Plala Postad 22 November , 2005 Rapport Postad 22 November , 2005 ** Sonderborg [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - siljEy sitting in seat 1 with $92.00 - Maricelly sitting in seat 3 with $166.70 - Plala sitting in seat 4 with $111.27 - captain_lou3 sitting in seat 5 with $126.99 - ep42 sitting in seat 6 with $65.51 [Dealer] siljEy posted the small blind - $0.50 Maricelly posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Plala: , Plala raised - $4.00 Det händer att jag höjer med suited connectors, trots att jag är först ut. captain_lou3 raised - $8.00 ep42 folded siljEy folded Maricelly folded Plala called - $8.00 Hade han höjt mer hade han fått potten men för $4 synar jag. Jag tror mig kunna bluffa ut denna spelare. Han verkar tight och har lagt sig för flera stora bets tidigare. Dessutom tror jag han behöver en väldigt stark hand för att höja mig. ** Dealing the flop: , , Plala checked captain_lou3 bet - $6.00 Plala raised - $16.00 captain_lou3 called - $16.00 Det får bli en bluff då tänker jag och checkraisar honom men han hänger på. Jag känner mig dock säker på att att han inte har flushen. Han betade 6 i en 17 pot och sedan synade min checkraise. Tror att han har AK och blir lite orolig att han fått för sig att syna ner mig. Jag har trots allt bluffat en del och spelat löst. Möjligen att han har KK med K:spade: . ** Dealing the turn: Plala bet - $25.00 captain_lou3 called - $25.00 Ca 50 i potten nu. Har $85 kvar. Betar jag pot nu blir potten $150 och jag har bara $35 kvar att bluffa med på rivern. Tror att han då synar om han har par i ess. Ställer jag in så kanske han också synar med draget + par i ess eftersom han kan tro jag bluffar. Så jag betar $25 så det ska se ut som jag försöker få in mer pengar i potten med en färg. ** Dealing the river: Plala went all-in - $62.27 Nu tänker han tills tiden tar slut. Inte bra för mina nerver även om tiden talar för mig snarare än mot mig. captain_lou3 folded Plala mucks: Plala wins $159.77 from the main pot Är det för farligt att spela såhär? Borde jag lägga mig på floppen istället för att riskera hela stacken även om det gick bra i just detta fall? Jag har ju trots allt bara spelat mot denna spelaren i någon timme så jag kan ju missta mig om honom. Dessutom så kan ju ha fattat att jag bluffar ibland. Citera
pcw Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Med den floppen, hans raise och call på turn kändes det som att han allt satt på en bra hand och att du garanterat var slagen. Du hade tur att han tvekade på din all-in på rivern och la sig. Jag skulle aldrig vågat spela så med det motståndet. Citera
Recommended Posts