Gå till innehåll

Vad är det för fel med att syna ner?


Reality81

Recommended Posts

Jag ser mig väl själv inte som någon callingstation om jag känner mig svag brukar jag oftast folda. Men jag läser att syn alltid är det sämsta alternativet man ska antingen raisa eller folda och jag förstår argumenten för det man vill vinna potten direkt, få in mera deg med bästa handen etc etc. men det finns ju andra sanningar.

 

Jag har Ad Kc

 

höjer 4xbb får en syn

 

flop 2h Ks 9h

 

Han höjer potten.

 

Vad gör jag nu? just det man skulle vara aggressiv det är färgdrag ute då går jag all in. eller? så visar han upp sina triss i 9or..

 

Alltså var det med facit i hand fel att vara aggressiv alltså skulle jag ha foldat. Men är det inte lite svårt att folda mot den floppen?

Är det inte lite frestande att syna ner ändå?

 

Vad skulle ni ha gjort? och hur tänker ni vad för sorts hand han kan sitta på?

 

* Flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han höjer potten.

 

Hur mycket höjer han? Är det NL eller FL? Vilka nivåer pratar vi om? Vad är det för typ av spelare tex är han loose/aggesive?

 

Problemet med syn i detta läget är att du inte vet var du står dvs du kommer inte få reda på om han tex försökte sno potten eller om han verkligen har en solid hand. Så det bästa är ofta att höja tillbaka för att se var man står. Slår han om igen så kan man ofta räkna med att man är upp mot en solidhand speciellt om det är en tightspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan sitta med precis vad som helst.

Kx och vill se om sin kicker är tillräckligt bra, 9x för att se om du har kungen, 2x för att undvika att du betar ut efter honom med ingenting, set för att skydda sin hand mot färgen, princip alla färgdragskombinationer, pocket eller helt enkelt en missad hand som han bluffar med. Listan kan bli lång ;)

 

Därför bör du höja för att få nån mer info om vad han egentligen har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...