagligen ställer in oavsett om han har färg eller inte. Helt galet tänk? MP3 bets 40 and is ALL-IN HERO calls Vinner jag minst var tredje gång??? Tycker du spelat helt galet när du försöker köpa potten med ett hålstegsdrag (om du inte har riktigt bra read). Vem som helst med nötfärgdrag eller som träffade knekten kommer att syna. Du sitter med 9 % chans på stegen och kan inte ens räkna med att det räcker p.g.a. färgdragen. Spelar du så här kommer du att gula förr eller senare. Citera
hnat Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 eftersom chansen att träffa hårt är minimal. Precis min poäng. Höjningen görs ju för att se om han ö.h.t har nåt. Jag tycker verkligen inte att vi har nog stark hand för att kallsyna. Sitter han med överkort måste han ju kasta. Jag tycker inte att en så svag syn som vi skulle göra säger att fi checkar turn om han är tom, snarare att han ser oss som tomma och fyrar av ordentligt på turn. Jag ser det heller inte som ett så stort problem att fi kan återhöja vår höjning sen, då vi de facto bara har hålpipa. Jag skulle f.ö också slängt handen på flop då det sitter en till bakom och färgdraget också är möjligt. Citera
Jessica Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Att semibluffa ett hålstegdrag kan jag knappast tänka mig är ett vinnande spel i längden. Öppna stegar och färger kan som jag ser det med fördel semibluffas då man träffar tillräckligt ofta för att väga upp de gånger man får syn eller fett omslag av en färdig hand.Kanske är jag tajtare än genomsnittet men utan solaklar bluffread hade jag lagt den handen på floppen. Hade han AJ med esset i hjärter? Gått hyfsat för Brunson trots allt Citera
scouserandy Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Gått hyfsat för Brunson trots allt Men han spelar väl snäppet högre? och har lite mer respekt med sitt postflop spel? Citera
cheunce Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Preflop var inte bra spelat, visst ibland träffar man bra och kan få in hela fi´s stack och det kan ibland vara värt men riktigt dåligt spelat på floppen. Hur kan hans preflop spel vara dåligt? Han har possition på fi och hans höjning är inte stor jämfört med potten. Det ligger redan $2,5 och fi höjer till $3,5. SC har ofta bra implicita odds och Hero har mer än ett inköp vilket gör att jag tycker att en syn är given. Men det är ju bara vad jag tycker. Sen är postflop spelet riktigt dåligt. Citera
Recommended Posts